Qronicle
Legacy Member
Voor ons eindwerk hebben ik en ne maat een soort van 2D race simulatie gemaakt (gescreven in c++). De nadruk bij het programmeren lag voornamelijk op de AI. We hebben hem namelijk zo (proberen) te designen zodat hij onder elke omstandigheid op elk circuit een competitieve race zou kunnen rijden.
Het resultaat is aanvaardbaar, maar op een ronde waar ik bvb 1m08 rijdt, doen zij er een dikke 10 seconden langer over. Ook ontwijken ze elkaar niet zo ongelooflijk goed (vooral bij grote aantallen).
Het dus is ook mogelijk zelf mee te doen aan een race, tracks te ontwerpen en vele instellingen te wijzigen.
Link naar de micro site waar het project te downloaden is:
http://project-apex.awardspace.com/
Feedback, gevonden bugs, ... zijn natuurlijk altijd welkom
Het resultaat is aanvaardbaar, maar op een ronde waar ik bvb 1m08 rijdt, doen zij er een dikke 10 seconden langer over. Ook ontwijken ze elkaar niet zo ongelooflijk goed (vooral bij grote aantallen).
Het dus is ook mogelijk zelf mee te doen aan een race, tracks te ontwerpen en vele instellingen te wijzigen.
Link naar de micro site waar het project te downloaden is:
http://project-apex.awardspace.com/
Feedback, gevonden bugs, ... zijn natuurlijk altijd welkom
).

[Vooral geïmplementeerd om tijden te kunnen vergelijken (helaas is een mens nog vele malen sneller) en reacties op bepaalde handelingen te testen]
GJ