Archief - Q: Cloaking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprits

Legacy Member
ik zou graag willen dat als je op mijn website komt, dat de gewone url blijft staan (cloaking?)

dus als je naar www.nibbler.be gaat en je klikt er bvb op about, dan komt er in uw adres balk www.nibbler.be/about.php

ik zou graag willen dat er gewoon www.nibbler.be blijft staan!

Dit is toch cloaking? Moet je dit aanvragen aan de host of moet je daar zelf een scriptje voor schrijven? Zoja, in welke code (geen asp)?

Bedankt

ps: ik ben op google aan gaan zoeke maar ik kan er ni echt aan uit!

Tyfius

Legacy Member
Je kan daarvoor frames gebruiken. 1 frame zet je op 0px, zodat je die niet ziet, en de andere daarin laad je je eigelijke site.

Sprits

Legacy Member
Tyfius zei:
Je kan daarvoor frames gebruiken. 1 frame zet je op 0px, zodat je die niet ziet, en de andere daarin laad je je eigelijke site.

is inderdaad een oplossing, maar ik wil eerst weten of er een scriptje voor bestaat?

Tyfius

Legacy Member
Dat gaat in principe ook via PHP, maar dan moet je alle data door middel van POST gaan doorgeven en zo gaan opvangen. Heb ik (nog) geen ervaring mee, maar 't gaat.

orez

Legacy Member
frames dus... geen scripts, dahz veel te omslachtig alles via post elke keer gaan meegeven..

ksnap trouwens wel niet waarom je dit wilt? Dit is enorm NADELIG als je je site in zoekrobots wilt terugvinden, en voor mensen die bv een bepaalde pagina willen gaan bookmarken..

Sprits

Legacy Member
orez zei:
ksnap trouwens wel niet waarom je dit wilt? Dit is enorm NADELIG als je je site in zoekrobots wilt terugvinden, en voor mensen die bv een bepaalde pagina willen gaan bookmarken..

da is nu ieder zijn mening hé

en voor de mense die het bookmarke! (als er al zijn) dan is nibbler.be nog het simpelste!

orez

Legacy Member
dahz geen mening hoor... da van de bookmarken, en weergave binnen zoekrobots is een feit ..

polleke

Legacy Member
ik heb dat ook opgelost door met frames te werken:

link

het is wel nog niet doorgelinkt aan de .be, maar je ziet dat de url niet verandert.

Featherfoot

Legacy Member
Offtopic: ik kwam op uw contact pagina en mijn virusscanner vond meteen een vorm van malware terug. VBS:Geda, ik weet niet of ge er van op de hoogte zijt.

Sprits

Legacy Member
Featherfoot zei:
Offtopic: ik kwam op uw contact pagina en mijn virusscanner vond meteen een vorm van malware terug. VBS:Geda, ik weet niet of ge er van op de hoogte zijt.

hmm, weird!

is ffkes nazien dan!


*edit*
ik heb alles van mijne server gehaald en gescand en dan nog is mijn volledige pc gescand en ik krijg geen enkel dirty file
ik ga is met een andere virusscanner probere!

Featherfoot

Legacy Member
Ik heb Avast Antivirus en die zegt dat uw contact pagina een deel van de VBS:Gedza worm bevat.

Misschien is Avast gewoon aant het crashen op een gek ding, maar ik weet het niet zeker.

Sprits

Legacy Member
andere virusscanner zegt ook dat hij niks vindt...
ik gebruik McAfee en Kapseri dingskes daar!

Normaal zet ik geen virusscanner op en laat ik die gewoon af en toe is draaie, ma ik heb die is op late staan en is na mijne website gegaan, en ik krijg ook ne virusalert van McAfee en toch als ik scan vind hem niks!

Fr3aK

Legacy Member
Bekijk de code van je contactform eens, daar steekt heel wat VBCode tussen...

EDIT: Staat na je </html> tag dus kan wel zijn dat de server met een virus zit!

Sprits

Legacy Member
ik heb al mijn files opengedaan en ik heb geen vb code gevonden!

Ma ik ga is een email sture na mijnen host!
want bij mij zit het ni!

Featherfoot

Legacy Member
taLa. zei:
Zeker dat uw scanner geen virus op uw eigen pc herkent ? :P

Uhu :sop:

Ik scan wekelijks met Avast en Antispyware software enzo. Trouwens, die melding komt er enkel als ik op zijn contact page terechtkom.

Sprits

Legacy Member
normaal draai ik geen antivirus en laat ik die af en toe is scanne! ma ik heb die ffkes late doen en ik krijg inderdaad ook een virus alert op de contact page alleen!

ik heb al een mailke gestuurd na mijn hosting! want bij mij zit het ni.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan