Archief - [PROG][JAVA] Probleem met Mysql/Java

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blackrabbit

Legacy Member
Code:
import java.sql.*; 

public class JBDCSample { 

 public static void main (java.lang.String[] args) { 
   try { 
     // This is where we load the driver 

             //instancieer de mysql connector en connect naar de db over tcp/ip
            Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver");
  } 
   catch (ClassNotFoundException e) { 
     System.out.println("Unable to load Driver Class"); 
     return; 
   } 

   try { 
     // All database access is within a try/catch block. Connect to database, 
     // specifying particular database, username, and password 
    // Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:odbcNaam", "user", "wachtwoord"); 
           Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://192.168.0.2","javauser","javauser"); 
     // Create and execute an SQL Statement 
     Statement stmt = con.createStatement(); 
     ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM Players"); 

     // Display the SQL Results 
     while(rs.next()) { 
       System.out.println(rs.getString("Name")); 
     } 

     // Make sure our database resources are released 
     rs.close(  ); 
     stmt.close(  ); 
     con.close(  ); 

     } 
     catch (SQLException se) { 
       // Inform user of any SQL errors 
       System.out.println("SQL Exception: " + se.getMessage(  )); 
       se.printStackTrace(System.out); 
      } 
    } 
}
Code compiled, maar wanneer ik run krijg ik meldin "Unable to load Driver Class"...

Heb J connector gedownload, hernoemd naar mysqlconnector.jar en in de map c:/java gezet:
Code:
C:\>set CLASSPATH
classpath=C:\Java\; C:\Java\mysqlconnector.jar;

Wat doe ik fout?

.Acku.

Legacy Member
Ofwel is uw jar niet juist (extract met winrar en kijk of com.mysql.jdbc.Driver erin zit, ofwel heb je een vervelend classpath probleem (wat niet wo lijkt). probeer in elk geval eens de jar in uw working directory van uw app te zetten, dat vermijdt al wat CP problemen.
Jars renamen, however, is not done.

blackrabbit

Legacy Member
Yep, die jar bevat de correcte mappen..
Renamen heb ik gedaan om er zeker van te zijn dat het niet aan een mini-typefoutje lag..


Anyway, heb die jar file gekopieerd naar de map waar de gecompileerde classes staan: no result
:s

.Acku.

Legacy Member
probeer eens te runnen in commandline met
java -cp PAD_NAAR_JAR;ANDERE_JARS de rest van uw opties

blackrabbit

Legacy Member
Wel.. Blijkbaar helpt het als je die jar toevoegt aan de "libraries" van je project :)



Allezins bedankt!

.Acku.

Legacy Member
Ma ja, raren :) Uw project zet zelf zijn classpath als hij runned aa de hand van uw ingestelde ibraries.

geef in het vervolg meer info over hoe je het probeert te runnen en je bent sneller geholpen, that I guarantee you

blackrabbit

Legacy Member
Hoe komt het eigenlijk dat het enkele seconden duurt voordat er een verbinding met de database is?


(en zou iemand een voorbeeld kunnen posten van een (klein) progje dat DBs gebruikt?)

killgore

Legacy Member
blackrabbit zei:
Hoe komt het eigenlijk dat het enkele seconden duurt voordat er een verbinding met de database is?


(en zou iemand een voorbeeld kunnen posten van een (klein) progje dat DBs gebruikt?)
als die mysql op externe server gehuist is : gewoon trage verbinding :p

als het op localhost is: geen idee.

.Acku.

Legacy Member
blackrabbit zei:
Hoe komt het eigenlijk dat het enkele seconden duurt voordat er een verbinding met de database is?


(en zou iemand een voorbeeld kunnen posten van een (klein) progje dat DBs gebruikt?)


Lazy initialisation mechanisme: files worden pas geladen (driver etc)totdat je er effectief gebruikvan maakt. Eens dat gedaan is gaat dat normaal gezien wel snel.

blackrabbit

Legacy Member
Maar er is dus geen manier om dit te versnellen?
(nuja, in princiepe hoef je dit maar 1x te doen, niet?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan