Archief - [PROG]C Grafische interface?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dartsmoel

Legacy Member
voor school moeten wij in C-taal een programmeeropdracht maken.
We werken in Borland, imo behoorlijk tot zeer oud -_-
Maar probleem is dus dat we bijna nix van de taal kennen :s
We hebben wel boeken enzo...
maar dat is nu niet bepaald hetgeen we nodig hebben.

Onze opdracht bestaat er dus uit om een spel in elkaar te steken.
het spel is dus Zeeslag...
de code erachter is op zich niet meteen een probleem...
maar het is vooral de grafische interface erachter... :s
nergens is er terug te vinden of het met borland mogelijk is ene grafische interface in te voegen of niet..?
indien dit mogelijk is.. kan iemand dan eens uitleggen hoe dat juist moet? ^_^

killgore

Legacy Member
hardcoden met winapi?

welke borland editor gebruik je trouwens, er zijn zoveel versies :x (moderne trouwens ook :p).

Tyfius

Legacy Member
Het eenvoudigste onder Windows is WINAPI te gebruiken, al leer je dat niet even op een middag. Voor zover ik weet bestaat er niet echt een drag & drop designer zoals in .NET dus alles is te hardcoden.


Cross platform is er QT en GTK+ die, naar mijn mening, eenvoudiger zijn en logischer werken, maar die niet native werken onder Windows, je hebt er dus extra libraries voor nodig.

killgore

Legacy Member
Tyfius zei:
Het eenvoudigste onder Windows is WINAPI te gebruiken, al leer je dat niet even op een middag. Voor zover ik weet bestaat er niet echt een drag & drop designer zoals in .NET dus alles is te hardcoden.


oh jawel, sommige borland-ide's en oude visualc omgevingen hebben deze :). De gegenereerde code is ugly as hell, maar ze werkt :p.

dJeez

Legacy Member
Welke versie van Borland C(++) is het eigenlijk? Toch niet zo'n oude DOS versie hoop ik? Anders mag je je met de BGI (Borland Graphical Interface) gaan behelpen :p.

Ice

Legacy Member
Zeker dat je een GUI nodig hebt voor't school? en het dus niet een console applicatie moet zijn ofzo?

Da Turtle

Legacy Member
Zeeslag kan je eventueel maken zonder grafische interface, gewoon met tekst (ik heb dit vroeger nog gedaan). Bijvoorbeeld: "~" = water, "o" = boot deeltje en "x" = geraakt boot deeltje. Je kan zo een veld van karakters laten outputten. Als je niets over GUI's gezien hebt denk ik dat zoiets de bedoeling is. Effkes WINAPI ofzo leren programmeren voor een project is er wel wat over denk ik :p.

Mijn zeeslag

dartsmoel

Legacy Member
dJeez zei:
Welke versie van Borland C(++) is het eigenlijk? Toch niet zo'n oude DOS versie hoop ik? Anders mag je je met de BGI (Borland Graphical Interface) gaan behelpen :p.

We werken dus met een oude versie denk ik :p
Tis Borland C(++)v5.02

Is die BGI dan zo moeilijk? :sad:

Darth-Falcon

Legacy Member
BGI zijn oude dos graphics.

en een bitch om mee te werken

Duffman-

Legacy Member
dartsmoel zei:
We werken dus met een oude versie denk ik :p
Tis Borland C(++)v5.02

Is die BGI dan zo moeilijk? :sad:

Ne KDG-er? :p
Indien ja: tis volgens mij de bedoeling dat ge dos-interface gebruikt ze. Wij doen het toch (voor ander project weliswaar).

Shotterke

Legacy Member
We hebben vandaah zeeslag moeten maken voor onze examen. :sad:
We programmeren wel in C++ dus veel zal je er niet meer zijn

Dozzeh

Legacy Member
Ge moet die layout simpel houden en ni teveel aan grafische tralala denken :P
onze Yahtzee zit goed op schema ^^ en borland versie die kdg gebruikt is een ****

succes :p

m4rt1n0

Legacy Member
:) driss enige tips voor het opslaan van het spel? da is het enige dat ik nog moet doen voor mijne yahtzee ;)

Tyfius

Legacy Member
Ge houdt uw data bij in een struct, en die struct schrijft ge binair weg naar een bestand. Piece of cake.

Duffman-

Legacy Member
Als ge het nu nog ni bijhoudt in ne structure moogde wel veel gaan aanpassen ^^

killgore

Legacy Member
Tyfius zei:
Ge houdt uw data bij in een struct, en die struct schrijft ge binair weg naar een bestand. Piece of cake.

big/little endian issues niet uit het oog verliezen.

m4rt1n0

Legacy Member
Tyfius zei:
Ge houdt uw data bij in een struct, en die struct schrijft ge binair weg naar een bestand. Piece of cake.

ja, dus elke waarde van elke for en while lus teller opslaan in die struct ook? want hoe kan het programma anders weten waar de gebruiker gebleven was?

Tyfius

Legacy Member
m4rt1n0 zei:
ja, dus elke waarde van elke for en while lus teller opslaan in die struct ook? want hoe kan het programma anders weten waar de gebruiker gebleven was?
Hier denk ik dan meteen al dat ge problemen hebt met uw programma logica en de manier waarop je alles geïmplementeerd hebt. Ge moet een bepaalde game status opslaan, dus de score, speler naam, weet ik wat nog data die ge doorheen het spel als belangrijk beschouwt en nodig hebt. For lus tellers horen daar niet bij.

Als gij zegt dat ge elke for- en while- lus moet bijhouden, zou ik toch alles eens grondig nakijken en herwerken waar nodig.

killgore

Legacy Member
m4rt1n0 zei:
ja, dus elke waarde van elke for en while lus teller opslaan in die struct ook? want hoe kan het programma anders weten waar de gebruiker gebleven was?

:wtf:.

eventjes lineariteit van uitvoering van statements vergeten ofzo :x?

m4rt1n0

Legacy Member
ik weet niet, ben maar een eerstejaarke eh. Maar als ik bijvoorbeeld in yahtzee, 3 keer moet rollen, gedurende 6 rondes. En de speler beslist om bij de 2de rol van de 4de ronde te stoppen neem ik aan dat je toch die tellerstand ook mee moet opslaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan