zipke
Legacy Member
Voor ik begin met mijn uitleg; mijn threadtitel lijkt misschien heel sterk op die van Gromme, maar het gaat over iets totaal anders aangezien ik het fototoestel al in mijn bezit heb en er dus niet meer naar op zoek ben.. Vandaar dus dat ik een nieuwe thread heb opgestart.
Dit weekend komt de familie foto's bekijken van onze laatste vakantie en nu dacht ik (aangezien we met redelijk veel gaan zijn) de foto's op de tv weer te geven ipv op mijn pc.
1) Om te testen heb ik wat foto's van ons huis getrokken (portret en landschap) en ze nadien op de tv weergegeven via de kabel die erbij zat. Alls pico bello.
2) Aangezien alles goed gaat heb ik nadien de foto's van onze vakantie van op de pc op de flashkaart gezet van de Canon.
Probleem: De foto's getrokken op landschape (horizontaal) worden perfect weergegeven maar bij de foto's op portret-stand krijg ik een zwart beeld met de melding: onbekend beeld en een groot geel vraagteken...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik had alle foto's van onze reis op de pc gezet en ze allemaal gedraaid die niet juist stonden (portret). Nadien heb ik deze foto's terug op het kaartje gezet en geeft hij deze melding...
Je gaat me toch niet zeggen dat de enige oplossing is van al die foto's (uitstapje naar Barcelone> + 1000 foto's) terug te gaan draaien zeker?
Kent iemand dit probleem? En nog belangrijker; weet iemand hier een oplossing voor want anders moet ik hier nog al die foto's op een DVD schrijven én een dvdspeler van een vriend gaan halen. (wij kijken dvd's op de xbox en deze leest uiteraard geen zelfgeschreven dvd's
...)
Ik vind het trouwens een heel eigenaardige melding. Als ik die foto's zo op het kaartje zet moet hij die toch zo weergeven? Ik snap echt niet waarom hij zo moeilijk doet? Misschien een andere instelling kiezen in het menu van het fototoestel zelf?
Alvast bedankt!
Zipke
Dit weekend komt de familie foto's bekijken van onze laatste vakantie en nu dacht ik (aangezien we met redelijk veel gaan zijn) de foto's op de tv weer te geven ipv op mijn pc.
1) Om te testen heb ik wat foto's van ons huis getrokken (portret en landschap) en ze nadien op de tv weergegeven via de kabel die erbij zat. Alls pico bello.
2) Aangezien alles goed gaat heb ik nadien de foto's van onze vakantie van op de pc op de flashkaart gezet van de Canon.
Probleem: De foto's getrokken op landschape (horizontaal) worden perfect weergegeven maar bij de foto's op portret-stand krijg ik een zwart beeld met de melding: onbekend beeld en een groot geel vraagteken...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik had alle foto's van onze reis op de pc gezet en ze allemaal gedraaid die niet juist stonden (portret). Nadien heb ik deze foto's terug op het kaartje gezet en geeft hij deze melding...
Je gaat me toch niet zeggen dat de enige oplossing is van al die foto's (uitstapje naar Barcelone> + 1000 foto's) terug te gaan draaien zeker?

Kent iemand dit probleem? En nog belangrijker; weet iemand hier een oplossing voor want anders moet ik hier nog al die foto's op een DVD schrijven én een dvdspeler van een vriend gaan halen. (wij kijken dvd's op de xbox en deze leest uiteraard geen zelfgeschreven dvd's
Ik vind het trouwens een heel eigenaardige melding. Als ik die foto's zo op het kaartje zet moet hij die toch zo weergeven? Ik snap echt niet waarom hij zo moeilijk doet? Misschien een andere instelling kiezen in het menu van het fototoestel zelf?
Alvast bedankt!
Zipke

