Archief - [PROG]C# leren maar welk boek?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

protnie

Legacy Member
Ik zou graag wat leren programmeren in mijn vrije tijd, ik moet volledig vanaf 0 beginnen.

Ik heb hier wat zitten zoeken en gezien dat C# de beste keuze is om mee te beginnen, jullie hadden ook een paar boeken gezegd maar die topics waren al wat verouderd dus weet ik niet of die boeken nog goed zijn en misschien zijn er al betere, dus mijn vraag is welk boek zou ik het beste gebruiken om C# te leren.

fromalk

Legacy Member
ik heb volgende week een examen c# en zou me deze week ook een boek willen gaan halen

c# in a nutshell had ik in gedachten?

Tyfius

Legacy Member
De "in a nutshell" reeks is goed, als je enige voorkennis hebt qua programmeren omdat ze over bepaalde zaken vluchtig overgaan.

protnie

Legacy Member
Kheb de oude cursus van mijn pa van C#, ik denk dat die meer dan 20 jaar oud is ^^
Zou ik eventueel daaruit ook kunnen leren?


Hij had ook nog een boek van Java van Easy Computing: Het Boek Java maar kverdmoed dat dit meer is voor als je al iets kent van Java?

Tyfius

Legacy Member
protnie zei:
Kheb de oude cursus van mijn pa van C#, ik denk dat die meer dan 20 jaar oud is ^^
Zou ik eventueel daaruit ook kunnen leren?


Hij had ook nog een boek van Java van Easy Computing: Het Boek Java maar kverdmoed dat dit meer is voor als je al iets kent van Java?
Java is geen C#, het idee qua taal is hetzelfde, maar dan kunde evengoed C# leren door de handleiding van uw broodrooster te lezen.

Daarnaast is C# pas in 2001 uitgebracht, dus boeken van 20 jaar oud gaat ge niet vinden...

protnie

Legacy Member
Tyfius zei:
Java is geen C#, het idee qua taal is hetzelfde, maar dan kunde evengoed C# leren door de handleiding van uw broodrooster te lezen.

Daarnaast is C# pas in 2001 uitgebracht, dus boeken van 20 jaar oud gaat ge niet vinden...
Ja sorry, kbedoelde Java appart ;)

En tis C en niet C# die cursus, khad miszien.

killgore

Legacy Member
gohja, een beginnend programmeur kan ik enkel zeggen, naast een goed boek is google uw belangrijkste leermiddel!

Wees aub niet de 10000ste luierik die zodra hij iets niet vindt irc-kanalen & fora begint onder te spammen, maar ga zelf op zoek.

protnie

Legacy Member
Ja is ook normaal maar kwil daarom ook meteen een goeie start maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan