Archief - Q: Rollovers photsohop -> dreamweaver

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
Hey,
Vroeger maakte ik mijn menu met rollovers in imageready en gebruikte ik die code daarvan (i kno, niet professioneel maar het werkte...)
Nu bestaat imageready niet meer en zit die functie niet meer in photoshop cs3.

Is er een gemakkelijkere manier nu om rollovers te maken dan uw twee afbeeldingen aparte te maken en in dreamweaver ze manueel aan te duiden? Kunt ge het bijvoorbeeld al in photoshop al aangeven wat de rollover zijn en uw psd openen in dreamweaver ofzo?

dresse

Legacy Member
Ja... zo heb ik het nu ook gedaan...
Ma vroeger was het toch veeeeeel makkelijker zuh. Alles in imageready en dan code wat opkuisen. Als er achteraf iets moest veranderen aan het design, gewoon terug "save images". ge kon die rollover tenminste een apparte naam geven. Nu moet ge oogskes gaan uitzetten en afbeelding per afbeelding gaan doen enzo.

MISERIE ZEG IK U !!

Enfin, heb het maar met dreamweaver gedaan nu, maar volgende keer installeer ik toch de cs2 weer.

BasTijs zei:
Hey,

Je kan het ook redelijk simpel met css doen en 1 image, ik heb hier wel een voorbeeldje staan:
http://www.landofdestiny.com/upload/mapnav/

gr,
BasTijs

En daar ben ik echt niks mee :-)
Ik heb dat vroeger ook nog gedaan allemaal met css, en da werkte goe, ma preloaden met css alleen lukte toch nog ni...

enfin, aan dees was'k dus bezig: http://users.pandora.be/Dresse/inline/index.html

Jezter

Legacy Member
btw, Imageready is vervangen door Fireworks, misschien dat even aanleren? :)

dresse

Legacy Member
aanleren is geen probleem...Licenties kopen daarentegen wel...

LunchBox

Legacy Member
er is niemand die zegt dat je bij het uitkomen van CS3 geen imageready CS2 meer mag gebruiken he Dries.. don't ditch software because it's outdated.

Eitherway is't geen good-practice om die gegenereerde code te gebruiken. Kvind dat imageready alleen handig was om bijv. een hele layout te slicen naar afzonderlijke beeldjes - als er dan een kleurschema wijziging is moet je enkel een adjustment layer toevoegen > de compositie kiezen van beelden die je wil opslaan > export > refresh (eigen html code) en't is gebakken.

je hebt ook het voordeel dat je in de slice-opties kan instellen of iets GIF/JPG of PNG moet zijn.. dus je kan voor iedere slice afzonderlijk de beste compressie-keuze maken. (volle kleurvlakken GIF, foto's JPG, 24bit transparantie-vereisende regio's PNG, etc..)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan