Archief - [PROG][VBS] Script om vele processen in één keer te sluiten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Hey !

Naar aanleiding van deze thread vraag ik jullie om een script te maken dat verschillende processen 'kilt' (afsluit). Ik wil liefst geen superlange code maar een kleintje bv in een LOOP waar een variabel (de process) steeds veranderd. Dus zoiets :
Lijst van processen om af te sluiten => Code pakt de 1st uit de lijst => Code sluit die af => code pakt de 2de uit de lijst => Code sluit die af => .... => Als er geen process meer is dan sluit de script zich.

Natuurlijk komt in het begin een kleine credit-lijst met jullie naam erin maar dat is voor als em af is natuurlijk ;)

Bedankt voor het lezen en ik hoop op veel reacties en codes
Have fun @ programing ;)

Vich

Legacy Member
't Is altijd grappig om te zien hoe mensen verwachten dat anderen zomaar gratis dingen gaan maken op aanvraag.

Maar hier heb je alvast wat codes: 71 101 116 97 99 108 117 101

Misschien ook even dit eerst lezen? ;)
En om je de moeite te besparen:
maar spreekt voor zich dat je niet moet afkomen met "kan iemand eens die oefening voor mij maken".

Maar even offtopic:
In je vorige thread staan trouwens ook heel wat replies waaruit duidelijk moet zijn dat threads afsluiten meestal geen performance winst geeft. Het heeft enkel nut als je threads afsluit die je processor een continue belasting geven of als je niet genoeg RAM hebt en dat op die manier wil vrijmaken.
Als je wil benchmarken zijn er vele belangrijkere dingen zoals PCI/AGP timings, bus speed verhoudingen, 2de monitor of tv out uitzetten, algemene videokaart instellingen en register tweakers ervoor. Maar in dit geval vooral: weten wat je doet en waarom je het doet.

Psychokillah

Legacy Member
Zoals Vich inderdaad aanhaalde, kan je best even de rules lezen, want op dit forum, (en da's misschien anders dan op andere fora) is het de bedoeling om vragen te stellen wanneer je vastzit met een stukje programmacode.

Het is dus NIET de bedoeling om andere mensen aan het werk te zetten voor jou. Programmeurs zijn immers luie mensen (goch, I hate that cliche).

Ten tweede, het programma dat jij beoogt, begint weeral verdacht veel trekjes te krijgen van een virus (al zeg ik niet dat dat jou bedoeling is). Processen silent afsluiten kan je beter overlaten aan het OS.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan