Archief - [PROG][VB.NET] Shell("sutdown -s") venster hiden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
lo,

kheb een kleine shutdown manager gemaakt.
enige irritante is dat venster dat openspringt als je shutdow -s doet.

hoe kan ik dit venster hiden?

deze code heb ik atm: Shell("shutdown -s -t 50", AppWinStyle.Hide)


grtz kristof

Wover

Legacy Member
bedoelde een prompt venster of het venster met de counter?

zet anders die t op 0, dan hebde geen venster :p

den Acid Burn

Legacy Member
als ge -t een waarde geeft springt er een vensterke open me een teller ja.
die zou ik willen hiden.

ja -t op 0 zetten is niet echt een mogelijkheid he :)

Wover

Legacy Member
waarom niet, wat is het nut van pas achter 50 seconden af te sluiten? Als ge uw pc wilt afsluiten wilde toch ni eerst nog 50 seconden wachten?

.Acku.

Legacy Member
Vraag me ook wel af waarom ge zou willen wachten.... tenzij... ;)

Wover

Legacy Member
tenzij ge nog snel een 30s pornofilmke wilt zien en derna uw vingers te sticky zijn om uw pc af te zetten met de muis?

in dat geval kan het inderdaad handig zijn acku!


trouwens acku, gij met uw vorte gedachten altijd :naughty:

.Acku.

Legacy Member
Hmm niets eens aan gedavht, dat eerder iets grieperigs, iets viraal. Maar nu je er zo over nadenkt, misschien is het wel een truukje om een mogelijk huisarrest te omzeilen: PC knallend luid een demo laten draaien van bvb Doom en dan door het raam ontsnappen, terwijl een timer de pc afsluit na een uurtje of twee om 'slapen' te simuleren.
One has to be resourceful.

den Acid Burn

Legacy Member
you guys see right through me :$

nee ik verveelde me en ik dacht, laat ik eens iets maken dat nog nuttig kan zijn ook.
alsk bv ne film wil kijken wanneer ik in bed lig, en ik weet dat die film 130 minuten duurt, dan stel ik die timer in op 131 minuten.

dan moet ik niet uit men bed om de pc af te sluiten na de film :p
of stel dat ik in slaap val tijdens de film, dan zal men pc toch vanzelf afsluiten.


over het programma zelf:
het is intussen in orde, ipv van -t argument mee te geven aan dat Shell comaand laat ik gewoon een Timer object lopen en de laatste seconden roep ik Shell("shutdown -s -t 0") op.
dan heb ik van dat vensterke met de resterende tijd gene last.

grtz

Wover

Legacy Member
ik gebruik da ook voor films of afleveringen van een of andere reeks, maar ik doe dan gewoon shutdown -i en dan gewoon alles invullen, want die -s en dan argumenten werkt bij mij precies niet.

Maar ge zegt da da vensterke dan opspringt, maar als ik dan full screen mode pak van mijn player, dan verdwijnt da vensterke gewoon op den actergrond ze, en als het da niet doe kunde het nog altijd van uw bureaublad slepen e.

of uw TV (ik neem aan dat het uw TV is waar ge dan naar kijkt) instellen dat het enkel full screen video laat zien en voor de rest niks anders...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan