Archief - [PROG]java problem practicum in java maken, HELP!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dJeez

Legacy Member
Ofwel bros je en zorg je ervoor dat je de leerstof dan zelf leert beheersen (been there, done that, will do it again) ofwel ga je naar de les. Een gouden lepeltje dat je de oplossing zal aanreiken bestaat niet, zeker niet in je verdere loopbaan, dus trek zelf de conclusies maar.

Het is overigens wel vreemd dat je hier zo net voor de examens mee komt aandraven, of toch net niet : alvast veel plezier bij de 2e zit :p.

Daggie

Legacy Member
General Lee zei:
Nee, ge kreeg al een aantal klassen om de GUI mee te maken

javax.swing? :-)

Tegen betaling wil ik wel eens naar uw praticum kijken. Als ik ander werk doe, word ik ook betaald.

General Lee

Legacy Member
Daggie zei:
Met AWT/Swing leren we niet werken (alé die hoofdstukken hebben we overgeslagen) en er wordt niet van ons verwacht dat we dat zelf allemaal uitpluizen, dus hebben zij al een deel swing-werk voor ons gedaan

Daggie

Legacy Member
(Je zou nog verschieten wat je met AWT kan ... Heb op mijn vorig werk meerdere applicaties gemaakt voor PDA met J9 ... Bij gebrek aan Swing, had je dus enkel AWT om schermen te bouwen.)

Lijkt mij eigenlijk een bijzonder makkelijke opdracht.
Je begint simpel. Je maakt een JButton met als text "tafel". Je hangt er een ActionListener op. Als je "actionperformed", schrijf je de bestelling weg naar een Object naar keuze.

Half uurtje werk als je de IDE niet kent :)

yannick

Legacy Member
Als ge moogt zou ik zeker netbeans gebruiken. Waarom?

Omdat je hierbij een grafisch opbouw functie hebt voor gui's te maken (gewoon drag en drop). Dus je kan dan een button op een form slepen en plaatsen waar je wilt.

Kan wel zijn dat een paar die hard java programmeurs hier tegen zijn (zoals mss uw proffen). Ik gebruik het alleszins altijd en heb er nooit problemen mee gehad.

Leer alleszins de basics van de taal :).

MilM

Legacy Member
yannick zei:
Als ge moogt zou ik zeker netbeans gebruiken. Waarom?

Omdat je hierbij een grafisch opbouw functie hebt voor gui's te maken (gewoon drag en drop). Dus je kan dan een button op een form slepen en plaatsen waar je wilt.

Kan wel zijn dat een paar die hard java programmeurs hier tegen zijn (zoals mss uw proffen). Ik gebruik het alleszins altijd en heb er nooit problemen mee gehad.

Leer alleszins de basics van de taal :).

1) Ze hebben de grafische klasses al gekregen, dus met een drag and drop zijn ze niets
2) Als het java examen schriftelijk is of aan de PC met een "simpele" editor, dan heb je nooit geleerd om zelf die methodes te schrijven en sta je daar :p

Timmos

Legacy Member
Die GUI-bouwer van Netbeans, implementeert die dan ook automatisch de LayoutManager? Of is die toch niet zo slim? :p

Nepherte

Legacy Member
Met wat je gezien hebt in de lessen zou het toch perfect mogelijk moeten zijn zoiets te maken. Voor de gui zijn alle methodes al gegeven dus daar zou je je niet al te veel zorgen om mogen maken (je moet natuurlijk wel de documentatie lezen om te weten hoe je ze moet gebruiken). Je werkt dan ook nog is in teamverband, waardoor je er toch niet alleen voorstaat.

Krueger

Legacy Member
De topicstarter is precies stil geworden. Hoe zou dat toch komen? :)

Bavo aka Joske

Legacy Member
Met wat geluk is hij echt aan het studeren geslaan, maar de hoop is ijdel.

Recipe4hate

Legacy Member
Dit is me toch maar een raar topic. Ik heb zijn bestanden nog niet kunnen bekijken wegens tijdgebrek, maar als ik de rest zo lees heb ik ook niet veel zin meer om ze nog te bekijken :s

yannick

Legacy Member
Timmos zei:
Die GUI-bouwer van Netbeans, implementeert die dan ook automatisch de LayoutManager? Of is die toch niet zo slim? :p

Jep, het enige waar ge u mee moet bezig houden is de code van uw programma zelf.

chosen1

Legacy Member
ik heb hier een perfect werkende Restaurantplanner liggen (wij hebben dat practicum al gehad dit semester (archies e;))

weet er iemand of er eigenlijk punten staan op uw code zelf? of enkel op de bespreking? want er waren er bij ons genoeg die alles hebben laten maken door iemand anders en dan een goede bespreking hebben gegeven omdat dit alleen de begrippen zoals overerving enz waren :s

ipodtouch_rules

Legacy Member
reddevil_ownsss zei:
ja nogal logisch dat ik informatica heb e, anders zou ik zo geen practicum krijge. Ik zeg gewoon dat ik dat wat ik moet doen nooit gezien heb en daarom vraag ik hulp, ik heb niet gevraag of iedereen ff moeilijk wil kome doen

door u boek in de kast te laten liggen zult ge het inderdaad nooit gezien kunnen hebben. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen (dat heeft de rest al genoeg gedaan), maar ik wil hier even dit kwijt:
je bent zielig.

en nog een extra pikant sausje erboven op:
ik ben al klaar met mijn practicum :D

ipodtouch_rules

Legacy Member
chosen1 zei:
ik heb hier een perfect werkende Restaurantplanner liggen (wij hebben dat practicum al gehad dit semester (archies e;))

weet er iemand of er eigenlijk punten staan op uw code zelf? of enkel op de bespreking? want er waren er bij ons genoeg die alles hebben laten maken door iemand anders en dan een goede bespreking hebben gegeven omdat dit alleen de begrippen zoals overerving enz waren :s

op wat dacht ge soms ? Op u asem tijdens de bespreking ? :rofl:

General Lee

Legacy Member
ipodtouch_rules zei:
op wat dacht ge soms ? Op u asem tijdens de bespreking ? :rofl:
Lol, alsof die knuppels de tijd nemen om dat deftig te bekijken. Voor het proefpracticum moest ons assistentje ter plaatste onze code, naar mijn indruk voor de eerste keer, bekijken, idem voor het verslag en het objectendiagram

tripwires

Legacy Member
Doe nu niet of je van heel het jaar nog geen letter java hebt moeten typen. Bij de burgies zie je dit heel het tweede semester of toch een groot deel.

ipodtouch_rules

Legacy Member
tripwires zei:
Doe nu niet of je van heel het jaar nog geen letter java hebt moeten typen. Bij de burgies zie je dit heel het tweede semester of toch een groot deel.

moeten typen ? met de nadruk op moeten ... Weet je wat je (@ de topicstarter ) moet doen ? zeker geen enkel fuif missen en drinken tot je erbij neervalt !!! dan moet je doen !!! Examens ? practica ? Dat is voor de allergrootste nerds ! ;) Jij bent supercool !
Ik vraag me echt wel af op hoeveel forums je bent gaan huilen :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan