Archief - Q: Afbeeldingen beveiligd online zetten...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pol

Legacy Member
Ik ben een laatstejaars bachelorstudent lager onderwijs.
Mijn eindwerk is een stripverhaal over Wereldoorlog I.
Het is volledig af en ik zou het graag online zetten...

Het is de bedoeling dat de strip, pagina per pagina, te bekijken is op een site. Het moet wel onmogelijk zijn om de afbeeldingen schaamteloos te downloaden.
(Dus niet rmk => afbeelding opslaan als)
De strip zal wel gratis te verkrijgen zijn via mij, ik geef ze liever in full detail dan in een kleinere resolutie)

Ik weet dat het onmogelijk is om ze volledig te beschermen (printscreen bvb)

Is er zo'n manier?

Ik zag bijvoorbeeld op deze site : http://www.cdi-ieper.be/hetvlot/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=2
dat als je foto's bekijkt, je ze niet kan downloaden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

RpR

Legacy Member
Poltje zei:
Ik ben een laatstejaars bachelorstudent lager onderwijs.
Mijn eindwerk is een stripverhaal over Wereldoorlog I.
Het is volledig af en ik zou het graag online zetten...

Het is de bedoeling dat de strip, pagina per pagina, te bekijken is op een site. Het moet wel onmogelijk zijn om de afbeeldingen schaamteloos te downloaden.
(Dus niet rmk => afbeelding opslaan als)
De strip zal wel gratis te verkrijgen zijn via mij, ik geef ze liever in full detail dan in een kleinere resolutie)

Ik weet dat het onmogelijk is om ze volledig te beschermen (printscreen bvb)

Is er zo'n manier?

Ik zag bijvoorbeeld op deze site : http://www.cdi-ieper.be/hetvlot/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=2
dat als je foto's bekijkt, je ze niet kan downloaden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

In firefox gewoon rechtsklikken op de foto en opslaan als en je hebt de foto ook :)

Smokyke

Legacy Member
Plaats er een watermerk logo in of iets dergelijk.
Dat is volgens mij de enige manier.

Zorg miscchien dat het logo wat doorzichtig is zodat het niet storend wordt.

Pol

Legacy Member
Ja, als ge het kan downloaden via prtscr , daar kan ik nog mee leven... veel mensen (vooral in het onderwijs) weten niet hoe dit moet.
Ik zoek gewoon een manier om ze met enige vorm van beveiliging online te zetten

Devastate

Legacy Member
Poltje zei:
Ja, als ge het kan downloaden via prtscr , daar kan ik nog mee leven... veel mensen (vooral in het onderwijs) weten niet hoe dit moet.
Ik zoek gewoon een manier om ze met enige vorm van beveiliging online te zetten

zie link in mijn reply :)

Pol

Legacy Member
Yep en bedankt ervoor :)
Ik ga hem vanavond eens grondig doorspitten, maar ik vrees dat het tevergeefse moeite is want mijn webdesign kennis beperkt zich tot basic html en zelfs dat is een eind geleden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan