Voor je begint te zeveren over jij bent de mod doe wat je niet laten kan, move dan toch enzovoort => Ik ben inderdaad mod, maar niet van dit forum, dus hier op dit onderdeel kan ik NIETS doen.
En ik heb al gehoord van HttpWebRequest en HttpWebResponse ja... Ik heb zelf al genoeg projecten geprogrammeerd en aan meegewerkt, hoe kan je anders gaan communiceren tussen een kantoorapplicatie en een online applicatie die bv moeten gesynchroniseerd worden.
En ik reageer subjectief? AJAX is gecreëerd met de bedoeling om de loadtimes en de page refreshes online te gaan minimaliseren (zie het gebruik van de quick reply hier op het forum als voorbeeld).
Een kantoorapplicatie zal zoiezo niet echt een loadtime gaan verbruiken geen, ok er zal wel netwerktraffic zijn enzo, maar de gebruiker zal hier totaal niet veel van merken.
Ik stel trouwens ook voor om hier de eerste zin eens te lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/AJAX
hierop baseer ik mijn mening dat dit beter thuishoort op het webdev forum.
Dat je hier al al je tutorials gepost hebt, mooi, blijf dit ook doen, maar als je iets schrijft dat ook webrelated is, discrimineer ons forum dan niet.
En ik vind idd ook dat al deze ASP.NET vragen beter op het webdesign & webdev forum thuishoren.