Archief - Pro's en Contra's van flash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

n00bslayer

Legacy Member
j design zei:
Iemand een volgende stelling?
Mss Jquery VS Flash?
Voor deze stelling wacht je misschien best nog een paar maand, tot wanneer de nieuwe (véél perfomantere) javascript engines in omloop worden gebracht.

Novaweb

Legacy Member
Javascript , blijft javascript é ;) of zo moesten echt met een innovatief idee afkomen.

j design

Legacy Member
Wat nog interessant kan zijn:
Hergebruikbaarheid van flash VS de 'script'talen.
Dan denk ik aan de css, code kopieren.
Is daar bij flash ook een mogelijkheid toe. Ik denk het niet maar ik weet natuurlijk niet zoveel van flash.

Iemand anders een suggestie?

n00bslayer

Legacy Member
j design zei:
Wat nog interessant kan zijn:
Hergebruikbaarheid van flash VS de 'script'talen.
Dan denk ik aan de css, code kopieren.
Is daar bij flash ook een mogelijkheid toe. Ik denk het niet maar ik weet natuurlijk niet zoveel van flash.

Iemand anders een suggestie?
Qua herbruikbaarheid van code zit dat wel goed bij Flash (libraries en client-/serverside frameworks genoeg iig), hoewel het hierbij veelal de bedoeling is om iets unieker (en ja, ook iets interactiever - hoewel ik dat eerlijk gezegd maar een goedkoop woord vind) te maken dan dat je met andere vormen van client-side scripting kan bereiken.

KoenDK

Legacy Member
kent er iemand 1 groot bedrijf in België die een full flash website heeft? volledig in flash zie ik Belgacom of Randstad of ik weet niet wie... niet doen

Steffo

Legacy Member
mm Group 94 blijft nog altijd de top van Belgie.. Deze zijn onlangs bekroond tot the fwa hall of fame.

Gerritn

Legacy Member
KoenDK zei:
kent er iemand 1 groot bedrijf in België die een full flash website heeft? volledig in flash zie ik Belgacom of Randstad of ik weet niet wie... niet doen

Dit is (sorry voor de uitdrukking) dikke bullshit, en dat weet je. Een bedrijf als Belgacom kan perfect een volledige Flash front-end hebben, alleen zou dit een ENORME ontwikkeltijd met zich meebrengen, omdat een CMS voor een site als die zo enorm uitgebreid is, reken dat samen met de integratie van browser-native button support, en SEO maatregelen inbouwen, en ga maar rekenen... Logisch dat ze een snelle efficiënte manier willen.

Is het trouwens nodig om zo een een website in Flash te maken? Een gebruiker die gewoon snel info zoekt over hoe hij de info-lijn kan bereiken, hoeft geen animaties en dergelijke te zien, hij wil zijn info, en liefst zo gauw mogelijk. Een Flash-video speler met een 'home install tutorial video' daarentegen kan wel nuttig zijn hier.

Trouwens, als we dan toch vragen stellen: zou een html/css versie van een site zoals EEPY CREEPY --- devilles Harem Girls een evenwaardig alternatief bieden, binnen dezelfde 'relatief korte' ontwikkeltijd?

H4D3S

Legacy Member
De mensen van Inbev Baillet Latour ( Fonds van Inbev ) zijn overlaatst overgeschakeld naar een full blown flash site :

Inbev - Baillet Latour

Ik ben van mening dat deze website evengoed of zelfs beter gemaakt kon zijn op een ander platform (html + ... ) non the less , is het full blown flash met redelijk veel content.


Om in de lijn van group94 en sevenEdge verder te gaan ,
Mortierbrigade - Confuse & Conquer

Verder maakt Gerritn een terrechte opmerking : Voor zo een websites als die van belgacom etc is het nie nodig om full blown flash te gaan , dat zou zijn zoals een wiki in flash

Het is altijd afwegen wat het beste platform is om een site op te bouwen en elk bedrijf gaat natuurlijk zijn dingen proberen te verkopen :)

Er zijn zeer knappe flash websites genoeg kijk maar eens wa rond op thefwa :)

Novaweb

Legacy Member
Zoals hierboven vermeld, zijn er tal van mooie websites die in flash gemaakt zijn, maar deze website hebben tal van nadelen hoor.

Ik zou zelf nooit opteren voor een flash website

H4D3S

Legacy Member
Novaweb zei:
Zoals hierboven vermeld, zijn er tal van mooie websites die in flash gemaakt zijn, maar deze website hebben tal van nadelen hoor.

Ik zou zelf nooit opteren voor een flash website

en wat is/zijn uw motivatie(s) daarvoor ?

j design

Legacy Member
Flash kan evengoed gebruikt worden maar:
Inbev - Baillet Latour
Stel je eens voor wat dit niet moet gekost hebben.
Ik denk ook als je een extra pagina wilt toevoegen dat er weer een hele tijd over gaat ipv dat je html/php ed gaat gebruiken.

Het is zeker mogelijk om een flashwebsite te gaan bouwen die voldoet.
Maar vind je het echt nodig bij die inbev site?
Ik denk dat het 1 flash onnodig is, 2 veel te duur zal geweest zijn.
De prijs is enkel naar te gissen maar iedereen die wat webdesign gevoel heeft weet dat dit uren/dagen/weken in beslag neemt.
Deze site heeft veel weg van een basic html/php website waar je dan voor de show een flashmenu aan kan toevoegen.

Het is zo: het juiste materiaal voor de juiste job

H4D3S

Legacy Member
Nou nou :)

De prijs , geen id :)

Al weet ik wel dat er een volledig CMS ( en jawel ook volledig in flash niks php ofzo ) achter zit waarbij elk stukje tekst , img , swf movie whatever on site kan geedit, delete, aangemaakt worden , paginas aangemaakt , gestructureerd enz enz, you name it ...

Op dat vlak is aan die site niets minderwaardig dan een andere site waarbij bijvoorbeeld php of iets dergelijk achter zou zitten.

Zoals k zei , over de prijs weet ik niets , maar het CMS is niet speciaal ontworpen voor deze site dus die kost daarvan zal wel relatief meevallen.

Over het feit deze site nodig/beter in flash is , nee zeker niet.

j design

Legacy Member
De prijs , geen id
Think big :D

edit:
mss een pronostiekje?
We kunnen dan mss de eigenaars eens contacteren, als ze dat al willen, kunnen ze mss iets lossen over de prijs

n00bslayer

Legacy Member
j design zei:
Think big :D

edit:
mss een pronostiekje?
We kunnen dan mss de eigenaars eens contacteren, als ze dat al willen, kunnen ze mss iets lossen over de prijs
De prijs voor een website verschilt naargelang de behoeftes, dus écht nuttige info zou dat niet zijn.

H4D3S

Legacy Member
j design zei:
Think big :D

edit:
mss een pronostiekje?
We kunnen dan mss de eigenaars eens contacteren, als ze dat al willen, kunnen ze mss iets lossen over de prijs


Ze gaan dat absoluut niet willen vrijgeven. ,

Maar zeg eens wat denken jullie dat die site zou kosten in laat ons zeggen , php ... volledig managable natuurlijk. Ik weet het , veeeeeel te weinig info maar maak eens een ruime schatting een indicatie.
Wel uit standpunt dat een bedrijf dit maakt en niet "onder den toog" :crazy:

j design

Legacy Member
dus écht nuttige info zou dat niet
Het kan ook gewoon leuk zijn.
Ik ben wel eens benieuwd wat zo een project zou kosten. Icl. cms ed.

edit: sorry net te laat
Ik zal eens over de prijs denken.

Gerritn

Legacy Member
Onmogelijk om zelfs te gokken, we hebben geen idee wat er allemaal achter zit, welk bureau het gemaakt heeft (prijs scheelt per bureau), mss was het zelfs een pitch, ...

H4D3S

Legacy Member
Nu ben k ff nie mee , wat is een 'pitch' ?

Maar onmogelijk , ja waarschijnlijk wel. Er is zoveel mee mogelijk , als zij morgen zeggen kijk we willen (bijvoorbeeld) onze titels in het appelblauwzeegroen is da perfect mogelijk om op de site aan te passen. Heel de paginaindeling kan on site aangepast worden, de structuur van de verschillende pagina's , k weet nie goe wa ik nog kan zegge :) .

Natuurlijk scheelt de prijs per bureau maar het gaat dan ook over een schaalaanduiding eh :)
5000 a 10000 of 75000 a 85000 is een groot verschil natuurlijk.

K ben gewoon eens benieuwd wat mensen denken dat deze site gekost zou hebben als ze in html gemaakt zou worden. en ja als ge wilt gokken , wat de prijs zou zijn van dit project zoals het nu is dan. Al is het maar een aanduiding van :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan