Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
import java.util.*;
public class arrayTest {
public static void main( String args[] )
{
String[] array = {"Str1","Str2","Str3","Str4","Str5","Str6","Str7","Str8","Str9","Str10"};
List<String> lijst = Arrays.asList(array);
Collections.shuffle( lijst );
String[] array2 = (String[]) lijst.toArray();
for(String element: array2)
{
System.out.printf("%s ",element);
}
}
}
killgore zei:wat is daar simpeler aan?
+ je geeft een java-only voorbeeld.
+ Hij vroeg een algoritme.


sebbonny zei:ik vind da simpeler, met een methode haal je alles door elkaar? Hoe simpel kan het zijn?
=> wist ni da het ni voor java was
+ nu heeft hij keuze![]()
[BAT] Hydra;9520326 zei:ff muggenziften, fisher-yates zou maar loopen voor i=1..9

Hiermee ben ik niet akkoord. Als er ergens API functies bestaan voor iets dat je wil doen, gebruik die dan, en begin niet zelf met algoritmes te ontwikkelen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze trager zijn, en zullen ze meer fouten bevatten.killgore zei:Je moet eerst alles gaan kopiëren in een heel nieuwe data structuur en gaat daarna een algorithme aanhalen waarvan je de werking niet kent.
Het is langer in code, zal langer zijn in uitvoering & overhead. Het enige waar het eenvoudiger is is het 'begrijpen'. Maar als je ietwat deftig programmeur wilt worden vind ik dat het al erg is als je een eenvoudig shuffling algoritme als dit zelfs niet zou kunnen begrijpen.
Krueger zei:en zou 1 regel zijn moest het bij het starten al in een List zitten.
.killgore zei:Andere situatie.
edit: meer code was idd wel fout, my mistake.
Ivm API's ga ik niet akkoord als het op algoritmes aankomt. Deze kunnen je immense voordelen geven bij specifieke implementaties.
Krueger zei:Dus als je een list hebt, en je wil die sorteren, dan ga jij zelf een algoritme schrijven, dat debuggen, hopen dat je een goed en snel algoritme hebt gekozen, ...
Ik opteer dan toch voor de List.Sort() functie die in de meeste talen wel zal bestaan. Je weet dat ze goed zal werken, ze zal wel snel zijn, je moet ze niet debuggen,... De ontwikkelingstijd is stukken korter, je code leest vlotter, zal waarschijnlijk sneller zijn, ...
.sebbonny zei:Als je bv een groot project uitwerkt, is het toch handiger datje "ready to use" methoden gebruikt, waardoor je geen tijd verliest, dan zelf een algoritme te gaan schrijven?
.
.Bavo aka Joske zei:Killgore klinkt als iemand die licentiaat informatica doet, Krueger als iemand die reeds werkt. Ik als werkend mens geef vlotjes Krueger hier gelijk. Als het Javabetreft, en waarschijnlijk .NET dan zijn de meest courante zaken reeds in de API geïntegreerd, en indien niet, dan heeft ene of andere third party er een goede lib voor gemaakt.
Tenzij je bezig bent met rocket science of een grensverleggende 3D-engine, zullen bestaande oplossingen altijd de meest optimale zijn die je kan vinden. Want zij die het hebben gemaakt, hebben er ook over nagedacht, samen met zij die het eventueel hebben bijgestuurd.
Bestaande oplossingen lezen sneller (wat als iedereen Math.sqrt() zou implemeteren?) en krijg je sneller aan het werk.
.
(ook niet altijd hoor, ik wou maar zeggen dat er wel degelijk mensen zijn die verder kijken als de standaard oplossingen). Waarin gebruik ik het? Right, gamedev. En dat is geen rocket science of zeer fancy gedoe, dat is de grootste of 2e grootste entertainment industrie ter wereld.Bavo aka Joske zei:Killgore klinkt als iemand die licentiaat informatica doet, Krueger als iemand die reeds werkt. Ik als werkend mens geef vlotjes Krueger hier gelijk. Als het Javabetreft, en waarschijnlijk .NET dan zijn de meest courante zaken reeds in de API geïntegreerd, en indien niet, dan heeft ene of andere third party er een goede lib voor gemaakt.
Tenzij je bezig bent met rocket science of een grensverleggende 3D-engine, zullen bestaande oplossingen altijd de meest optimale zijn die je kan vinden. Want zij die het hebben gemaakt, hebben er ook over nagedacht, samen met zij die het eventueel hebben bijgestuurd.
Bestaande oplossingen lezen sneller (wat als iedereen Math.sqrt() zou implemeteren?) en krijg je sneller aan het werk.
[BAT] Hydra;9526979 zei:Kandidaat + licentiaat informatica duurde 4 jaar.
Een schepje muggenzifterij erbovenop : da's niet noodzakelijk zo, op EHSAL was het vroeger nl. ook 5 jaar (3 jaar kandidaturen + 2 jaar licentiaat). En nu niet beginnen zeveren over univ vs hogeschool (ik ben nl. ook vrije student geweest op de VUB - kwestie van op 't Internet te kunnen anno 1995-6
).