Archief - [PROG] Starten met VB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeppe

Legacy Member
hallo,

ik zou eigenlijk willen beginnen met vb om een µ-controller er mee aan te sturen.
De µ-controller stuur ik nu aan met bascom AVR(een simpele basic taal).
Ik zou een prog moeten maken dat 1 variable vanuit de µ-controller haalt via I²C en die dan logt + een grafiekje enzoverder.
Kheb juist gegoogled en kzie dat er veel pakketten op de markt zijn. Welke verkiezen julie en waarom?
Is het gebruiksvriendelijk, werkt het vlot enzoverder..
Alvast bedankt,

Jeppe

jeppe

Legacy Member
ik zoek dus een vb pakket om vb programma's mee te schrijven he :)
en eigenlijk ook een curcus - boek.

Jeppe

Duffman-

Legacy Member
Ik leer int school VB.Net, en kvind da leuk enzo om te doen. Maar als ik hier de professionele programmeurs beluister, zeggen ze dat het een kindertaaltje is ... mss C++ probere fzo? :)

Grtz

Bubbling Zombie

Legacy Member
_als_ ge perse vb.net wilt gebruiken, kunt ge evengoed de express edition gebruiken. Maar zie toch maar uit naar een andere taal.

jeppe

Legacy Member
Ik neem vb omdat dit makkelijk aansluit met de bascom omgeving(µ-controller programmeren). Qua commands zijn die ongeveer hetzelfde.

Dus is de express edition de gebruiksvriendelijkste?

Duffman, zou het mogelijk zijn om die cursus te pakken te krijgen. Alleen als je hem digitaal hebt he of kunt vastkrijgen.

Of andere mensen die een vb cursus hebben => PM

Wover

Legacy Member
wij hebben op school en cursus microcontrollers.

Int eerste jaar is da met een heel lage taal, bijna machinetaal, maar nog vrij gemakkkelijk eens ge d'r mee weg zijt

int tweede jaar beginnen we dan me C

VB is ook heel makkelijk om mee te beginnen, maar om microcontrollers mee aan te sturen...

jeppe

Legacy Member
het aansturen van de µ-controller doe ik eigenlijk via bascom.
ik moet een variable alleen via de com poort ontvangen en die dan bewerken in een vb programma en dan outputten.
dus zou ik een cursus van vb moeten hebben.

Svenvdb

Legacy Member
Woverke zei:
wij hebben op school en cursus microcontrollers.

Int eerste jaar is da met een heel lage taal, bijna machinetaal, maar nog vrij gemakkkelijk eens ge d'r mee weg zijt

int tweede jaar beginnen we dan me C

VB is ook heel makkelijk om mee te beginnen, maar om microcontrollers mee aan te sturen...
waar zit gij op school woverke ??

jeppe

Legacy Member
weet er iemand een gratis programma om vb mee te schrijven + compilen?
Alvast bedankt,

Jeppe

[EDIT] ik ga beginnen met Visual Basic 6.0 Enterprise Edition

jeppe

Legacy Member
curcus heb ik ondertussen ook al.
vb for elektronics engineering applications :)

spoocke

Legacy Member
www.seangreasley.com
video tutorials voor vb 6.0 en c++
inleiding tot vb 6.0 aka hello world msgbox
tot chat server
van waar zijde jeppe ?? heb de vb 6.0 plus msdn als ge van regio mechelen , vilvoorde, grimbergen , wolvertem zijt kan ik u wel een copy bezorgen :p

azerty

Legacy Member
moet het in VB zijn ?
Voor Java, C, C++, e.a. zijn er veel meer mogelijkheden en gratis (goeie) IDE's, ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan