Archief - Probleem met Drupal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GLAx.

Legacy Member
Hellow ^^

kwou dus vandaag es Drupal proberen om alles daarvan zo een beetje te leren...
& ik ben nog niet begonnen en tgaat al niet... :s

Kheb dus met phpmyadmin een database aangemaakt, en dan heb ik alle gegevens bij het installatieprogramma ingevoerd... (dat is dus de database-naam, gebruikersnaam & wachtwoord) en dan klik ik op opslaan & doorgaan... en dan geeft firefox een fout dat hij de nodige bestanden niet vindt.

wat doe ik verkeerd..? :s

demon326

Legacy Member
GLAx. zei:
Hellow ^^

kwou dus vandaag es Drupal proberen om alles daarvan zo een beetje te leren...
& ik ben nog niet begonnen en tgaat al niet... :s

Kheb dus met phpmyadmin een database aangemaakt, en dan heb ik alle gegevens bij het installatieprogramma ingevoerd... (dat is dus de database-naam, gebruikersnaam & wachtwoord) en dan klik ik op opslaan & doorgaan... en dan geeft firefox een fout dat hij de nodige bestanden niet vindt.

wat doe ik verkeerd..? :s

upload gwn eens opnieuw alle bestanden naar uw ftp:)

Tyfius

Legacy Member
Wat bedoel je exact met "Firefox kan de bestanden niet vinden"? Dat is nogal een redelijke vage omschrijving.

Ben je op een webserver bezig of lokaal (zoja, welke wamp software gebruik je)?

GLAx.

Legacy Member
Tyfius zei:
Wat bedoel je exact met "Firefox kan de bestanden niet vinden"? Dat is nogal een redelijke vage omschrijving.

Ben je op een webserver bezig of lokaal (zoja, welke wamp software gebruik je)?

neenee ben niet bezig op een webserver.. alles staat online.. maar wat ik bedoel met "Firefox kan de bestanden niet vinden" is dat hij dit geeft :

Code:
Warning: fopen(./sites/default/default.settings.php) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in /home/kreate/domains/www.site.com/public_html/includes/install.inc on line 187

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/map/domains/www.site.com/public_html/includes/install.inc:187) in /home/map/domains/www.site.com/public_html/includes/install.inc on line 617

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/map/domains/www.site.com/public_html/includes/install.inc:187) in /home/map/domains/www.site.com/public_html/includes/install.inc on line 618

hij kan dus niet verbonden worden met de database..
ksnap niet wat ik verkeerd doe..
ik geef alles juist in.. maar toch is het verkeerd... :s

demon326

Legacy Member
GLAx. zei:
al gedaan.. helpt niet..

heb uw aan msn toegevoegd om makkelijker te helpen, maar mss eens het bestand "default.settings.php" in de volgende dir zetten sites/default/

Tyfius

Legacy Member
Je bent niet bezig op een webserver maar alles staat online? Nogal contradictorisch.

En ja, kijk of die default.settings.php bestaat en chmod sites/default en alle files binnen die directory naar 777. Drupal zal dan na de installatie alles correct chmodden.

janlaureys9

Legacy Member
Tyfius zei:
Je bent niet bezig op een webserver maar alles staat online? Nogal contradictorisch.

Niet bezig op een webserver als in "Ik draai geen webserver lokaal"

demon326

Legacy Member
prob solved, TS was enkele dingen vergeten te doen OA: standaard de Db gegevens al invullen en een lege settings.php te uppen :)

Tyfius

Legacy Member
benny zei:
prob solved, TS was enkele dingen vergeten te doen OA: standaard de Db gegevens al invullen en een lege settings.php te uppen :)
Ik heb nog nooit een lege settings.php moeten uploaden, die zou door de installer moeten worden aangemaakt, en welke DB gegevens zou die dan vergeten in te vullen zijn? In zijn eerste post lees ik dat hij alles tijdens de installatie zou hebben ingevuld.

demon326

Legacy Member
Tyfius zei:
Ik heb nog nooit een lege settings.php moeten uploaden, die zou door de installer moeten worden aangemaakt, en welke DB gegevens zou die dan vergeten in te vullen zijn? In zijn eerste post lees ik dat hij alles tijdens de installatie zou hebben ingevuld.

om een of andere redenen deed drupal iritant omdat default.settings.php niet ingevuld was.., toen ie ingevuld was vroeg hij enkel nog naar settings.php(leeg) en toen ging het.., het komt wss door een verkeerde server setting ofzo :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan