Archief - Q: Rare error op site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

infinium.be

Legacy Member
Kan je lijn 820-835 eens posten. Op het eerste zicht wil je werken met een file die niet bestaat/op andere locatie staat.

Voor de rest zou ik ook quotes rond al je sql values zetten.

lammeken

Legacy Member
infinium.be zei:
Kan je lijn 820-835 eens posten. Op het eerste zicht wil je werken met een file die niet bestaat/op andere locatie staat.

Voor de rest zou ik ook quotes rond al je sql values zetten.

:oink: ,Ik versta niks van wat je net hebt gezegd.
Kan je het aub eens vertalen,ben echt een leek op dat gebied :)

infinium.be

Legacy Member
Dan lijkt het mij de betere keuze om phpBB opnieuw te installeren :)

infinium.be

Legacy Member
Indien jet toch wenst te fixen heb ik twee mogelijkheden gevonden:

1) Open sessions.php en zoek naar de lijn:
message_die(CRITICAL_ERROR, 'Error creating new session', '', __LINE__, __FILE__, $sql);

Verander dit met:
$error = TRUE;
if (SQL_LAYER == "mysql" || SQL_LAYER == "mysql4")
{
$sql_error = $db->sql_error($result);
if ($sql_error["code"] == 1114)
{
$result = $db->sql_query('SHOW TABLE STATUS LIKE "'.SESSIONS_TABLE.'"');
$row = $db->sql_fetchrow($result);
if ($row["Type"] == "HEAP")
{
if ($row["Rows"] > 2500)
{
$delete_order = (SQL_LAYER=="mysql4") ? " ORDER BY session_time ASC" : "";
$db->sql_query("DELETE QUICK FROM ".SESSIONS_TABLE."$delete_order LIMIT 50");
}
else
{
$db->sql_query("ALTER TABLE ".SESSIONS_TABLE." MAX_ROWS=".($row["Rows"]+50));
}
if ($db->sql_query($sql))
{
$error = FALSE;
}
}
}
}
if ($error)
{
message_die(CRITICAL_ERROR, "Error creating new session", "", __LINE__, __FILE__, $sql);
}

2) Als je host phpmyadmin aanbiedt, ga naar phpmyadmin
- Selecteer de databse van je forum
- Selecteer de check box naast forum_sessions
- klik vervolgens op "empty" (in de dropdown lager op de pagina) NIET DROP TABLE!!

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn.

lammeken

Legacy Member
tja,kan ik er ook iets aan doen als ik geen admin ben van dat forum maar gewoon een member?
Toch bedankt voor het antwoord :)

infinium.be

Legacy Member
massey-ferguson zei:
tja,kan ik er ook iets aan doen als ik geen admin ben van dat forum maar gewoon een member?
Toch bedankt voor het antwoord :)

Het oplossen zonder toegang tot de server/host niet neen :) Wat je kan doen is de admin een e-mail sturen met deze de url naar dit topic :)

Of hem aansporen om beroep te doen op een professionele dienst zoals die in de footer :p

WHiSPy

Legacy Member
infinium.be zei:
Of hem aansporen om beroep te doen op een professionele dienst zoals die in de footer :p

Zo professioneel dat je zelfs 'n hyperlink niet juist kan zetten op 'n forum.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan