Archief - [PROG]JAVA Web Frameworks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke ken je/gebruik je


  • Totaal aantal stemmers
    24
  • Opiniepeiling gesloten.

BartDP

Legacy Member
Hallo

Ik vroeg mij af wie van jullie de volgende Java Web Development frameworks kent en gebruikt?

een kleine populariteitstest dus :)

mc

TiZon

Legacy Member
Je hebt geen optie geselecteerd waarvoor je wilt stemmen. Klik op Terug om terug te keren naar de enquête en kies een optie voor je je stem uitbrengt.

Shit :D

Emerxill

Legacy Member
Ik "ken" ze zo goed als allemaal in de mate dat ik der ooit een klein sandbox-applicatie mee heb gemaakt om het framework te leren kennen.
Met Struts 1 heb ik tot nu toe het meest gewerkt, Spring vooral bij eigen projectjes.

passero

Legacy Member
JSF ken ik het best aangezien ik professioneel nogal bezig ben met het ADF (application development framework) van oracle. Een framework dat je vergeten te vermelden bent :) Maar het is eigenlijk een framework voor JSF.

killgore

Legacy Member
spring is het enige dat ik echt ken & gebruik

Van de rest maximaal enkel 'van gehoord'.

Obs

Legacy Member
gehoord van spring, in de lessen vroeger gewerkt met JSF en struts 1.
struts 2 ook wel wat over gelezen.
Wel geen java op mijn werk, dus al tijdje geleden dat ik met java bezig was

eniac

Legacy Member
Edit de poll rap eens en plak gauw "MVC" achter Spring.

Het voorbije jaar vooral Spring MVC gedaan en ook een goed deel Struts. Beiden met een Spring/Hibernate achtergrond met ergerns nog wat EJB2.1 in ook.

Emerxill

Legacy Member
eniac zei:
Edit de poll rap eens en plak gauw "MVC" achter Spring.

Het voorbije jaar vooral Spring MVC gedaan en ook een goed deel Struts. Beiden met een Spring/Hibernate achtergrond met ergerns nog wat EJB2.1 in ook.
Wrom? SpringMVC is een onderdeel van Spring (en nog een relatief kleintje ook), net zoals SpringAOP, SpringJDBC etc...

eniac

Legacy Member
Spring MVC is het web framework. Daar gaat het hier over.

Spring is een application framework.

Bavo aka Joske

Legacy Member
It's all bad :( JSF mag nog een pak eenvoudiger (miscshien via facelets en de 2.0 versie), Wicket is redelijk buggy voor enterprise-normen en Spring MVC vereist semantiek van JSP of velocity, wat al lang out-moded is.
Zit er heil in JavaFX, wie zal het zeggen?

Ooit geef ik JSF nog één kans, maar het kan het dan beter goed verdienen.

Ice

Legacy Member
Bavo aka Joske zei:
It's all bad :( JSF mag nog een pak eenvoudiger (miscshien via facelets en de 2.0 versie), Wicket is redelijk buggy voor enterprise-normen en Spring MVC vereist semantiek van JSP of velocity, wat al lang out-moded is.
Zit er heil in JavaFX, wie zal het zeggen?

Ooit geef ik JSF nog één kans, maar het kan het dan beter goed verdienen.
Van JavaFX zou ik momenteel heeeeeeeeeeeeeel ver weg blijven. Het is zo iets van 'mhhz de cocurrentie heeft wat nieuwe fancy dingen, laten we snel zelf met iets opde proppen komen'. Gevolg, het trekt op niets & de syntax is om van te schreeuwen.
In Wicket zitten nog wel leuke dingen maar het is idd niet klaar voor enterprise gebruik.
Zowiezo is imho de grote neergang binnen Java nog altijd de wildgroei van subprojectjes. In plaats van ideeen te bundelen en features te herwerken om zo 1 of 2 frameworks volledig uit te bouwen, begint iedereen met een half idee aan zijn eigen framework. Ach ja, niets aan te doen zeker.

eniac

Legacy Member
Neergang? Heb ik iets gemist? :)

Trouwens, ik denk het omgekeerd. De grote rijkdom van het Java-landschap zijn de vele ideeën die worden uitgewerkt, en af en toe zit er daar een voltreffer bij.

Okee, er is erg veel te vinden, maar daarom wordt niet alles zomaar direct gebruikt in bedrijfsomgevingen.

Ice

Legacy Member
Neergang was mijn persoonlijke mening ;)
Je kan het bezien als grote rijkdom, ik zie het eerder als totale chaos en een mentaliteit van iedereen doet zijn ding.
Af & toe zit er idd wel iets interessant tussen, maar stel dat je nu een java project wil beginnen. De keuzes zijn gewoon eindeloos en dat is niet altijd een goed ding. Als er nl te veel keus is,dan hebben de mensen de neiging om bij de gevestigde waarden te blijven.

jodeman

Legacy Member
ADF
JSF
Ice Faces

zijn zeer sterke frameworks omdat je er echt applicaties in kan bouwen en uw view laag compleet gescheiden kan houden van uw model/programmacode.

Bavo aka Joske

Legacy Member
Dat is de theorie ja, maar ontwikkelt dat snel?

Groovy moest hier nog eens vermeld worden ook.

eniac

Legacy Member
Ice zei:
Af & toe zit er idd wel iets interessant tussen, maar stel dat je nu een java project wil beginnen. De keuzes zijn gewoon eindeloos

In de bedrijfswereld zijn de keuzes minder eindeloos dan je zou vermoeden... Struts, dat stilaan toch goed wordt vervangen door Spring MVC, en JSF.
Daaronder EJB of Spring.
Daaronder Hibernate of EJB.

En als view-componenten in webapps vind je dan JSP's, al dan niet met Tiles.

Allez, dit is nu wel vrij simplistisch, maar de meeste webapps zien er zo toch uit.

jodeman zei:
ADF
JSF
Ice Faces

zijn zeer sterke frameworks omdat je er echt applicaties in kan bouwen en uw view laag compleet gescheiden kan houden van uw model/programmacode.

Meh, vorige keer dat ik er enkelen ermee bezig zag leek het allemaal toch maar wat in elkaar te vloeien. Logica in backing beans enzomeer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan