Archief - [PROG][C] C editor/compiler !?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAXXUR

Legacy Member
goeiendag !
de vraag is eigelijk vrij simpel :p

Kheb een tijdje zitten rondzoeken naar ne fijne editor/compiler voor c(++) en kheb enkel maar dev-c++ gevonden. Nu blijkt dat die te laks compileert en idd vaak gewoon runerrors geeft ipv aan te wijzen waar de fout zit.. ook debuggen is niet zo geweldig.

ben dus op zoek naar iets anders, maar dus NIET visual studio aangezien ik dat veel te veel vind voor wat we eigelijk maar moeten doen (of is dat echt de enige goeie qua compilen/debuggen ? :) )

merci! :]

Daedie

Legacy Member
Doe toch maar visual studio imo :p. Tis makkelijk te gebruiken en der is een gratis versie. Snap niet goed wat ge er "te veel" aan vindt tbh.

MAXXUR

Legacy Member
dev-C++ is new file -> F9 en klaar
visual studio is zo 3 GB, en constant prulle met die namen en projects enzo :p
en die gratis versie support geen just-in-time debugging, iets waar men dev-c++ ook de ele tijd over zit te memme :]

Daedie

Legacy Member
mja, daar kan ik wel inkomen. Dat projecten gedoe vond ik ook altijd irritant als ik veel kleine oefeningen moest maken :p. Maar ge kunt dat oplossen door 1 solution te maken "oefeningen", en daaronder dan een project voor elke oefening te maken.

Kreek

Legacy Member
Install Linux (gnome of kde) met g++ compiler en kate..
Dat gebruik ik toch altijd om te programmeren, samen met een makefile :p

oftewel Eclipse

KeaTs

Legacy Member
wrom dan geen kdevelop? oO

visual studio + visual assist ftw btw :)

RaZoR be

Legacy Member
Qua Debuggen etc, vind ik Visual Studio toch nog altijd het beste... ge kunt ook alles buiten C++ ondersteuning uit VS install gooien he. zo verminderd ge u installatie ook ;)

DevC++ ook mee gewerkt, maar vond ik ook niet heel goed.

Hier op Unief gebruiken we (ik toch :p, en de rest van men jaar ook he daedie ) toch denk ik het meeste VS in windows...

Tyfius

Legacy Member
Die Visual Studio C++ Express werkt anders redelijk goed om C mee te programmeren (ge moet in uw project properties wel instellen dat die als C moet compileren) en is gratis. Ik gebruik die dagelijks voor een project op 't werk. Het enige nadeel is dat die geen C99 ondersteund, dus als ge specifieke C99 code hebt kan het zijn dat ge in de problemen komt. Het beste daarvoor is dus eigenlijk MinGW gebruiken als compiler, maar dan zit je weer zonder IDE en debugger, wat voor mij persoonlijk toch wel een must is.

Zoals gezegd, een solution aanmaken (empty) en dan telkens een nieuw (empty) project aanmaken per oefening ofzo :)

Slynx

Legacy Member
linux: code:blocks ide, bestaat ook voor windows maar vind'm aangenamer op linux

windows: mingw developer studio?

killgore

Legacy Member
visual C gewoon, den express is heus geen 3GB

Zonder twijfel beste c/C++ IDE nog steeds op windows. Hoewel eclipse C++ me ook steeds meer aanstaat;

Beguv

Legacy Member
code blocks voor windows is vrij goed , vind em handiger werken als devcpp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan