Archief - Q: Overgang verkrijgen tussen 2 afbeeldingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dvas'Shifty

Legacy Member
Hallo,

Ik werk niet vaak en veel met photoshop en men vroeg mij als ik een banner kon maken. Nu ik ben aan deze banner begonnen maar zit met een probleem... Ik krijg geen overgang tussen 2 afbeeldingen...

Banner: http://users.telenet.be/Shifty/foto/bannerdikketrip.jpg

Ik zou graag een overgang tussen deze 2 afbeeldingen krijgen, ik heb al paar tutorials gevolgd maar ik krijg niet het gewenste effect...

Hier is een link met een banner die deze overgangen wel heeft. http://www.nxm.nl/

Zodra ik deze overgangen klaar heb kan ik verder werken met de banner


Alvast bedankt
Mvg,
Shifty

dresse

Legacy Member
bovenste layer aanklikken, mask aanmaken (vanonder bij u layers da vierkantje met da bolleke in) en ne gradient trekken.
Al het zwarte van de gradient zal doorzichtig worden, het witte blijft. en zo krijgt ge u schoon overganske

dresse

Legacy Member
ja, die afbeelding die op de achtergrond staat moet wel groot genoeg zijn eh, anders ziede natuurlijk eerst wit en dan u twede afbeelding die begint.
kunt altijd een deel van u twede afbeelding uittrekken, zulde prolly ni zien in de fade. gewoon een strookske selecteren en uitrekken met ctrl-t.
en verder ist gewoon kwestie van u gradient deftig te trekken..

Dvas'Shifty

Legacy Member
Hmm het lukt me maar niet : < maar ik blijf proberen

dresse

Legacy Member
ge maakt een kleine afbeelding van 4 op 4 pixels ofzo, ge kleurt er daar twee van in en twee laat ge transparant, dan edit - define pattern. dan in u andere afbeelding fill - pattern

Fuzeh

Legacy Member
k defina pattern lukt :z ma wat moetek dan daar achter doen ?

dresse

Legacy Member
fill patern... en da patern da ge just aangemaakt hebt aanklikke....

overlappen... dast woord datk zocht :p

Stimpy

Legacy Member
lol mja die lijn is toch ni echt sjiek vind ik :p
en scanlines zijn die zwarte streepkes gelijk op nen tv als ge van heel kort kijkt (of op foto soms)

Rhodariel

Legacy Member
Zolang ge het zelf schoon vindt... meer moet ge nie hebben é.

Typhon`

Legacy Member
Scanlines zijn zo 90's.
Met de komst van tft schermen zou ik voor ruitjes gaan.

scipicore

Legacy Member
voor overgang van die linkse foto naar de rechtse pakt ge den boveste van de 2 en zorgt ge ervoor dat die overlappen, dan selecteert ge op den boveste layer heel den banner en een deel van die boveste foto (3/2 ofzo). dan gade naar select->feather en geeft ge 20px in ofzo en dan drukt ge op delete :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan