Archief - Q: Eigen gemaakte scrollbar in Dreamweaver

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PieterJan

Legacy Member
Is het mogelijk om in Dreamweaver een zelfgemaakte scrollbar te activeren. Ik werk aan een erg sobere website, en ik zou willen dat de bar op zich niet zichtbaar is, enkel de up en down knop.

Is het mogelijk in Dreamweaver of moet je daarvoor bij Flash zijn? Zo ja, enige tips want van het programma heb ik geen kaas gegeten...

PS: bijna vergeten, ik wil enkel vertikaal scrollen maar dat witte horizontale geval blijft maar opduiken :s

PieterJan

Legacy Member
bedankt. ik had al heel wat afgegoogeld (niet op dHTML) en kwam telkens op betaaldende stukjes code uit...

KoenDK

Legacy Member
Xavez zei:

no offence, maar ipv moeite te doen om DIT te typen
kan je beter moeite doen om het antwoord te geven

het duurt beide 10 seconden !



ach ja



OT : plaats dit in je css man :niceone:
je kan die kleur van arrow color uiteraard wijzigen

PHP:
html 
{
scrollbar-arrow-color: #725B4D; 
scrollbar-track-color:#FFFFFF; 
scrollbar-face-color:#FFFFFF; 
scrollbar-highlight-color:#FFFFFF; 
scrollbar-3dlight-color:#FFFFFF; 
scrollbar-darkshadow-color:#FFFFFF; 
scrollbar-shadow-color:#FFFFFF;
}

KoenDK

Legacy Member
PieterJan zei:
PS: bijna vergeten, ik wil enkel vertikaal scrollen maar dat witte horizontale geval blijft maar opduiken :s

dat ligt aan uw breedte van uw iframe/tabelcel/...

als dit breder is dan uw scherm , dan heb je horizontale scrollbar


toon anders eens de website
want zonder, zal het moeilijk worden voor ons om u concreet te helpen :D

Xavez

Legacy Member
KoenDK zei:
no offence, maar ipv moeite te doen om DIT te typen
kan je beter moeite doen om het antwoord te geven

het duurt beide 10 seconden !



ach ja



OT : plaats dit in je css man :niceone:
je kan die kleur van arrow color uiteraard wijzigen

PHP:
html 
{
scrollbar-arrow-color: #725B4D; 
scrollbar-track-color:#FFFFFF; 
scrollbar-face-color:#FFFFFF; 
scrollbar-highlight-color:#FFFFFF; 
scrollbar-3dlight-color:#FFFFFF; 
scrollbar-darkshadow-color:#FFFFFF; 
scrollbar-shadow-color:#FFFFFF;
}

First off werkt die scrollbar code alleen in IE. Second, als topicstarter nu een beetje meer nadenkt volgende keer en even googlet voor zo iets simpels en eenvoudigs, ben ik ook weer gelukkig

KoenDK

Legacy Member
Xavez zei:
First off werkt die scrollbar code alleen in IE. Second, als topicstarter nu een beetje meer nadenkt volgende keer en even googlet voor zo iets simpels en eenvoudigs, ben ik ook weer gelukkig

dat is wel juist, dit werkt alleen in IE
ik heb nog nooit een colored scrollbar gezien trouwens in FF / Netscape

Breen

Legacy Member
Maar koen, dat is helemaal de bedoeling niet, hij laat via dhtml een div scrollen ipv heel de pagina ;)

PieterJan

Legacy Member
Breen zei:
Maar koen, dat is helemaal de bedoeling niet, hij laat via dhtml een div scrollen ipv heel de pagina ;)

En dat is fout? :s

PS: aan hij met de tip: google, als je niet weet op wat je moet googelen (bv dHTML ipv HTML) dan is het moeilijk om je weg te vinden, zeker als je al technisch niet erg onderlegd bent...

Breen

Legacy Member
Ah nee, ik lees net m'n post opnieuw, komt nogal sarcastisch over misschien, wees Koen gewoon op het feit dat je iets anders bedoelde.

Sorry :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan