Archief - Q: Hoe te beginnen aan website ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonathan

Legacy Member
Hoi ,

Ik heb al dikwijls een klein beetje geexperimenteerd met flash , met php en met html , nu wil ik eindelijk eens een lekkere site maken voor mn clan en ik dacht aan iets in de trend van http://www.team3d.net/ ( natuurlijk wel eenvoudiger want da ziet me er nogal veel php uit enz :p ) ... Maar nu vraag ik me gewoon af hoe ik moet beginnen hieraan ? Ik heb zo'n nieuwsscript aangepast enzo en zou dat willen gebruiken , maar moet ik dan in html werken met frames ofzo en in de midden dan dat externe php bestand downloaden ofzo ? Ik weet dus eigenlijk niet hoe ik best zou eraan beginnen ... ( Houd er aub rekening mee dat ik een leek ben en dat ik sommige termen niet zal begrijpen / niet weten hoe ik iets moet uitvoeren ) !

Dank bij voorbaat

R-evolution™'

Legacy Member
Begin eens met deftig html te leren of op zen minst photoshop en dreamweaver .
Je kan niet van vandaag op morge zo'n site maken . Daar steek je een aantal jaren tijd in om de vaardigheden te ontwikkelen

Jonathan

Legacy Member
Maja , kwil zo een layout , kbesef ook wel dak zo geen site ga kunnen maken hé :> ! En met photoshop kan ik redelijk werken ... ma kbedoel dus dat ek zo'n layout wil en ik vraag me dus af als ik dan best met frames ofzo werk of op welke manier ik dat best doe om in de midden als content een externe pagina te laden met links daarvan het menu , rechts ervan advertisement enz en erboven de banner en dit geheel dan in de midden van het browserwindow te krijgen . ?

Dank voor snelle reply

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Layout is 1 ding, codering de andere. Om een programeertaal te leren (en te beheersen) heb je oefening en tijd nodig. Dit kan jaren duren dus dat lijkt misschien een beetje te hoog gegrepen.

Voor de layout is photoshop niet voldoende. Leer eerst de basis xhtml & css en lees de sticky eens door. Je zal er heel wat interessante info vinden!

Jonathan

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
Layout is 1 ding, codering de andere. Om een programeertaal te leren (en te beheersen) heb je oefening en tijd nodig. Dit kan jaren duren dus dat lijkt misschien een beetje te hoog gegrepen.

Voor de layout is photoshop niet voldoende. Leer eerst de basis xhtml & css en lees de sticky eens door. Je zal er heel wat interessante info vinden!

Ok bedankt kga der aan beginnen :p

LunchBox

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
Layout is 1 ding, codering de andere. Om een programeertaal te leren (en te beheersen) heb je oefening en tijd nodig. Dit kan jaren duren dus dat lijkt misschien een beetje te hoog gegrepen.

Zoals je het hier zegt lijkt het alsof het maken van een goeie layout in tegenstelling tot de code ervan wel na de eerste keren raak is. Daar heb je ook vaak jaren voor nodig tot je het degelijk beheerst.. en dan nog. (er is altijd ruimte voor verbetering, anders zou het maar saai zijn)
--
Ontopic: er zijn verschillende benaderingen, en evenveel voor-en tegenstanders van hoe je begint.

1. je vertrekt van een grafische layout en gaat deze omzetten/invullen naar een website
2. je vertrekt rechtstreeks in html met de content en voegt nadien de grafische elementen toe

Ik zou zeggen, probeer ze beide eens.. en kijk welke methode je het beste ligt.

Quilombo

Legacy Member
hmm ik zou toch eerst css & xhtml leren zonder ne layout te maken in photoshop ze..

da hebt ge mij trouwens zelf ooit ook al es gezegd .. ;) (toen zei je da je niks leert als je meteen met PS begint, behalve img- en alttags :p)

|M°B|Morbuus

Legacy Member
LunchBox zei:
Zoals je het hier zegt lijkt het alsof het maken van een goeie layout in tegenstelling tot de code ervan wel na de eerste keren raak is. Daar heb je ook vaak jaren voor nodig tot je het degelijk beheerst.. en dan nog. (er is altijd ruimte voor verbetering, anders zou het maar saai zijn)
--
Ontopic: er zijn verschillende benaderingen, en evenveel voor-en tegenstanders van hoe je begint.

1. je vertrekt van een grafische layout en gaat deze omzetten/invullen naar een website
2. je vertrekt rechtstreeks in html met de content en voegt nadien de grafische elementen toe

Ik zou zeggen, probeer ze beide eens.. en kijk welke methode je het beste ligt.

Zo bedoel ik het niet. Maar je kan mits wat inspanning al snel een hele simpele layout samenstellen dmv html en css. Dus evenveel respect voor designers. Ik kan het zelf niet dus weet dat ook jaren oefening vraagt!

DSK

Legacy Member
wat ik meestal doe:

layout bedenken op papier
layout tekenen in photoshop met dummytekst enzo erin
deze layout wa optimaliseren
layout grotendeels slicen en dan beginnen aan mn html + css
als laatste komt de inhoud eigenlijk.

DSK

Legacy Member
wat ik meestal doe:

layout bedenken op papier
layout tekenen in photoshop met dummytekst enzo erin
deze layout wa optimaliseren
layout grotendeels slicen en dan beginnen aan mn html + css
als laatste komt de inhoud eigenlijk.

Blobberboy

Legacy Member
Voor ik zoiets zou gaan vragen zou ik toch wel eerst eens een deftige html basis webpage tutorial gevolgd hebben hoor.
En btw hoe kun je nu beginnen met php als je nog nooit een site hebt ineen gestoken ,omg begin miss gewoon is bij tbegin ,dan zalt vast lukke ;)

Veel succes :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan