Archief - Q: Graphics Design Vragen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

OneWorld

Legacy Member
Hey,

Kan iemand me misschien helpen, ik vraag me af hoe je eigenlijk begint aan je eigen digitale tekeningen te maken of foto's voor op site's te zetten of af te drukken, bestaan hier speciale boeken voor en welke programma's je hiervoor nodig hebt? het interreseert me wel maar ik zou hier toch graag wat informatie van hebben, en wat voor pc het beste is, een mac? Kan je hier trouwens later goed de kost mee verdienen door reclame te makane voor bedrijven of hoe werkt dit eigenlijk?
heel erg bedankt.

Lo_fi

Legacy Member
Ok ff de vraagjes onderverdelen voor verder gebruik :

---------------------------
1. Hoe begin je aan digitale fotobewerking of het maken van digitale illustraties (print of web) ?

2. Bestaan hier speciale boeken of programma's voor?

3. Wat is het beste; pc of mac ?

4. Kan je hier goed je kost mee verdienen?

5. Wat doen professionele ontwerpers infeite - welke 'soorten' zijn er ?

-------------------------

dresse

Legacy Member
prefixen !

1: gewoon beginnnen
2: ja, ga naar de bib en zoek.
3: pc of mac maakt ni uit, is waar ge het liefst mee werkt. voor mac bestaan gewoon minder virusen en spyware dus daarom vinden sommige het beter...
4: valt te zien hoe goed ge zijt. filters over ne foto smijten kan iedereen.
5: alles wat grafisch is in deze wereld moet eerst ontworpen worden, dus voor elk van die dingen zijn er ontwerpers :). (van teksten op ruiten van winkesl tot de afiches van fuiven tot die bollen van tv1...)

carhartt^-

Legacy Member
1. Je zorgt dat je de juiste programma's hebt om mee te werken (je kan deze kopen of op een andere manier aan geraken...)
Je verdiept je in het programma. Probeer de knoppen te gebruiken, herkennen, weten waarvoor ze dienen, ...
Probeer werkjes te maken, lost tutorials op, experimenteer, bekijk andere werkjes ( mss ontstaan van inspiratie ! NIET RIPPEN !), laat je creativiteit los!

2. Gebruik het internet, zoek op google, lees de sticky's bij webdesign en gfx forum, ... Je komt meer te weten over welke programma's er bestaan. Waarvoor ze dienen etc..
Handleidingen, gidsen, tips en uitleg, .. vind je allemaal terug in boeken. Ga eens naar de FNAC, bib, standaard boekhandel, de slegte, etc..
wie zoekt die vind!

3. PC of MAC maakt niet zo veel uit denk'k. Je hebt goeie PC nodig die de programma's kan draaien, ... MAC is stabieler schijnt, maar als je windows etc gewoon bent, of mac gewoon bent waarom overschakelijken?

4. Je kan er goed uwe boterham mee verdienen. De beste en mooiste werkjes worden goed betaald.. Het is ook te zien wat voor werk en bij welk bedrijf je binne zit. Webdesigners, logo ontwerpers, 3Ddesigners, GFXmanager, ...
(laat wat voor mij over als ik op de arbeidsmarkt kom! :p)

5. Reclame die je ziet, websites die je ziet, logo's van bedrijven, foto's, 3D animatie etc.. Allemaal ontworpen door mensen die voor hun beroep of hobby met GFX bezig zijn..
- websites en logo's
- 3D animatie
- advertising
en dergelijke..

'k hoop dat ik je geholpen heb!

OneWorld

Legacy Member
oke enorm bedankt iedereen, nog 1 vraag, zijn programma's hetzelfde als voor mac of pc? zoals photoshop bijvoorbeeld? en Indesign en illustrator voor welke zijn die? En zijn er programma's die jullie kennen die ook goed zijn? Ik heb trouwens een gewone Windows PC

dresse

Legacy Member
programmas vindt ge allemaal terug in de grafische gids sticky. neus daar wat rond. Over't algemeen is elk programma voor mac en pc juist hetzelfde. (er zijn natuurlijk wel programmas die alleen voor mac bestaan of alleen voor pc, ma als ze voor beide bestaan zijn ze hetzelfde om mee te werken...)

van adobe (zoals bij de meeste softwaregiganten) bestaat er wel voor alles een mac en pc versie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan