Archief - Q: Canon Eos 400 D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
1. Prefix.
2. Voor die prijs, natuurlijk zit daar de 400D bij.
400D is goed instapmodel, ik denk ook wel 'ideaal' voor beginners die iets meer willen dan een compact-camera (met toekomstmogelijkheden)
3. Lenzen handig? :p

DFS

Legacy Member
Ben beginner dusja kdacht tzal die prefix wel zijn eh xD
Mja lenzen kosten veel dus et was mogelijk?
ja natuurlijk zijn ze handig ma zijn die goed, was mss een slechte verwoording . :)

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
ik ben ook beginner en gebruik een nikon d40, dit is ideaal qua prijs en het is een handig instap model. Zoek je iets met meer pixels zou ik gaan voor de d40x

voor 500€ ben je dan al gesteld is qua prijs kwaliteit zeer goed.

Skyscraper

Legacy Member
Moest ik u zijn ik zou de 450D kopen die binnenkort uitkomt..
Of alsge nu direct iets wilt kopen, de 400D body alléén en een andere lens apart kopen.
Vb de 17-85 IS, das niet 'n niet zo dure lens die toch nog goed presteert. Beter dan die kitlens toch & die 55-200

Omni^

Legacy Member
ik heb nen 400D en ik ben er heel blij mee.
prefix gebruik ik nie :p (jaja beetje ne pro uit aant hange)
Maar kzou wel de body alleen kopen en een andere lens want die kitlens dat erbij zit is crap :)

zo licht als iets een glazen van plastic ge kunt er degelijke foto's mee trekken maar ge kunt nie het beste uit u fototoestel halen !!

DFS

Legacy Member
Omni^ zei:
ik heb nen 400D en ik ben er heel blij mee.
prefix gebruik ik nie :p (jaja beetje ne pro uit aant hange)
Maar kzou wel de body alleen kopen en een andere lens want die kitlens dat erbij zit is crap :)

zo licht als iets een glazen van plastic ge kunt er degelijke foto's mee trekken maar ge kunt nie het beste uit u fototoestel halen !!

Dus ik zou het beste een "body" Eos 400 D kopen en dan een apparte lens? Nu welke lens zou ik dan moeten kopen? Het is vooral om landschappen te fotograferen maar eigenlijk zou ik alles willen kunnen fotograferen..

Dank voor de reacties!

Joeri

Legacy Member
Welk budget heb je beschikbaar? De kitlens is voor zijn geld niet zo slecht, maar lenzen zijn er zowat in alle maten en gewichten... en prijzen.

Joeri

Legacy Member
Kan je zeker al wel een deftig setje mee kopen.
Losse 400D body kost bijna niks meer, rond de €510 is die te vinden, en door de huidige cashback actie krijg je 60€ teruggestort.
Voor de lens schiet er dan zelfs nog een goeie €500 over. Een Tamron 17-50 2,8 lijkt me geen slechte optie; kwalitatief goed, lichtsterk, een handig bereik op de 400D en niet al te duur (~€390). Alleen tele ga je dan moeten missen.

Dit is toch waar ik zou naar uitkijken, dan heb je nog wat over voor geheugenkaarten, draagtas, enz... en je hebt hetzelfde bereik als de kitlens, maar kwalitatief veel beter. Voor landschappen perfect bruikbaar en bij weinig licht kan deze set ook nog goed uit de voeten.

DFS

Legacy Member
Joeri G. zei:
Kan je zeker al wel een deftig setje mee kopen.
Losse 400D body kost bijna niks meer, rond de €510 is die te vinden, en door de huidige cashback actie krijg je 60€ teruggestort.
Voor de lens schiet er dan zelfs nog een goeie €500 over. Een Tamron 17-50 2,8 lijkt me geen slechte optie; kwalitatief goed, lichtsterk, een handig bereik op de 400D en niet al te duur (~€390). Alleen tele ga je dan moeten missen.

Dit is toch waar ik zou naar uitkijken, dan heb je nog wat over voor geheugenkaarten, draagtas, enz... en je hebt hetzelfde bereik als de kitlens, maar kwalitatief veel beter. Voor landschappen perfect bruikbaar en bij weinig licht kan deze set ook nog goed uit de voeten.

Je spreekt hier van da ik tele ga moeten missen. Betekent dat dan dak ni kan inzoomen?

Skyscraper

Legacy Member
DFS zei:
Je spreekt hier van da ik tele ga moeten missen. Betekent dat dan dak ni kan inzoomen?

Bij de kitlens kan je ook inzoomen.
Maar eerder dan van een brede hoek naar ietswat meer zoom (3x dachtk ong.).
Een tele is op zijn minste zoomniveau al zeer ver qua bereik waar ge dan nog verder in kunt zoomen.
Dus vb een vogel die op 10 meter ziet gaat door uw tele (zonder nog maar te zoomen) al zeer dicht zitten, waar ge nog verder op kunt zoomen.
'k hoop dat ge't wat snapt?

Skyscraper

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Daar is uw budget ontoereikend voor :)

Bwah die kosten ni echt veel meer ze..
Die lensen zijn gewoon totaal onevenredig van kwaliteit dan lensen met een kleiner zoombereik.
Ge hebt lensen die van breed naar een tele gaan, maar die zijn echt niet zo scherp.
Maar als wandellensje isdat natuurlijk wel geschikt.

vinnieman

Legacy Member
Ik heb de 400d + tamron lens 17-50

zeer tevreden van, aangekocht bij konijnenberg

iets van een 850 betaald, zonder cashback (moetek nog eens werk van maken :p )

Als je vragen hebt, stel ze maar!
De nieuwe kitlens met IS schijnt zeer goed qua prijs/prestatie (maar je budget is ruim voldoende voor betere lenzen)

Meld je zowiezo aan op B-Digital forum (als je dat al niet gedaan hebt, daar zit veel schoon fotovolk samen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan