Archief - [PROG]AJAX tutorial

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
AJAX:

Iets dat TYPISCH webdevelopment is en je post het hier?
Waarom zet je dit niet in de volledige webmasterguide sticky en informeer je ons webdesign & development forum hier niet over. Waar het trouwens veel meer thuishoort of hier. Daar zit namelijk het doelpubliek voor uw tutorial, en zijn er velen onder hen die dit onderdeel van het forum nu net niet bezoeken, waarom discrimineer je deze mensen dan?

No offence offcourse, maar ik vind het imo verkeerd om het enkel hier te plaatsen.

Asshen

Legacy Member
???
Programmeren is programmeren eh, javascript zie ik niet als webdesign.

orez zei:
AJAX:

Iets dat TYPISCH webdevelopment is en je post het hier?
Waarom zet je dit niet in de volledige webmasterguide sticky en informeer je ons webdesign & development forum hier niet over. Waar het trouwens veel meer thuishoort of hier. Daar zit namelijk het doelpubliek voor uw tutorial, en zijn er velen onder hen die dit onderdeel van het forum nu net niet bezoeken, waarom discrimineer je deze mensen dan?

No offence offcourse, maar ik vind het imo verkeerd om het enkel hier te plaatsen.

WHiSPy

Legacy Member
Asshen zei:
???
Programmeren is programmeren eh, javascript zie ik niet als webdesign.

Aangezien javascript (normaal als ge geen rekening houdt met de serverside hacks) enkel in 'n webbrowser draait, lijkt 't mij toch meer bij webdevelopment te horen, hoor.

Asshen

Legacy Member
WHiSPy zei:
Aangezien javascript (normaal als ge geen rekening houdt met de serverside hacks) enkel in 'n webbrowser draait, lijkt 't mij toch meer bij webdevelopment te horen, hoor.

Afhankelijk hoe je erover denkt eh.
Vanuit mijn standpunt als programmeur is javascript programmatie.
Ik zie enkel de visuele opmaak, de HTML en de CSS als webdesign.

K.

orez

Legacy Member
webdesign & webDEVELOPMENT...

AJAX is WEBSITE RELATED en zie ik u niet gebruiken in een kantoorapplicatie...
Laat ons anders gewoon het webdesign & DEVELOPMENT forum afschaffen.. en de layouts enkel in GFX forum komen.

sys4096

Legacy Member
Amai, in plaats van zo te zwammen, kunt ge ook gewoon de post moven naar Webdesign he...

btw : In javascript kan je ook plugin's maken voor firefox. Dit is dan weer wel 'echt' programmeren.

OT : Mooi initiatief. Spijtig dat de thread een beetje om zeep is.

Asshen

Legacy Member
Jesus man, jij bent toch de vreemdste moderator die hier ooit modereerde zunne.
Je lijkt een veel te subjectieve houding te hebben om te modereren.

Jij bent de mod eh man, als jij vindt dat dit bij webdesign moet, dan verplaats je dat toch gewoon :doh:

De reden dat ik deze tutorial hier postte, is omdat ik in het verleden al altijd mijn tutorials hier gepost heb, en die hebben niet altijd iets te maken met webdesign/-development.

AJAX is WEBSITE RELATED en zie ik u niet gebruiken in een kantoorapplicatie...
Dat is wel heel kortzichtig hoor.
Nog niet gehoord van HttpWebRequest en HttpWebResponse ?
Zelfs Office maakt daar gebruik van.

Laat ons anders gewoon het webdesign & DEVELOPMENT forum afschaffen.. en de layouts enkel in GFX forum komen.
Jij bent de mod, doe wat je niet laten kunt.

K.

Moto

Legacy Member
mmmm AJAX :love:

Eerste extranet-applicatie die ik 5,5 jaar geleden maakte was ook met XMLhttp. Daarna heb ik nog 4 andere extranet applicaties hiermee gemaakt waaronder een webclient voor een stockbeheer applicatie met als webserver een AS400-bak :)

Snap dus ook niet waarom het niet in een kantoor-applicatie zou gebruikt worden, die stockbeheer applicatie was vooral een intranet-site.

Als dit hier niet thuis hoort, mogen al die topics over ASP.net hier ook weg

Anyway, als ge een data-intensieve site maakt is ajax of xmlhttp gewoon de enigste goede oplossing

orez

Legacy Member
Voor je begint te zeveren over jij bent de mod doe wat je niet laten kan, move dan toch enzovoort => Ik ben inderdaad mod, maar niet van dit forum, dus hier op dit onderdeel kan ik NIETS doen.

En ik heb al gehoord van HttpWebRequest en HttpWebResponse ja... Ik heb zelf al genoeg projecten geprogrammeerd en aan meegewerkt, hoe kan je anders gaan communiceren tussen een kantoorapplicatie en een online applicatie die bv moeten gesynchroniseerd worden.

En ik reageer subjectief? AJAX is gecreëerd met de bedoeling om de loadtimes en de page refreshes online te gaan minimaliseren (zie het gebruik van de quick reply hier op het forum als voorbeeld).

Een kantoorapplicatie zal zoiezo niet echt een loadtime gaan verbruiken geen, ok er zal wel netwerktraffic zijn enzo, maar de gebruiker zal hier totaal niet veel van merken.

Ik stel trouwens ook voor om hier de eerste zin eens te lezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AJAX

hierop baseer ik mijn mening dat dit beter thuishoort op het webdev forum.
Dat je hier al al je tutorials gepost hebt, mooi, blijf dit ook doen, maar als je iets schrijft dat ook webrelated is, discrimineer ons forum dan niet.

En ik vind idd ook dat al deze ASP.NET vragen beter op het webdesign & webdev forum thuishoren.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Hij kan ze ook op alletwee posten natuurlijk. En ge zou beter eens een complimentje geven aan die jongen, em steekt er genoeg tijd & werk in negen kansen van de tien.

Asshen

Legacy Member
Oh God zeg, zo'n spel maken van iets dat ik gratis geef...
Er is een spreekwoord: 'Kijk geen gegeven hond in de mond'.

.Acku.

Legacy Member
Het onderscheid tussen Webdevelopment en programming is gewoon vreemd. Waar horen JSP/JSF/Struts e.d vragen thuis? Bij de mannen van CSS/PHP en JS of hier? Ik moet beide checken, is vervelend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan