Archief - Q: Business Cards Printen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieselPower

Legacy Member
Die eerste gaten is gewoon plastiek hoor, stukken zwart kunnen niet zweven eh?
Mss zoeken op emboss ofzo?

Omni^

Legacy Member
is da nie gewoon gedrukt op een doorschijnend pvc kaartje? mja ge kunt u kaartjes altijd laten ''stansen'' maar dat verhoogt de kostprijs natuurlijk.

tomh

Legacy Member
ja ok, die is mss zo plastic, ma kheb al gezien met gaten in :p ma doen ze da bij elke fatsoenlijke drukker? die dingen

blaZe

Legacy Member
ik probeer de link eens op te zoeken, maar had eentje in de UK gespecialiseerd in plastic cards maar net ietwat anders :D

tegengekomen op idem zoektocht en waarbij ik ook jou voorbeelden tegenkwam.


ps: als het is om gewoon afgerond, recht, mat - blinkend volgens standaard formaat te willen kan je ze ook rechtstreeks bij mij bestellen hoor ;)

[searchmode] link buzzienescards [/searchmode]

dankjewel backups! :)

http://www.plasmadesign.co.uk/

Boris Barowski

Legacy Member
merci voor die link blaze, da ziet er een zeer cool idee uit voor business cards :D
binnenkort eent een mailke sturen ^^

blaZe

Legacy Member
niet thuis tomhuveners, maar heb wel goede contacten opgebouwd die me 1. goede kwaliteit bieden en 2. een voor mij goede prijs om commercieel iets te kunnen aanbieden zonder klanten 'af te zetten'.

speciale naamkaartjes wil iedereen, maar willen er vaak wel niet de hoge prijs voor betalen :)

ik ben al blij als sommige klanen inzien dat een gedrukt, professioneel naamkaartje, beter is dan een met Word zelf geprint en nadien hersneden kartonnetje.

MaVaCa

Legacy Member
Weetje, speciale, gedrukt, professioneel naamkaartjes zijn wel leuk, maar ik zie daar niet onmiddellijk het nut van in. Nuja gedrukte kaartjes wel, maar zo'n speciale kaartjes zijn gewoon leuk voor de persoon van wie het kaartje is.

Nut van zo'n kaartje is om de contact gegevens aan elkaar door te geven, niet een wedstrijd mooiste kaartje maken.

Ik doe de communicatie voor een opstartend vzw'tje. Ik krijg tal van naamkaartjes, zowel speciale, gewone als zelfgemaakte. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit hoe dat kaartje eruitziet, zolang ik maar duidelijk de contact gegevens kan aflezen ben ik tevreden.

Oké, ik let ook wel eens op het ontwerp (puur uit interesse). Een slecht design zal mij echter niet verhinderen de gegevens in te voeren of de persoon te contacteren hoor...

Conqie

Legacy Member
MaVaCa zei:
Oké, ik let ook wel eens op het ontwerp (puur uit interesse). Een slecht design zal mij echter niet verhinderen de gegevens in te voeren of de persoon te contacteren hoor...

bwah, in deze bussiness (art/design) mag er in mijn ogen toch beetje meer aandacht aan besteed worden, maar voor een andere dienst..

tomh

Legacy Member
het weerspiegelt ook wel u creativiteit als grafisch ontwerpen of eender wat..

DieselPower

Legacy Member
Als ge twintig kaartjes hebt van grafisch ontwerpers is het wel mooi meegenomen als dat van u er het meest uitspringt om wille van het goede design of andere speciallekes ;)

KoenDK

Legacy Member
MaVaCa zei:
Nut van zo'n kaartje is om de contact gegevens aan elkaar door te geven, niet een wedstrijd mooiste kaartje maken.

ik denk toch ook dat dat weinig verschil zal maken hoor, wanneer er 5 groepen zich komen voorstellen zal men kiezen voor de beste in prijs/kwaliteit en niet die met het mooiste naamkaartje :D
per slot van rekening dient dat naamkaartje enkel om die gast terug te bellen indien men overtuigd is van zijn goed werk :D

m-be

Legacy Member
een net afgewerkt visitekaartje toont ook respect voor de zakenpartner.

DieselPower

Legacy Member
KoenDK zei:
ik denk toch ook dat dat weinig verschil zal maken hoor, wanneer er 5 groepen zich komen voorstellen zal men kiezen voor de beste in prijs/kwaliteit en niet die met het mooiste naamkaartje :D
per slot van rekening dient dat naamkaartje enkel om die gast terug te bellen indien men overtuigd is van zijn goed werk :D
Ik denk dat zoiets in deze sector minder van toepassing is, ik zou gaan naar diegene waarvan ik denk dat hij mij het beste kan helpen, portfolio bekijken enzo, maar voor dat ge die portfolio bekijkt moet er al wel intresse gewekt zijn etc. Myspace/facebook/etc. kunnen u trouwens ook een pak op weg helpen. Ik raad u aan om "How to be a graphic designer without losing your soul" te lezen van Adrian Shaughnessy. Als het u interesseert tenminste, daar staan nog een hoop tips in :)

http://www.amazon.co.uk/How-Be-Graphic-Designer-Without/dp/1856694100

blaZe

Legacy Member
...

Ik spreek niet enkel van een slecht design, maar van zelf uitgeprinte boecht op 180gr papier met bloemetjes achtergrond.

Iemand die me dat aanruikt en beweert kwaliteit te leveren of het serieus meent op vlak van zaken zal ik toch als laatst contacteren.

Waarom zorgen vele jonge kerels dat ze er 'piekfijn' uitzien als ze uitgaan?
Die meisjes moeten toch alleen ingaan op het innerlijke en zullen ook dat afwegen tussen de 10-tallen kandidaten.

First impression, daarom !

Zie jij er net dat beetje cooler uit, verzorgder, relaxt (omdat je kleding aanhebt waarin je je goed voelt) is de kans groter dat een meisje jou eerst aanduid bij wijze van spreken.
Doe jij dan je best is de kans er dat ze bij jou blijft groter - ook al zijn er betere? kandidaten...

Rare vergelijking misschien maar soms of vaak is het ook zo in de bedrijfswereld.
Je komt iemand tegen, je kan je mooi en verzorgd presenteren door bv. een apart naamkaartje, potentiële klant is verrast en je hebt een verder aanknopingsgesprek en die klant krijgt al direkt de IMPRESSIE dat hij met iemand te maken heeft die van wanten weet en toonde het al direkt adhv een stom naamkaartje.

Kans is groter dat hij jou als eerste opbelt, door dat leuk gesprek, en als bij een project je nog een voor hun faire prijs opstelt stopt de zoektocht daar al.


Het is wel het geheel dat telt, een uniek naamkaartje en ongelooflijk knap gaat je niet helpen klanten aan de lopende band te hebben als je als een boer deze de mensen in hun strot duwt en je verder niets om tonen hebt.

Volgende wat ik enkele hier ga horen vertellen is dat een huisstijl overbodig is en eigenlijk een bedrijfslogo geen bal uitmaakt.
Ook je locatie niet
Want blijkbaar het enige dat telt is, prijs/kwaliteit ... en dat is het niet :(

Bewezen met die test vroeger op TV, pralines aan dumping prijs die ze niet kregen verkocht en nadien idem pralines VEEL te duur maar met wat tirelarela eraan en ze verkochten plots wel...

Dat de een graag blauw ziet en de andere groen zal altijd blijven.
Ikzelf geef liever een kaartje af dat kwalitatief is en ook mag gezien worden.

Xavez

Legacy Member
bleoemtjesmotief <> aanruikt. Zalig :D.

@DP: thanks voor die link, weer wat lectuur voor onder de verjaardagsboom :).

tomh

Legacy Member
nu dacht ik echt da gij da boek ZEKER al zou hebben :D


kga u dan mss binnenkort eens iets laten weten BlaZe
mss he, kga nu geen bc maken als we binnenkort voor school opnieuw moeten gaan maken voor school dan zogezegt, dan doe ik da in 1 oefening he ;)

Conqie

Legacy Member
M-BE zei:
een net afgewerkt visitekaartje toont ook respect voor de zakenpartner.

wederom, over welke bussiness hebben we het hier.

soms moet het gewoon no nonsense zijn, alsof een zelfstandige bouwvakker een minder goeie metser zou zijn, omdat zijn kaartjes thuis afgeprint zijn.
Mensen gaan hun heus niet benadeelt voelen dan hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan