Archief - Q: Hoe een schild maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHoGuN***

Legacy Member
Een vraagsken: Hoe maak ik best een schildje. 't Is wsl wreed eenvoudig, maar jah. Soi amateur.
En zijn er sites met zo'n handige tuts in dien trant ?
En als ik e cirkel wil maken zit ik emestal te mooschen met de border van den oval tool, iz that ze way ?

Alvast bedankt ;>

Kazier

Legacy Member
FF vertaling voor Lunchbox:

Een vraagje: Hoe maak ik het best een schildje? Het is waarschijnlijk erg eenvoudig maar ja, ik ben een amateur.
En zijn er sites met zo'n handige tutorials die handelen over dit onderwerp?
En als ik een cirkel wil maken, zit ik meestal te klungelen met de 'border' van de 'oval tool', ben ik op deze manier juist bezig of sla ik de bal totaal mis?

Alvast bedankt ;>





Wel, op www.good-tutorials.com en www.pixel2life.com vind je goeie tutorials, nu weet ik niet precies als er op staan om een schildvormig object te tekenen maar het zou mij verwonderen moest het niet zo zijn.

SHoGuN***

Legacy Member
@LunchBox, sorry, ik was moe en heb er niet op gelet :|
@Kazier, thx, maar die twee algemene links werken percies niet?

En 't is een schild om als logo te gebruiken in hattrick :>

Kazier

Legacy Member
Hmm, al eens <enter> geprobeerd in uw adresbalk want hier werkt het wel...

En als het echt niet lukt wil ik wel ff iets voor je in mekaar flansen! Je moet het natuurlijk eerst zelf geprobeerd hebben.

SHoGuN***

Legacy Member
Nu werkt het wel, dno waar het aan lag, maar 't is wel aan 't lukken, nu zou'k enkel nog zo'n wimpelke willen maken, waar ik dan wa tekst op kan schrijven :o

LunchBox

Legacy Member
wel neem u de shape tool, en maak dat wimpelke. ik begrijp die nood aan tutorials niet.. leer met de tools werken door een REFERENCE GUIDE te lezen die uitlegt wat je'r allemaal mee kan en welke extra shortcuts nog functionaliteit toevoegen. (F1 dus voor die GUIDE)

is het niet logisch dat als je met de pentool een lijn leert tekenen, en weet hoe je de lijn buigt je ook meteen gebogen lijnen kan maken.. geen nood aan een "nieuwe" tutorial telkens je dezelfde toolset gebruikt dus.

SHoGuN***

Legacy Member
Ok, met veel meer gepruts dan kunde heb ik toch een soort wimpeltje bekomen :)
Ik zal maar eens het eindresultaat tonen, 't is niet pro, maar bon, 't voldoet.

macpreview.gif

dresse

Legacy Member
tzou al veel beter zijn moest ge die bevel'n emboss wegsmijten en veranderen in gewoon solid groen borderke.

SHoGuN***

Legacy Member
Ge zijt echt nie voor bevel's emboss eh gij :p

Nuja, degene voor wie ik et moest maken is tevree :)

dresse

Legacy Member
ik ben tegen alle effecten waarvan ik direct aan kan zien waar ge just geklikt hebt in u photoshop... en alles van bevel'n emboss en dropshadow op zijn standaardinstellingen laten staan helpt daar niet bij. Ge zou op ze minst de instellingen eenbeetje kunnen tweaken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan