Archief - Q: Fotograaf worden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Omni^

Legacy Member
hehe ge hebt gelijk ze tis geen goede foto :) en zwart wit was gewoon om mijn zwart wit functie te testen van men camera kheb dat beestje nogmaar 2dagen :)

maar twas niet echt de bedoeling om de foto ''bijna perfect'' te noemen :) en idd men kadreering is nogal crappy ;) mja kmoet nogwa meer ervaring opdoen enz enz

oefene oefene oefene ..! :)

EagleEye

Legacy Member
Is er eigenlijk een voordeel aan zwartwit/sepia/andere post processing crap instellen in de camera zelf ? ( Geen idee, ben zelf niet bezig met foto's, heb zelf enkel een point-and-click powershot ding van canon ;) ), maar dat lijkt mij toch iets dat ge achteraf doet in photoshop ofzo, ipv op de camera zelf...

wouter_dc

Legacy Member
Nee is slecht. Aangezien je dan minder beeldinformatie hebt (geen kleuren dus)
Als ge z/w via Photoshop doet heb je ook veel meer controle over wat licht & donker moet zijn/worden

Floyd

Legacy Member
Hmm wat conquerpoy zegt is allemaal wel waar, maar ik moet zeggen dat ik het toch een goeie foto vind. Op één foto kan ik natuurlijk niet oordelen of het een toevalstreffer is of niet - maar ik geef de fotograaf graag het voordeel van de twijfel.
Fototechnisch is er inderdaad wel wat op aan te merken. Moest dit een foto van een ervaren fotograaf zijn, zou ik echter zeggen dat-ie op een goeie manier de regeltjes heeft omzeild.

Omni^

Legacy Member
zijn er dan vaste ongeschreve regels in de fotografie? Zoja welke dan ? :)

Conqie

Legacy Member
Omni^ zei:
zijn er dan vaste ongeschreve regels in de fotografie? Zoja welke dan ? :)

er zijn geschreven regels; en eigelijk moet je de regels eerst kennen voor je ze mag doorbreken.
Bv de regel van de kijkruimte, de hoofdruimte ect.

eens je de regels kent, kan je er tegen zondigen.

MaVaCa

Legacy Member
Regels van de compositie zijn heel belangrijk.

Op zich komen die regeltjes altijd terug, zowel bij schilderen, tekenen, fotografie als film. Minst wat aanpassingen per discipline natuurlijk; maar de basics zijn het zelfde. Ga naar je plaatselijke bibliotheek en je kan er ongetwijfeld wel een boek over compositie, kadrage, gulden snede of ander compositie richtlijnen vinden.

Floyd

Legacy Member
...Of gewoon op het Internet. :)
Dat is ondertussen toch al een paar jaar in bloei, is al het één en ander op terug te vinden. ;-)

Strawberry

Legacy Member
Ik kijk ook wat uit naar fotografie scholen.

Ik ken:
KASK (Gent)
St lukas (Brussel)
La Cambre (Brussel)
Koninklijke academie schone kunsten ( Antwerpen )

l'insas doet geen fotografie zeker

koningklijke academie antwerpen en la cambre lijken mij het interessantst.

DieselPower

Legacy Member
Haha oops, ja ik ook niet en ik merk net da'k het op de vorige pagina al gezegd heb :$

Conqie

Legacy Member
narasi? !

Narafi it is ^^ (studeer daar namelijk film)
Heb wel moeten oefenen op de naam

DieselPower

Legacy Member
jaaaaa! :$ :$ :$
my bad, kben ni zo vertrouwd met die school :p

maar kunde daar ook geen fotografie doen?

Conqie

Legacy Member
DieselPower™ zei:
jaaaaa! :$ :$ :$
my bad, kben ni zo vertrouwd met die school :p

maar kunde daar ook geen fotografie doen?

yup, zaten daar dit jaar in het eerste met een 70 tal ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan