Archief - Q: Datacenters

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rbn-

Legacy Member
Hallo,

Ik had graag geweten of iemand misschien een lijst heeft van de meest gekende (liefst ook de beste, dus niet berrucht) datacenters in europa. Dus niet alleen in België. Liefts omstreken België/Nederland. En liefst gn UK/Frankrijk.
Als iemand zo een lijst zou hebben (naam, url, ...) zou die dat dan kunnen doorgeven?

Met vriendelijke groeten,

Dominique Vanhove

Nijntje

Legacy Member
InterXion België: www.interxion.be
LCL Diegem en Antwerpen: www.lcl.be
Redbus Amsterdam: www.redbus.nl
Telecity Amsterdam: www.telecity.nl

BTW: kijk bij Belgische datacenters, voor traffiekprijzen moet je al niet meer naar holland trekken. En zelfs voor een paar euro's meer; stimuleer de Belgische economie en besteed het niet uit aan het buitenland. Meer concurrentie tussen de internet exchanges is positief :)

Voor InterXion kan ik je alleszinds al scherpe colocatieprijzen bezorgen.
Bij vragen, slaak maar een gil.

rbn-

Legacy Member
Het is voor een persoon die ik ken. Het is voor een bedrijf en ik vind dat je moet kunnen vergelijken :).
edit: bedankt vergeten te zeggen

Als iemand er nog weet, post maar :)

Nijntje

Legacy Member
Realroot is geen datacenter.
Jij geeft vrijwel allemaal webhostingbedrijven en slechts een aantal datacenters :)

Als bedrijf is het nog altijd het interessants in België voor te gaan in Interxion of het datacenter van Belgacom (als je heel veel geld wil besteden).
Nederland zonder twijfel InterCity.
Het verloopt daar een pak zakelijker dan Redbus.
Redbus is een huiselijke sfeer :p

Als je met een bedrijf wil gaan colocaten dan raad ik je aan om niet rechtstreeks bij een ISP zoals Realroot aan te gaan kloppen.
Je bent beter dat je housing en uplinks neemt bij bestaande bedrijven.
Deze hebben namelijk reeds een uitgebreide infrastructuur en als bedrijf is het niet interessant om met een aantal servers het hele zootje aan te kopen. (Tenzij je natuurlijk goedkope prullen plaats van D-link)

De meeste van die bedrijven hebben namelijk redundante netwerken.
(dat je meerdere uplinks hebt bij verschillende carriers bv realroot, true, proserve, ...) .
Netwerk Realroot gaat plat, andere neemt over.
Indien je bij 1 firma zoals Realroot gaat aankloppen en het netwerk gaat neer, dan heb je uiteraard een probleem.
Ook zal het internetverkeer steeds de snelste weg kiezen als je meerdere carriers hebt.

Bij multi-homing bedrijven heb je meestal ook beter prijzen daar zij in grote aantallen reeds traffiek en housing afnemen bij de tussenleveranciers.

Voor vrijblijvende vragen mag je me steeds contacteren op [email protected] of op het forum. (Geldt ook voor anderen hoor :) )

Nijntje

Legacy Member
Zoals ik dus al zei: dat zijn ISP's en geen Datacenters

rbn-

Legacy Member
Nijntje zou je is even in die andere persoon zijn post de datacenters willen aanduiden? :)
Merci al allemaal :).

Nijntje

Legacy Member
Enkel degene die ik zei :)

Je hebt nog Scarlet vilvoorde ed maar dat zijn die low budget dingen zoals LCL.
België: InterXion
Nederland: Intercity & Redbus

PerfectPC

Legacy Member
Nijntje zei:
Enkel degene die ik zei :)

Je hebt nog Scarlet vilvoorde ed maar dat zijn die low budget dingen zoals LCL.
België: InterXion
Nederland: Intercity & Redbus
in België heb je ook nog BELNET en Level3, al gaat ge bij de eerste niet binnen geraken als niet academische instelling ;)

orez

Legacy Member
Gelieve onze rules te respecteren op dit forum en dan ook een gepaste prefix te gebruiken !!

usernote given.

wonko

Legacy Member
In België is er:
- InterXion in Zaventem
- LCL in Diegem
- LCL in Antwerpen (noorderlaan)
- Versatel
- Scarlet (2 locaties dacht ik)
- KPN (overgenomen dacht ik)
- Level3
- In Nossegem is er ook een, weet niet juist van wie die momenteel is (origineel van Colt, dan dichtgegaan, dan IBM dacht ik een tijdje, en nu???). Ligt achter de "Blue Star" building, of achter HP/Compaq
- In Evere is er ook een telco bezemkast van Colt, waar je misschien colo kan krijgen
- ...

Verder is het intressanter te kijken naar de partij waar je bij gaat, en wel degelijk naar de garanties die geboden worden, en de compensaties. Een partij die slechts 1 link heeft naar een ander, geniet minder mijn voorkeur dan een partij waar je gemakkelijk 2 links naar 2 verschillende redundante switches kan krijgen, en waar hun eigen opstelling volledig redundant is. Eigen AS, eigen uplinks (meerdere!) maakt de zaak compleet...

Nijntje

Legacy Member
Nogmaals, Realroot heeft GEEN datacenters.
Realroot peert in bepaalde datacenters.

En in België is InterXion het meest interessant daar ze het meest verschillende carriers hebben.
Belgacom is van prijs veel te duur. Je krijgt voor minder geld hetzelfde of beter in InterXion terwijl dat toch ook al geen goedkoop datacenter is.

Kwaliteit: InterXion Belgacom
Cheap: LCL, Scarlet , ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan