Archief - [PROG]-[C++] stealth app

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TOAOB

Legacy Member
Hi all,

Ik ben aan een security applicatie bezig en deze moet af en toe eens starten, wat dingen doen en dan weer stoppen.
Allemaal goed, maar ik wil dat het programma zo onzichtbaar mogelijk draait om gebruikers met minder goede bedoelingen wat op het verkeerde been te zetten.

Wat ik al zeker zal doen: zorgen dat er niets verschijnt op de Taskbar en in de Task Manager, en natuurlijk dat er geen vensters worden geopend.

Mijn vraag aan jullie: kennen jullie andere technieken om een applicatie te verstoppen?

Ik las al iets over hooks en alternate data streams...iemand ervaring mee? Ik weet ook dat sommige security software zich zodanig goed installeren dat ze een format overleven. Hoe doen ze dat? Zitten ze ergens in de bootsector?

Het is nu ook weer niet de bedoeling dat mijn programma zich verdacht maakt bij anti-virussoftware want dan sta ik weer waar ik ben begonnen.

Thanks voor alle tips!

TOAOB

Legacy Member
Joriz zei:
een service schrijven bv?
Kan je een service enkel zien bij Administrative Tools > Services?
En wordt zo'n service nog gestart in safe mode of bepaal je dat zelf?

killgore

Legacy Member
TOAOB zei:
Kan je een service enkel zien bij Administrative Tools > Services?
En wordt zo'n service nog gestart in safe mode of bepaal je dat zelf?
in principe enkel bij services en bij winxp prolly ook in het ctrl-alt-del tooltje (taakbeheer dus).
van safe modus ben ek nie zeker, ma denk dat em dan enkel systeemservices opstart.

schop aars

Legacy Member
volgens mij probeert der iemand een virusje te maken.
btw uw programma kunde nooit volledig onzictbaar draaien en goeie hackers die kraken da toch of ge da nu kunt zien op uw bureaublad of niet.

schop aars

Legacy Member
kvraag mij trouwens af wa het nut is van een beveiligingsprogramma da ge nie ziet. kunde dan ook geen instellingen aanpassen??

fretn

Legacy Member
TOAOB zei:
Das een of andere worm als ik me niet vergis dus no thanks :D

geen idee, maar in het ctrl-alt-del menuke valt dat minder op omdat er al nen kernel32.exe staat (denk ik, te lang geleden dat ik windows deftig heb gebruikt)

Vich

Legacy Member
TOAOB zei:
Hi all,
Ik ben aan een security applicatie bezig en deze moet af en toe eens starten, wat dingen doen en dan weer stoppen.
Allemaal goed, maar ik wil dat het programma zo onzichtbaar mogelijk draait om gebruikers met minder goede bedoelingen wat op het verkeerde been te zetten.

Mijn vraag aan jullie: kennen jullie andere technieken om een applicatie te verstoppen?

Ik las al iets over hooks en alternate data streams...iemand ervaring mee? Ik weet ook dat sommige security software zich zodanig goed installeren dat ze een format overleven. Hoe doen ze dat? Zitten ze ergens in de bootsector?

Wat ik al zeker zal doen: zorgen dat er niets verschijnt op de Taskbar en in de Task Manager, en natuurlijk dat er geen vensters worden geopend.

Het is nu ook weer niet de bedoeling dat mijn programma zich verdacht maakt bij anti-virussoftware want dan sta ik weer waar ik ben begonnen.

Thanks voor alle tips!

Yeah right, als jij een antivirus gaat schrijven, dan ben ik sinterklaas. Je hele thread is een contradictie op de vraag die je stelt, want:
- Je wil een virusscanner-achtig iets schrijven, maar weet niet eens hoe processen en dergelijke in windows in elkaar zitten. Als je dit wist, dan had je de vraag niet hoeven te stellen hoe je processen masked.
- Je vraagt indirect info over hoe je een bootsectorvirus schrijft. Antivirussoftware werkt nooit in de bootsector. Deze heeft andere hersteltechnieken die ik niet ga neerpennen voor jou.
- Je wil je app verbergen voor antivirussoftware. Als men een beetje logisch nadenkt wil je juist dat een virusscanner je app goed kent en kan identificeren, want die virusscanner weet dan dat je app geen virus is maar antivirus.
- Je wil processen blijkbaar uit de taskbar en task manager halen. Je wil het dus visueel verbergen. Een virus bekijkt de task manager niet, de user wel. Je wil dus afschermen van de user, niet van software.
- Een security app dat af en toe eens start? Wat een BS! Dan kan een virus maw gewoon runnen terwijl je software niet aanwezig is. Lekker nutting...

En dit is ook wel best een goed punt:
schop aars zei:
kvraag mij trouwens af wa het nut is van een beveiligingsprogramma da ge nie ziet. kunde dan ook geen instellingen aanpassen??

Als je de verstandelijke vermogens zou hebben om een security programma te ontwerpen en te programmeren, dan zou je deze thread niet gepost hebben.
Wat jíj opsomt is alles wat je nodig hebt om een virus te creëren, niet een antivirus.

Anyway, dit kan maar twee dingen betekenen:
- ofwel is de TS een noob met een groots plan en een gebrek aan realisme/kennis, ofwel:
- is hij een van die gefrustreerde virusschrijvende pubers die ik ten stelligste verafschuw

In beide gevallen mag deze thread van mij gesloten worden. Op een of andere manier ben ik allergisch voor dit soort topics.
Ik suggereer dat niemand verdere info aan de TS geeft.

dJeez

Legacy Member
Afgaande op de informatie op Webdesign zou 'k eerder denken aan een keylogger, maar soit.

Vich

Legacy Member
dJeez zei:
Afgaande op de informatie op Webdesign zou 'k eerder denken aan een keylogger, maar soit.
Als dat zo zou zijn, dan is het even kwaadaardig imo. Heb je een URL van dat topic? :)

Psychokillah

Legacy Member
Tis een lastige situatie he.
Er worden niet meteen kwaadaardige methodes gegeven.

Maar de reden waarom ge een proces voor nen gebruiker wilt verbergen moogt ge me wel eens geven hoor. Dat gaat volledig in tegen de gedachtengang van het programmeren van programmas. Een programma is immers een handeling die door een gebruiker gestart wordt. Dus waarom zou die nadien verborgen moeten worden?

Er gaat voorlopig een slotje op deze thread, tot de starter me gePM'ed heeft met een grondige :confused: reden waarom hij een programma ongemerkt wil laten draaien.

Psychokillah

Legacy Member
Ik heb via PM een min of meer goeie uitleg gekregen over zijn bedoeling, die op zich niet echt kwaadaardig zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat hij de verkregen info hier kwaadwillig gaat gebruiken.

Daarom geef ik hem de kans hier toch iets meer info zet over zijn beoogde doelstelling, om zichzelf minder verdacht te maken. Als dit op hetzelfde uitdraait gaat er gewoon terug een slotje op.

dJeez

Legacy Member
Het ging mij over volgende post op Webdesign : https://www.beyondgaming.be/forums

Ik vraag mij dus af over welke gegevens het dan wel mag gaan, vooral aangezien hij er vrije toegang toe heeft op z'n server (wat op zich imho al niet veilig te noemen is). Ik ben benieuwd...

TOAOB

Legacy Member
schop aars zei:
kvraag mij trouwens af wa het nut is van een beveiligingsprogramma da ge nie ziet. kunde dan ook geen instellingen aanpassen??

Goeie vraag en bedankt om ze te stellen ipv ineens mij verdacht te maken.
De instellingen aanpassen had ik gedacht te doen ofwel via een ander programmaatje ofwel via settings die online worden bewaard. Dat ander programmaatje zou ook niet zo opvallen aangezien dat enkel draait als je het zelf start en dus weet dat het er is.

SlasZ

Legacy Member
Als je van plan bent zo'n programma te verspreiden zodat iedereen het kan gebruiken zal je best opensource maken, want niemand zal dit vertrouwen...
En toch op zijn minst vertellen wat het uiteindelijke doel van het programma is.

TOAOB

Legacy Member
Vich zei:
Yeah right, als jij een antivirus gaat schrijven, dan ben ik sinterklaas. Je hele thread is een contradictie op de vraag die je stelt, want:
- Je wil een virusscanner-achtig iets schrijven, maar weet niet eens hoe processen en dergelijke in windows in elkaar zitten. Als je dit wist, dan had je de vraag niet hoeven te stellen hoe je processen masked.
- Je vraagt indirect info over hoe je een bootsectorvirus schrijft. Antivirussoftware werkt nooit in de bootsector.
Waar in godsnaam heb ik gezegd dat ik een anti-virusprogramma wil schrijven? Je moet rare gedachtenkronkels hebben gemaakt om met mijn info zo zeker van je stuk te zijn dat ik zoiets ging schrijven. Ik ben aan totaal iets anders bezig, het heeft er zelfs niks mee te maken.
Vich zei:
Deze heeft andere hersteltechnieken die ik niet ga neerpennen voor jou.
Spijtig dat je zo denkt, want ik weet niet of je het beseft maar heel het Internet is gebaseert op het delen van informatie. Jij bent trouwens niet verantwoordelijk voor wat een ander daarmee doet. En of je het nu zegt of niet: er zijn meer dan genoeg resources waar die info ook te vinden is, maar als je het hier neerpent heeft de rest er misschien ook nog iets aan zonder te moeten gaan zoeken.
Vich zei:
- Je wil je app verbergen voor antivirussoftware. Als men een beetje logisch nadenkt wil je juist dat een virusscanner je app goed kent en kan identificeren, want die virusscanner weet dan dat je app geen virus is maar antivirus.
Weer een slechte redenering gemaakt die toont dat je bevooroordeeld bent en mij op voorhand verdenkt van slechte bedoelingen. Je kan beter objectief zijn, dat komt intelligenter over. Ik zei immers dat mijn applicatie zich niet verdacht moet maken bij anti-virussoftware. Dat wil dus inderdaad zeggen dat een virusscanner mijn programma mag kennen en vertrouwen, niet dat het daarvoor onzichtbaar moet zijn.
Vich zei:
- Je wil processen blijkbaar uit de taskbar en task manager halen. Je wil het dus visueel verbergen. Een virus bekijkt de task manager niet, de user wel. Je wil dus afschermen van de user, niet van software.
Inderdaad, afschermen van de user. Ik denk ook dat ik mijn programma misschien iets minder geavanceerd moet gaan verbergen, maar dat visueel in het begin al genoeg is. Ik denk dat ik mij daar door mijn enthousiasme wat te ver heb laten leiden. Toch zou het deftig verbergen een goede zaak zijn, zelfs niet enkel visueel.
Vich zei:
- Een security app dat af en toe eens start? Wat een BS! Dan kan een virus maw gewoon runnen terwijl je software niet aanwezig is. Lekker nutting...
Hier ga je weeral in de fout door te veronderstellen dat ik anti-virussoftware schrijf. Dat is niet zo, en heeft er totaal niets mee te maken. Leer conclusies trekken als je voldoende informatie hebt, en heb je die niet, vraag ze dan eerst.
Vich zei:
En dit is ook wel best een goed punt:


Als je de verstandelijke vermogens zou hebben om een security programma te ontwerpen en te programmeren, dan zou je deze thread niet gepost hebben.
Wat jíj opsomt is alles wat je nodig hebt om een virus te creëren, niet een antivirus.

Anyway, dit kan maar twee dingen betekenen:
- ofwel is de TS een noob met een groots plan en een gebrek aan realisme/kennis, ofwel:
- is hij een van die gefrustreerde virusschrijvende pubers die ik ten stelligste verafschuw
Wat ik al een paar keer heb gezegd: je hebt te snel geoordeeld en zit er totaal naast.

Je mag best kritisch en alert zijn m.b.t. dit soort topics, maar veroordeel niemand zonder voldoende informatie te hebben. Het enige slachtoffer ben jijzelf...

TOAOB

Legacy Member
SlasZ zei:
Als je van plan bent zo'n programma te verspreiden zodat iedereen het kan gebruiken zal je best opensource maken, want niemand zal dit vertrouwen...
En toch op zijn minst vertellen wat het uiteindelijke doel van het programma is.
Ik ben nu aan het werken dus zal vanavond laat nog verder uitleg geven.

Vich

Legacy Member
TOAOB zei:
Waar in godsnaam heb ik gezegd dat ik een anti-virusprogramma wil schrijven? Je moet rare gedachtenkronkels hebben gemaakt om met mijn info zo zeker van je stuk te zijn dat ik zoiets ging schrijven. Ik ben aan totaal iets anders bezig, het heeft er zelfs niks mee te maken.
Toen jij "security app" vernoemde, ging ik ervanuit dat het een applicatie is die iets beveiligd tegen mogelijke inbreuken, want dát is een security applicatie. Antivirus is was mss te specifiek. Dat ik er antivirus van maakte was inderdaad een verkeerde conclusie.

TOAOB zei:
Spijtig dat je zo denkt, want ik weet niet of je het beseft maar heel het Internet is gebaseert op het delen van informatie. Jij bent trouwens niet verantwoordelijk voor wat een ander daarmee doet. En of je het nu zegt of niet: er zijn meer dan genoeg resources waar die info ook te vinden is, maar als je het hier neerpent heeft de rest er misschien ook nog iets aan zonder te moeten gaan zoeken.
Inderdaad, het internet is gebaseerd op het delen van informatie, maar dat wil niet zeggen dat iemand moet gaan uitleggen hoe je het best een bank kan beroven of iets dergelijks.
En als er meer dan genoeg resources te vinden zijn (volgens jou), dan kan je toch ook gewoon die resources gebruiken ipv de vraag te stellen?

Weer een slechte redenering gemaakt die toont dat je bevooroordeeld bent en mij op voorhand verdenkt van slechte bedoelingen. Je kan beter objectief zijn, dat komt intelligenter over. Ik zei immers dat mijn applicatie zich niet verdacht moet maken bij anti-virussoftware. Dat wil dus inderdaad zeggen dat een virusscanner mijn programma mag kennen en vertrouwen, niet dat het daarvoor onzichtbaar moet zijn.
Inderdaad, afschermen van de user. Ik denk ook dat ik mijn programma misschien iets minder geavanceerd moet gaan verbergen, maar dat visueel in het begin al genoeg is. Ik denk dat ik mij daar door mijn enthousiasme wat te ver heb laten leiden. Toch zou het deftig verbergen een goede zaak zijn, zelfs niet enkel visueel.
Komaan zeg! Je gaat eerst uitleggen dat je je app onzichtbaar wil maken en beschrijft daarbij zowat elke gangbare virus-techniek, waarna je vervolgens afsluit met de zin dat je je niet verdacht wil maken bij een antivirus. Ieder kind kan de meest logische opvolgende conclusie trekken.

Nogmaals: wat heb je aan een app afschermen van de user? Bij security software wil je het afschermen van mensen met slechte bedoelingen, maar de user heeft dat programma toch zelf geinstalleerd? Waarom het afschermen van die user? Je kan ook gaan beweren dat er een andere user aan de info kan, maar dan kan de rechtmatige user gewoon een paswoord op zijn OS aanmeldscherm zetten, daar dienen die dingen nou eenmaal voor.

Hier ga je weeral in de fout door te veronderstellen dat ik anti-virussoftware schrijf. Dat is niet zo, en heeft er totaal niets mee te maken. Leer conclusies trekken als je voldoende informatie hebt, en heb je die niet, vraag ze dan eerst.
Misschien had je je startpost wat duidelijker kunnen maken? Jij had het over een security app, dan denk ik automatisch dat het over beveiliginssoftware gaat. (als in: tegen kwaadaardige software ingaan) Nogmaals: ik geef toe dat ik te haastig was om te denken dat je antivirussoftware ging schrijven.
Wat in deze post beschreven wordt is geen security app, maar gewone remote data access over een beveiligde lijn.

Wat ik al een paar keer heb gezegd: je hebt te snel geoordeeld en zit er totaal naast.

Je mag best kritisch en alert zijn m.b.t. dit soort topics, maar veroordeel niemand zonder voldoende informatie te hebben. Het enige slachtoffer ben jijzelf...
Sure, dat kan best, maar het is me nog steeds onduidelijk waarom je al die info wil weten en ik vind het nog steeds even verdacht. Ik zie nog steeds bijvoorbeeld geen nut waarom je:
- visueel dingen wil verbergen (zie uitleg hierboven)
- je software een format wil laten overleven: dit is totaal nutteloos wat mij betreft. Enkel data zou een format moeten kunnen overleven, want wat je in de bovenstaande post (link) beschrijft is een databeheer programma met beveiligde toegang. Die software is gewoon herinstalleerbaar. Data kan je unformatten en backupen.

Ik ben bezig aan een applicatie die op regelmatige basis bepaalde gegevens van uw pc doorstuurt naar mijn server. Die gegevens moeten enerzijds raadpleegbaar zijn op de website, en anderzijds moeten ze op bepaalde tijdstippen kunnen worden gemaild naar de member.
Waarom zou ik mijn gegevens naar jouw server laten doorsturen?
Wat je hier beschrijft is gewoon op te lossen door een server te installeren met ftp/http access, een perl email scriptje.
Voeg daarbij PGP software en het is perfect beveiligd. In fact, al dat doet Blueyellow Hosting al jaren voor mij. Elke website die daar opstelt bevat heel dat pakket (inclusief PHP). Dat heb je al vanaf +-30€ per jaar.

Ik ben benieuwd naar de uitleg vanavond, want ik ben nog steeds niet overtuigd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan