Archief - Q: het commercieel aspect van een website.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
(ik hoop dat de prefix en titel goed gekozen zijn, aangezien ik ze niet bij andere prefixen kon plaatsen)

Stel je voor. Je hebt een gat in de markt gevonden en wilt dit dan ook ten volle benutten.

Maar hoe ga je dan best te werk om een betrouwbaar betalings-systeem op te zetten? Voor een webwinkel zou het idee te kleinschalig zijn en het door derden laten afhandelen lijkt me vergezocht. (hoewel dit mij eigenlijk wel het makkelijkste lijkt)

Zijn sites zoals Paypal (het zou om kleine bedragen gaan) eigenlijk wel te vertrouwen? Ik hoor nu al jaren over hun nogal dubieus beleid, en na de affaire met het onterecht blokkeren van steunfondsen voor de new-orleans ramp is dit vermoeden alleen maar versterkt.

Of een bankrekening opzetten en het met zogeheten "wire transfers" laten doen?

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik gemist heb en waar moet men op letten?

edit: het zou dus internationaal moetn gaan

bedankt op voorhand ;)

SilentSpring

Legacy Member
rekening maken en dan als betalingsmethode overschrijving gebruiken? dus de klant schrijft et bedrag over waarna gij et verzend eens ge uw geld ebt?

0n3Liner

Legacy Member
Er zijn er zooooooooooveeeeeel, je moet ze alleen willen vinden...

2Checkout & paypal zijn de meest voorkomende...

Skratz

Legacy Member
Overschrijving gaat internationaal. Maar als het over kleine bedragen gaat, dan gaan de kosten hoger liggen dat het over te schrijven bedrag zelf.

Bunz

Legacy Member
Niet te min moette dan ook al meerdere gegevens meegeven IBAN en IBEC gegevens enzoverder :)

Overschrijven is wel een van de meer veiligere methode nu ge zou es moeten informeren maar in principe kunde ook aan de postbode laten betalen zeker ?

dJeez

Legacy Member
Je kan een beroep doen op een dienst zoals Ogone vb. om de betalingen af te handelen (gaat voor zowel kredietkaarten als overschrijvingen, nu ja, dat laatste wel beperkt per land, zie hun site voor meer info). Enige nadeel is dat de kosten daarvan nogal kunnen oplopen... PayPal lijkt mij voor kleine bedragen de beste oplossing (maar in België ligt de drempel daarvoor wellicht iets te hoog - afhankelijk van je doelpubliek). Maar wat versta jij precies onder een klein bedrag? Want voor mij is 50 EUR ook nog een relatief klein bedrag :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan