Archief - Q: Tabelvragen ivm met layout

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stevitski

Legacy Member
Ik heb eens een aantal test gedaan voor een mooie website te maken, Deze vind ik de besten, maar ik hoor mensen zeggen dat je niet in tabellen mag werken??

http://users.pandora.be/traxy/NSE/Site 2/index.html

alles gemaakt in photoshop.. Ik vind dit een keurige site, maar blijkbaar hebben mensen commentaar op de code? Wat is er mis dan?

Groetjes Traxy

RpR

Legacy Member
Traxy zei:
Ik heb eens een aantal test gedaan voor een mooie website te maken, Deze vind ik de besten, maar ik hoor mensen zeggen dat je niet in tabellen mag werken??

http://users.pandora.be/traxy/NSE/Site 2/index.html

alles gemaakt in photoshop.. Ik vind dit een keurige site, maar blijkbaar hebben mensen commentaar op de code? Wat is er mis dan?

Groetjes Traxy
divs zijn "beter".

Ik zelf ben er geen voorstander van en doe het nog steeds met tabellen omdat je met tabellen bijna of geen problemen hebt naar andere browsers toe.

Stevitski

Legacy Member
ik ken niet veel van codes en heb totaal niet gestudeerd voor webdesign, dus kvind dak al een heeeel klein beetje op weg ben.

Featherfoot

Legacy Member
Imageready code is fout. Gebruik de code die photoshop genereerd niet om die website online te zetten.

Stevitski

Legacy Member
Hoe kan ik dat dan best doen? Een nieuw html doc maken en dan?

RpR

Legacy Member
Featherfoot zei:
Imageready code is fout. Gebruik de code die photoshop genereerd niet om die website online te zetten.
Ben ik mee akkoord maar tabellen op zich is niet slecht.

Featherfoot

Legacy Member
RpR zei:
Ben ik mee akkoord maar tabellen op zich is niet slecht.

Tabellen op zich zijn inderdaad niet slecht en daar doelde ik ook niet op in mijn vorige post.

Ik bedoelde gewoon dat de code die Photoshop genereerd vaak gewoon overbodige dingen bevat die je anders mss veel simpeler zou kunnen schrijven.

;)

Stevitski

Legacy Member
Ik heb nog een andere vraag!

http://users.pandora.be/traxy/NSE/Site 2/index.html

deze site, ik werk niet met frames, maar ik zou graag weten hoe ik dit kan flikken:

Het gaat als volgt, ik maak deze pagina in orde en sla hem op als template. Daarna maak ik een editable region waar ik de verschillende soorten tekst inschrijf per niveau (historiek etc..). Nu wanneer ik dit doe en wanneer ik iedere keer een nieuwe pagina creeër met een template, link ik alles natuurlijk!

Wanneer deze site dan online komt te staan en ik ga van pagina tot pagina laadt hij elke pagina opnieuw, wat dus moeilijkheden veroorzaakt met die images...

Ik zou graag hebben dat per pagina alleeen de editable region verandert, zoals ik op deze site getypt heb ter info..

Is dat mogelijk? Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet? Het is een beetje zoals je met frames zou werken, dat je je link linkt aan de main, maar dit is nu editable region...

Toch bedankt!

Stevitski

Legacy Member
Ik heb eens opgezocht in google wat iframes precies zijn, dit ziet er naar uit dat ik dit heel goed kan gebruiken.. Mijn vraag is nu, als ik daar een stukje iframe insteek en de hoogte en breedte moet bepalen, gaat daar dan geen scrollbar inkomen, want dat wil ik niet! Hoe kan ik dat oplossen als dat wel zo zou zijn??

InnerChild

Legacy Member
ik ken er niet veel van maar een scrollbar krijg je maar als je je width en height gaat overschrijden. Je kan altijd de scrollbar wegkrijgen door 'scrolling="no"' in je code te schrijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan