Archief - Q: Productontwikkeling in Antwerpen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marcquez

Legacy Member
Jixop zei:
De voorbeelden die ze tonen zijn natuurlijk de beste en veel mensen denken dan "zo goed zal het mij nooit lukken" en bollen het af. Maar uiteindelijk zijn ze vrij mild!
Ik zit nu ook in mijn eerste jaar IPO,
maar ik vind die mannen nu ni echt zo mild als gij zegt.
Elk van mijn isomo ontwerpen hebben een F gekregen, en ik zou begot niet weten waaraan dak da verdien heb.
Kzou beter is gaan babbele me den Boudewijn :crazy:
Mijn tekeningen zijn dan weer wel goe, ligt enkel aan die isomo ontwerpen. :tongue:
Maar kvind de richting echt nog plezant.
Twordt wel zwaar als ge vanalles begint uit te stellen zodat alles zich vlak voor nen deadline opstapeld.
We hebben ook veel les ivg met andere richtingen (zelfs meer dan farmacie van vorig jaar :s), maarda komt door al die praktijkvakken, die veel tijd in beslag nemen.
Khoop da ge een goei keuze maakt en dak u ier volgend jaar zie rondlope :D

Jixop

Legacy Member
ja, misschien is het omdat ik van KSO afkomstig. Maar als ge iets te laat afgaf wast (op mijn vroeger school) niet zo goed. Maar zoals die oliebus en die servetring, ik heb er telkens onvoldoende afgegeven (oa door ziekte) maar zo erg was het niet. Ik moet ze nog afmaken denk ik.
Wie uw begeleider is maakt ook veel uit. Ze leggen allemaal ergens anders de nadruk op en de ene is al strenger dan de andere. Mijn begeleider is nu Elie (die dikke oude n/o :p)
En wie zedde gij btw? zitte gij op http://www.phpbbserver.com/po/ ?

Marcquez

Legacy Member
Ben Stijn btw
Daarjust tijdes 3d modelling ff dees gepost (twas saai ^^)
heb mij just op forum geregistreerd. (onder Marcquez)
Kzit ook bij elie, en die kerel eeft echt slechte en lelijke ideen :p
Wie zijde gij trouwes ? :)

GhostFire

Legacy Member
Gl@di8or zei:
Daarjust tijdes 3d modelling ff dees gepost (twas saai ^^)

haha, 3d modelling is altijd saai in eerste jaar! :) en verwacht niet er iets bij te leren... als ge iets of wat met de pc kunt werken kunde alles wat die mannen u vertellen op 10 keer zo weinig tijd, en soms zelfs simpeler gedaan krjigen...
wilt ge echt iets bij leren over dien 3d modelling, dan moete het aan de wouter vragen, (ma kweet niet of ge dien al hebt int 1e jaar) das den enige die meer kent dan de basis, en hij kan echt pokke goe modellen en renderen. is nu trouwens ook aant meewerken aan de ontwikkeling van Vray voor rhino... dit alles, mocht 3D u meer interreseren :)

en qua ontwerpkes: as ge zelf iet goe maakt, maakt het allemaal niet uit wat die begeleiders zeggen, zolang ge u eigen ontwerp maar kunt staven! trouwens, die gasten houden van een discusieke :)

oh ja: handig detailke: veel werk in het grafische aspect van u dossierkes levert ook veel puntjes op ;)

Spike

Legacy Member
En wie van jullie zit op kot ?
Want dat is het grootste probleem, dat ik van Gent ben en Kortrijk of Antwerpen is nu niet bij de buurt. Op kot mag ik wss niet dus wil ik eens weten of er nog zijn die elke dag met de trein gaan, en vooral ivm maquettes enzo

GhostFire

Legacy Member
Jixop zei:
We zijn nu net eerste les aant krijgen van die wouter en die kan er idd wat van!
www.aversis.be is zijn "bedrijfje"

ja gast is goed, zoek maar is naar vray for rhino, die werkt mee aan da renderprogramma, en da wil toch al wa zeggen :p

ps: opdracht met de eend al gehad ?

@ spike: ik ken er hier een paar die van gent komen, maar zitten allen op kot, ik denk ook niet dat het mogelijk is om te pendelen aangezien je iets van een 36 uur per week les hebt...

Typhon`

Legacy Member
aj, dah gaat dus zekers dan NIET gaan als je tussen kortrijk en gent woont en je moet naar antwerpen? :s

Spike

Legacy Member
Neeje, ik woon in Gent en kmoe naaar oftewel Antwerpen ( PO ) oftwel Kortrijk ( Industrieel Ontwerpen )

Jixop

Legacy Member
@ spike: op kot zitte is altijd wel handiger, en dat is idd een beetje belangrijk voor de keuzes (vooral als ge twijfelt) maar laat dat niet uw belangrijkste criteria worden.
Der zijn er idd een paar die van ver (o.a. kortrijk zelfs) komen en dus op kot zitte, der zijn er andere die pendelen maar die komen van minder ver natuurlijk. Ik ben van wilrijk en das een goei half uurke met den tram. Tot nu toe niets groots gemaakt en da ging goe mee op de tram. We werken met "isofoam" en da is veel stof dus thuis werk ik er meestal toch niet aan. Grote dingen kunde wss wel in atelier laten... en ge hebt een klein kastje... en ze hebben plastieken zakken van school zelf voor alst regent. A3-tekeningen vindek lastiger, die gaan moelijk in mijn tas.

@ ghostfire: nee, nog geen eend moette maken, kdenk da we vrijdag die opdracht gaan krijgen. (eerste les geschort wegens problemen met servers) maar tegen vrijdag moette we wel drie asbakken en een opgegeven vorm maken.

Le Preinz

Legacy Member
Jixop zei:
We zijn nu net eerste les aant krijgen van die wouter en die kan er idd wat van!
www.aversis.be is zijn "bedrijfje"

Het ontwerp dat je daar ziet van bindingen is van Peter van Riet, ook niet de eerste de beste. Van Peter krijg je (wij 2 jaar terug toch) nog wel eens een les van in 3D modelling. Ook zeer leerrijk. Wouter heeft blijkbaar voor Peter het model mee uitgewerkt. Indien je meer wil lezen over dit ontwerp:
http://www.mouseover.be/index.php?query=archisnow&amount=0&blogid=1

OT: Doe lynn de groeten hé Stijn ;)

GhostFire

Legacy Member
Le Preinz zei:
Het ontwerp dat je daar ziet van bindingen is van Peter van Riet, ook niet de eerste de beste.

mja, mooi systeempje, heeft het mij vorig jaar uitgelegd, maar het bied imo niet zoveel extra meerwaarde dan bestaande bindingen... als het enkel aankomt op liftjes... dan toch liever Burton Cartels ze :D

ontopic: de 3D die wij krijgen in IPO blijft toch maar beperkt ze, ge kunt een model van u product maken, maar over texturen enzo moogde het allemaal zelf uitzoeken... misschien omdat het vak 3D modelling nog niet zo lang ingevoerd is in IPO... maar het is toch wel spijtig...

Jixop

Legacy Member
Ik vind het ook jammer dat de 3d-moddeling zo beperkt is. Ik hoor ook al van veel volk dat rhino niet zo goed is (en heb het ondertussen al een beetje gemerkt)... ik heb vroeger wat tutorials van Maya gedaan en da was handiger en mooier, maar ook veel ingewikkelder. Maar met die twee lessen die we gehad hebben (eigenlijk zijn het geen lessen ge moet gewoon die pdf lezen, maar ge kunt vragen stellen) weet ik al veel meer. Ik heb het snel onder de knie en weet nu wat al die namen als "trim", "chamfer", "fillet", ... nu just betekenen.
Wil ge mijn eerste werkske zien? tstaat in "Post: renders"-topic
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/post-renders.396444

GhostFire

Legacy Member
nice, ma voor da renderen gade zelf moeten regelen, da gaan ze u niet uitleggen , alle toch niet degelijk. best in flamingo fotometric werken en dan geen materialen uit die library maken,m aar zelf materialen maken
ook altijd zelf belichting zetten met point lights, (best 3) die ge dan zelf in sterkte en schaduw kunt instellen... succes dermee, ik heb morgen
Solidworks, das een heel stuk saaier dan die Rhino :)

cerbellum

Legacy Member
Het voornaamste voor alle creatieve richtingen is hier denk'k nog niet onmiddelijk vermeld:

Deadlines zijn uw beste vriend.

|nfected

Legacy Member
Gent kortrijk is 17minuten ofzo, dus ver vind ik dan relatief ze. Zekers als ge iets echt wilt doen

Marcquez

Legacy Member
ik moet elke week 1u30min minimum me de trein van aalst naar antwerpen sjollen. (als ek al een goei verbinding heb)
Dus ik vindt dat kot wel een noodzaak.
Kzie mij niet elken dag 3u den trein nemen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan