Archief - Q: SEO ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mattyh88

Legacy Member
Ik ben bezig met een site voor een kunstenares. Nu zou ze graag hebben dat haar site vrij hoog staat als ze wordt opgezocht in Google. Ik heb al wat keywords ingegeven maar ik geloof dat deze tegenwoordig vrij hard geblokkeerd worden? Hoe kan ik er nog voor zorgen dat haar site wordt teruggevonden?

thx in advance.

Xavez

Legacy Member
zoek eens op seo contest en shnitsel, in dat topic staan een paar héél goeie tips :).

TiZon

Legacy Member
"Wat mag je zeker niet doen?"
- Gebruik geen tabellen om je website op te bouwen. (Gebruik divs en css . Zorg ervoor dat alle stijl informatie in een externe stylesheet staat.)
-
-
-

Ik zou die opsomming even nalezen, je zit met een dubbele negatie daarin, beetje verwarrend :)

passero

Legacy Member
euhm... mss domme vraag maar wat heeft het gebruik van tables vs divs te maken met seo?
Ik weet dat het veel proberder is om divs te gebruiken en dat tables enkel voor data is en niet voor layout maar dat google daar door zijn ranking laat beinvloeden lijkt me wel ver gezocht...

Xavez

Legacy Member
True, maar meestal hangt het gebruik van tables voor opmaak ook wel samen met een niet-semantische opmaak :). En die beïnvloedt de rankings uiteraard wel...

killgore

Legacy Member
passero zei:
euhm... mss domme vraag maar wat heeft het gebruik van tables vs divs te maken met seo?
Ik weet dat het veel proberder is om divs te gebruiken en dat tables enkel voor data is en niet voor layout maar dat google daar door zijn ranking laat beinvloeden lijkt me wel ver gezocht...

google ziet tables enkel als opsommingen en zo als ik mij niet vergis en gaat grote structuren associëren met divs e.d. . Gezien grote structuren meer info zullen geven dan een opsomming is het logischer dat die inhoud enzo belangrijker is. cfr waarom headers (initieel) zo een goed resultaat geven bij SEO.

Xavez

Legacy Member
Bwoah, je kan ook semantisch opmaken in een tabellayout. Heeft al bij al niet zo'n heel grote invloed op je SEO. Zolang je maar goeie titels kies, goeie copy schrijft, regelmatig verse content toevoegt, zorgt voor wat relevante incoming en outgoing links en zorgt voor wat emphasizing en strongwording in je tekst komt dat meestal wel more or less in orde :). Tables or no tables :).

Smokyke

Legacy Member
RpR zei:
Waarom mag je de bots geen urls laten volgen?

Dat mag wel, maar sommige pagina's die geen goede inhoud bevatten kun je beter niet laten indexeren. Of in al je outgoing links van je website nofollow zetten wordt ook vaak gedaan.

mattyh88

Legacy Member
thx voor de tips al ... heb er al vrij veel uit geleerd moet'k zeggen.
Maar nog altijd geen indexering na 3 dagen geleden mijn sitemap verstuurd te hebben naar Google, juist gebruik van titles, clean URL, metatags, ...

passero

Legacy Member
dat kan soms wel een paar dagen duren hoor. Niet ongerust worden :)

Xavez

Legacy Member
mattyh88 zei:
thx voor de tips al ... heb er al vrij veel uit geleerd moet'k zeggen.
Maar nog altijd geen indexering na 3 dagen geleden mijn sitemap verstuurd te hebben naar Google, juist gebruik van titles, clean URL, metatags, ...

Dat kan van enkele dagen tot enkele maanden duren. Patience my dear, Google kiest zelf wanneer hij zin heeft om eens te gaan snuffelen :p.

Guy_Peeters

Legacy Member
Om te beginnen kan je je site aanmelden bij de zoekmachines. Je kan bv. een gratis aanmelding vragen zoals op addsiteonline.com of eender welke.

De beste tip dat er is : FRESH content. Altijd nieuwe artikels, altijd up-to-date. Uncle Google houdt namelijk van informatie die up-to-date is.

Voor de rest zou ik ook bij een pro SEO gaan, want die kan je helpen met de teksten, meta tags enz...

Succes!

Guy_Peeters

Legacy Member
Maak ook een robots.txt aan, dat is eigenlijk de eerste file die de spiders zoeken bij een website. Het is een file die eigenlijk zegt welke mapkes wel en welke dan niet geindexeerd mogen worden. Wel nuttig :)

Smokyke

Legacy Member
Je site submitten aan zoekmachines zelf is eigenlijk overbodig. Als je zorgt dat er ook maar 1 backlink staat op een reeds geindexeerde site vb een forum, zal google vanzelf komen 'snuffelen'.

Xavez

Legacy Member
Yeup, maar ik denk dat Guy niet echt een grondige kennis van SEO heeft--correct me if I'm wrong ;). Die robots.txt heeft weliswaar iets met SEO te maken, maar helemaal niet in de zin van "op keyword x sneller gevonden worden op een SE". Integendeel, robots.txt-files (of de corresponderende metatags) dienen om pagina's/directories te excluden (of om ze uit de cache te laten). Heeft niet bijster veel met SEO te maken in de zin waarin het in dit topic aan bod komt :).

Guy_Peeters

Legacy Member
Xavez zei:
Yeup, maar ik denk dat Guy niet echt een grondige kennis van SEO heeft--correct me if I'm wrong ;). Die robots.txt heeft weliswaar iets met SEO te maken, maar helemaal niet in de zin van "op keyword x sneller gevonden worden op een SE". Integendeel, robots.txt-files (of de corresponderende metatags) dienen om pagina's/directories te excluden (of om ze uit de cache te laten). Heeft niet bijster veel met SEO te maken in de zin waarin het in dit topic aan bod komt :).

Hehe, kben werkzaam bij een bedrijf leider in interactive marketing in de Benelux en mijn websites hebben niet minder dan PR 2.

Ik zeg niet dat een robots.txt al je problemen zal oplossen, zo`n wonder middel bestaa ni. Een seo vriendelijke website bestaat uit zoveel kleine stapjes en een robots.txt kan absoluut geen kwaad, juist tegenover.

Niemand zegt iets over keywords in de tekst en hoe belangrijk de content is. Dat betekent dat het toch wel iemand anders is die weinig van begrijpt...

Fresh content en returning visitors. That`s the key to success :niceone:

Xavez

Legacy Member
Oh wauwie, PR2 is toch wel een minimum me dunkt :). Alle sites die ik ontworpen heb, hebben ook een minimum pagerank van 2. Diegene die ik beheer hebben een minimum pagerank van 4. Ben ik nu beter? Not necessarily... PR zegt eigenlijk geen reet over de echte SEO van je site. First of all, there's a big world beyond Google. Ten tweede gaat het om de combinatie van keywords en correcte resultaten in de SERP's. Een pagerank is (net zoals bijvoorbeeld een valid opgemaakt xhtml document) meer een handige "tool" dan een doel.
Het kan wel goed zijn dat je leider in interactive marketing bent, maar er zijn ook onbekwame mensen die bepaalde posities bekleden--waarmee ik niet noodzakelijk wil uitdrukken dat jij onbekwaam bent. Je opmerking over robots.txt is hier naast de kwestie, punt. But then again, marketeers sometimes have a way of talking about irrelevant sh*t ;).

En omdat ik toch even tijd over heb. Ways to make your website more SE-friendly:

* Maak regelmatig nieuwe content aan
* Zet niet té veel content op de frontpage
* Gebruik een semantische (x)html-opmaak met hiërarchie
* Gebruik userfriendly URL's van de vorm http://site.com/contact ipv http://site.com/index.php?page=3
* Zorg voor een aantal binnenkomende links van sites met een +3 pagerank die aansluiten bij de inhoud van jouw site.
* Link zelf naar relevante, interessante websites met een hoge pagerank
* Gebruik alt-tags in afbeeldingen
* Gebruik de meta keywords en description tags op een relevante manier: 10-12 keywords is een goed gemiddelde, en een beschrijving van een 25-tal woorden zou ook moeten volstaan.
* Structureer de <title>'s van je document als volgt "Titel van de inhoud - Sitenaam" in plaats van "Sitenaam - Titel van de inhoud".
* Maak een sitemap/feed aan en gebruik de Google Webmaster Tools om die te submitten.
* Submit je webpage naar dmoz.org (can take months to be accepted, but is well worth it!)

That's it for today's free tips. Ik kruip mijn bed in nu :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan