Archief - Q: Programma om logo's te ordenen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Hallo iedereen,

Wij organiseren dit jaar onze 100dagen-fuif en daarom zijn wij op zoek gegaan naar sponsors. Maar deze sponsors moeten ook allemaal op de flyer/affiche vermeld staan.

Nu is mijn vraag, welk programma is hier het meest geschikt voor? Het gaat dus om een veertigtal logo's die ik alreeds allemaal ingescand heb + de 'groffe kantjes' zijn er ook afgeknipt met paint. Eerst wou ik hen mooi ordenen met paint maar dat is praktisch onbegonnen werk. Photoshop is ook een optie maar dat vind ik precies een beetje complex voor deze relatief, eenvoudige taak. Misschien dat er speciale programma's bestaan voor zo'n zaken, ik weet het niet. Ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven, alvast bedankt!

Groetjes, Vince

Line Bender

Legacy Member
In Adobe Indesign een tabel maken met het aantal benodigde vakjes, en dan in elk vakje een afbeelding importeren.

Je kan dit automatiseren door gebruik te maken van Indesign tags, maar da's iets te veel om hier uit te gaan leggen.

Er zullen nog wel makkelijke opties zijn, misschien in Excel zelfs? Gewoon in elk vakje een afbeelding plaatsen en daarna als bitmap exporteren? Dan kan je die bitmap in Photosop weer inladen.

'K weet natuurlijk niet zeker of Excel bitmap export ondersteund.

VinceFeet

Legacy Member
Ik heb in het begin A5 als formaat geselecteerd en heb dus al mijn logo's binnen dat kader gezet. Ok, dat is gebeurd maar hoe verder? Ik kan het wel exporteren maar alleen naar een .pdf formaat (het het moet in een .bmp komen hé). Nu is mijn vraag hoe ik dit toe, en ook waar ik rekening mee moet houden om geen kwaliteitsverlies te hebben. Misschien is het ook belangrijk om te weten dat ik alles dus binnen dat A5-kader getekend heb.

Line Bender

Legacy Member
Photoshop kan PDF's importeren. Zien dat je CMYK en 300 dpi ingeeft bij het opties menu dat verschijnt bij het openen van een PDF.

Als je geen kwaliteitsverlies wil moet je ervoor zorgen dat de logo's die je op voorhand geplaatst hebt allemaal in 300 dpi stonden. Anders worden deze logo's omgezet naar 300 dpi als je ze in Photoshop inlaad, met kwaliteitsverlies als gevolg.

VinceFeet

Legacy Member
Ok, het importeren lukt maar het probleem is nu dat ik moet kiezen voor 'import' of 'import all'. Bij 'import' verschijnt gewoon het eerste logo op het scherm en bij 'import all' verschijnen ALLE logo's uit dat .pdf bestand op mijn scherm, in aparte kadertjes! Wat ik dus wil is dat al deze logo's dus eigenlijk op één 'blad' staan en ik ze zo kan exporteren naar .bmp. Hopelijk begrijpen jullie mijn vage uitleg een beetje :unsure: .

Line Bender

Legacy Member
In welk programma heb je de logo's eigenlijk geordend? Excell?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan