Archief - [PROG][JAVA] JMenuItem actionperformed -> voert alles 2 keer uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Goedemiddag,

Ik word stilletjesaan helemaal zot, nu ik dacht dat mij project af was vind ik nog een domme fout :p.
Blijkt dat als ik op mijn menuitem klik (Options bijvoorbeeld), hij alle code 2 keer uitvoert en dus twee keer de options GUI laat zien.

Ik heb ff getest en ben tot de constatatie gekomen dat hij gewoon twee keer krak dezelfde event verstuurd.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want ik snap TOTAAL niet hoe dit ploteseling komt :p.

Code:
init:
deps-jar:
compile:
run:
java.awt.event.ActionEvent[ACTION_PERFORMED,cmd=Options,when=1211188962190,modifiers=Button1] on javax.swing.JMenuItem[,3,3,71x19,alignmentX=0.0,alignmentY=0.0,border=javax.swing.plaf.basic.BasicBorders$MarginBorder@297ffb,flags=264,maximumSize=,minimumSize=,preferredSize=,defaultIcon=,disabledIcon=,disabledSelectedIcon=,margin=javax.swing.plaf.InsetsUIResource[top=2,left=2,bottom=2,right=2],paintBorder=false,paintFocus=false,pressedIcon=,rolloverEnabled=false,rolloverIcon=,rolloverSelectedIcon=,selectedIcon=,text=Options]
java.awt.event.ActionEvent[ACTION_PERFORMED,cmd=Options,when=1211188962190,modifiers=Button1] on javax.swing.JMenuItem[,3,3,71x19,alignmentX=0.0,alignmentY=0.0,border=javax.swing.plaf.basic.BasicBorders$MarginBorder@297ffb,flags=264,maximumSize=,minimumSize=,preferredSize=,defaultIcon=,disabledIcon=,disabledSelectedIcon=,margin=javax.swing.plaf.InsetsUIResource[top=2,left=2,bottom=2,right=2],paintBorder=false,paintFocus=false,pressedIcon=,rolloverEnabled=false,rolloverIcon=,rolloverSelectedIcon=,selectedIcon=,text=Options]
BUILD SUCCESSFUL (total time: 5 seconds)

mvg
Yannick Wellens

*edit*

Ja jonges, blijkt dat netbeans code verdubbelt heeft en dus telkens 2 actionlisteners gemaakt :p.

Mag slotje op :)

mvg

Bavo aka Joske

Legacy Member
Wel even zegen dat de fout waarchijnlijk bij u lag, zodat je de volgende keer erover nadenkt ;-)
Want:

1) De compiler heeft altijd gelijk
2) tenzij er een bug inzit
3) Als dat zo is heeft ie nog steeds gelijk

hetzelfde geldt veelal voor alle professionele tools. Moet uzelf maar informeren. Ik heb nog nooit een bug gevonden in Java SDK :) En Eclipse doet dat ook goed.

_DKsissor_

Legacy Member
eclipse is mij ngrootste vijand :p. halverwege ons project weigerde dat ding nog te werken op mijne pc en konden we van laptop wisselen :p. Hij kon geen classes enzo meer vinden :p :cry:

Bavo aka Joske

Legacy Member
Er kan altijd iets misgaan maar ik heb nooit de fout bij Eclipse zelf weten liggen, na jaren professioneel gebruik. Het gaat pas fout als je begint met allerlei plugins te installeren. Verder is er ook wat leercurve aanwezig. Eclipse blijft een prachtprogramma :)

dJeez

Legacy Member
Auto builds afzetten en het project cleanen is dikwijls de oplossing als je wat te veel hebt liggen prutsen met Eclipse (althans toch voorzover ik er al problemen mee heb gehad).

Bavo aka Joske

Legacy Member
Cleanen en projecten refreshen, idd. Als je met bvb Maven werkt buitenaf moet je Eclipse af en toe eens porren.

killgore

Legacy Member
rammsein zei:
eclipse is mij ngrootste vijand :p. halverwege ons project weigerde dat ding nog te werken op mijne pc en konden we van laptop wisselen :p. Hij kon geen classes enzo meer vinden :p :cry:

rechts klikken op uw project en daar staat zo mooi refresh!

Eclipse blijft voor mij nog steeds de beste java IDE.

Robijntje007

Legacy Member
Dat ie geen klassen meer vond heb ik hier ook is ne keer gehad bij een project, maar ik kon de code van de klassen nog wel zien dus...
Gewoon in netbeans alle klasse opgepakt en naar een nieuw project gesleept en terug alles in orde na wat kloten...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan