Archief - Q: Studierichting

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vincentvc

Legacy Member
ViniMan zei:
Int 5de ent 6de ga ik in het SISA (stedelijk instituur voor sierkunsten en ambachhten) in Antwerpen, multimediatechnieken doen.
Als iemand ook heeft gedaan of doet, wilt ie me dan zeggen wat de goeie en slechte dingen er aan zijn.
:)

Omdat ik op deze thread niet meer kan antwoorden maak ik er even een nieuwe, maar ik ga me binnenkort waarschijnlijk moeten inschrijven. En oftewel word het sisa oftewel tsm. Iemand die op één van deze scholen heeft gezeten? Ik wil gewoon, zoals ik al in mijn vorige post van 1,5 jaar geleden vroeg, de goede en slechte dingen weten. Heb wel al vreemde dingen opgevangen van Sisa, maar zou daar wel het liefst naartoe gaan wegens -eumh- Antwerpen. :p

pay&go

Legacy Member
Hey,

Ik ben afgestudeerd aan het SISA in multimedia-technieken.

Toffe richting met de nadruk op de praktijk en minder aandacht voor theorie.
in 5 mul leer je het meeste, probeer daar zeker goed de basis mee te hebben. In 6 mul wordt er weinig verder aangeleerd en verwachten ze dat je op eigen initiatief bepaalde technieken aanleert en je creativiteit uitdiept. Natuurlijk zijn de leerkrachten steeds paraat om je verder te helpen, maar zo leer je zelf verantwoordelijkheid opnemen en zelfstandig oefeningen bedenken en afleveren.

De sfeer op de school en de houding van de leerkrachten tegenover de leerlingen heb ik -buiten SISA- nog nergens anders meegemaakt. Heel leuk, relaxed.. en eens je in de 6mul zit zijn de leerkrachten meer inspiratiebronnen en hulpposten dan dat ze er zijn om de les te spellen.

:applause:

vincentvc

Legacy Member
Cool, "ken" ook nog iemand anders die er nu zit en vind het ook een zalige school.
De enigste dingen waarvoor ik nu nog vrees zijn dat ze bij software niet helemaal van de basis beginnen. Wegens dat ik me dan serieus ga vervelen in die lessen.
En dat ik nog wel op die wachtlijst ga geraken.
Hoe vroeg heb jij je in die tijd ingeschreven? Heb enkele dagen geleden gebeld voor de data te weten van opendeurdagen, dat was dus 14 & 15 april en dan zijn er ook inschrijvingen. Lijkt me wel wat laat voor inschrijvingen van een school.
Zou ik best een portfolio meenemen voor toch een beetje zekerder te zijn dat ik binnen geraak?

Hourences

Legacy Member
Het kan nooit kwaad om dat mee te nemen, zelfs als ge er niets mee kunt doen.

Ik verveelde mij alleszins behoorlijk toen ik er ooit zat, omdat ze wel degelijk bij de absolute basis beginnen. Ik herinner mij een examen vraag "Van wat is de extensie bmp", dus nja :)

De sfeer was wel heel relaxed, dus daar geen klagen van.

GenesisX

Legacy Member
Iemand ervaring met MCT Kortrijk? Een oud-student (is er nog docent geweest) heeft me een beetje overhaald om nog de drie jaar te voltooien i.p.v. een "minderwaardige" Syntra-opleiding te volgen.

Nu zou ik graag wat ervaringen horen van mensen die er gezeten hebben of zitten. Hoe is de wiskunde en het programmeren? Zijn er nog dingen waar ik voor moet opletten?

Ik heb twee jaar informaticabeheer gedaan met de bijhorende, voor mij dan ook moeilijke, wiskunde. Ik moest dat altijd driemaal uitgelegd krijgen voor ik het verstond + dan voor examens redelijk goed herhalen. Ook het programmeren is een struikelblok. Omdat mijn abstract denken niet zo denderend is duurt het nogal lang voor ik iets door heb op vlak van programmeren e.d.

Ervaringen dus?

ravenslayer

Legacy Member
Viniman:
SISA kwa opleindingsvlak is gemattigd je leert van alles de basis zodat je daarna kan beslissen wat je verder wilt gaan doen (je zou eventueel ook al kunnen gaan werken maar dat hangt van je eigen kunnen af)

SISA kwa administratie en school algemeen is een ramp, nja eens je er een maandje zit zal je dat wel volledig begrijpen ^^

ohja en portfolio is niet nodig voor zover ik weet, je begint van 0. Maar het toont idd je motivatie dat is dan weer goed voor een eerste indruk

vincentvc

Legacy Member
Khoop dat ik er nog kan binnen geraken, heb me nog steeds niet kunnen inschrijven. Ga direct als de vakantie gedaan is. Hopelijk is da wachtlijst dan nog niet te groot.
En btw ik kan me makkelijk aan scholen aanpassen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan