Archief - Q: Nikon D40

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

redsnake

Legacy Member
mja een deftige canon kost direct een pak meer ..

wat zou je aanraden als ik een canon zou kopen?

Mr. Humphries

Legacy Member
Je kan anders eens zien naar een D80. Wel een pakje duurder, maar hij bevat tenminste de AF motor. Tegenwoordig zetten de fabrikanten van lenzen wel een motor in de lens zelf. Tamron bijvoorbeeld is motoren in zijn populaire 18-200 gaan inbouwen, alsook in de 18-250.

Joeri

Legacy Member
En welk toestel/lens is dat dan? Als het een topobjectief is kan je de kitlens achterwege laten en met het uitgespaarde geld een betere body kopen, met AF motor, en starten met die lens dat je al hebt.

Mista Molla

Legacy Member
idd, die tamron lenzen gaan er beginnen aan te komen, met ingebouwde AF motor.

SlashDotDash

Legacy Member
redsnake zei:
Ik ben maar beginnend amateur fotograaf dus ik trek gwn foto's op vakantie en architectuur en mensen enzo..

Xo0 zei:
Je moet wel weten dat je met een D40 veel nikon lenzen misloopt..

Ik denk niet dat de TS gelimiteerd is in z'n keuze hoor. Zeker als je kijkt wat ie allemaal wil doen met de camera :oink:

Moest hij zich intensief met fotografie gaan bezighouden, dan zou ik ook voor een "hoger" modelleke gaan, maar ik denk niet dat een beginnend amateur veel gaat investeren in primes e.d.

DieselPower™ zei:
Ik zou uitkijken naar een ander model of een ander merk *cough* Canon */cough*

Waarom?

Voor een beginnend amateur is een D40/D40x/D60 véél camera voor weinig geld. Aan de kant van Canon is de 400D een goedkope optie. Dat jij liever gerief uit (semi)pro reeksen koopt kan best zijn, maar daar is de TS niks mee gezien z'n startpost (no offence hé).

DieselPower

Legacy Member
Omdat die lenzen duurder zijn en ge ze niet kunt meenemen als ge naar een beter model overstapt?

SlashDotDash

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Omdat die lenzen duurder zijn en ge ze niet kunt meenemen als ge naar een beter model overstapt?

Kitlenzen van nikon zijn ondertussen allemaal AF-S, passen dus op een D40, zijn niet duur en toch héél degelijk voor hun prijs. Waarom zouden ze niet op een beter model passen? Als je dat wil, kun je een kitlens op een D300 zetten hoor :)

Niet iedereen heeft trouwens de behoefte om uberhaupt naar een betere camera over te stappen. 'k Ben er van overtuigd dat een groot deel van alle dSLR gebruikers met een camera rondloopt die zwaar overspecced is voor hun noden (hun goed recht natuurlijk). 't Staat wel chique natuurlijk :D

Enfin; voor gelegenheids- en vakantiefoto's is een instapmodel+kitlens/lenzen meer dan genoeg.

DieselPower

Legacy Member
ThierryM zei:
Kitlenzen van nikon zijn ondertussen allemaal AF-S, passen dus op een D40, zijn niet duur en toch héél degelijk voor hun prijs. Waarom zouden ze niet op een beter model passen? Als je dat wil, kun je een kitlens op een D300 zetten hoor :)

Niet iedereen heeft trouwens de behoefte om uberhaupt naar een betere camera over te stappen. 'k Ben er van overtuigd dat een groot deel van alle dSLR gebruikers met een camera rondloopt die zwaar overspecced is voor hun noden (hun goed recht natuurlijk). 't Staat wel chique natuurlijk :D

Enfin; voor gelegenheids- en vakantiefoto's is een instapmodel+kitlens/lenzen meer dan genoeg.
My bad :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan