Archief - Q: thumbnails van geuploade afbeelding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue Thunder

Legacy Member
Hoi,

Ik sleutel nu al een geruime tijd aan een website voor een meisje dat als hobby wat modellenwerk doet. 'k heb voor haar dan ook een fotoalbum gemaakt, voor het moment klik je gewoon op een album en krijg je bijvoorbeeld dit te zien:

http://www.want2be.be/tamaraCasier/album.php?fotograaf=Benjamin Meuris

ze kan zelf haar foto's uploaden via een eigen gemaakte CMS, maar nu zou ik graag hebben dat wanneer ze een foto upload er automatisch een thumbnail wordt gemaakt en dat wanneer je op een album klikt je de thumbnails ziet en pas wanneer je op de thumbnail klikt je de grote foto te zien krijgt. Zo bespaar ik weer wat bandbreedte, want de website begint toch heel wat bezoekers te trekken. Ik wil niet zoiets als http://gallery.menalto.com/

Nu zou ik dus graag zoiets hebben dat deze bewerking uitvoert, of een paar hints om hier aan te beginnen, hier thuis heb ik "Easy Thumbnail" staan, maar daar kan je dus lokaal op je pc foto's in thumbnail zetten.

mvg en alvast bedankt
BlueThunder

orez

Legacy Member
PHP:
if (!empty($HTTP_POST_FILES['pic']['name'])) {
			$filename = "path goes here" . $HTTP_POST_FILES['pic']['name'];
			$dbfilename = $HTTP_POST_FILES['pic']['name'];
		
			$up_file = $HTTP_POST_FILES['pic']['tmp_name']; 
			$srcimage = imagecreatefromjpeg($up_file); 
			//breedte originele afbeelding
			$width = imagesx($srcimage); 
			//hoogte originele afbeelding
			$height = imagesy($srcimage); 
			
			if($height > $width) {
				if($height>125) {
					$cnt = 125 / $height;
					$newh2 = 125;
					$t_width = $width * $cnt;
				}
			} else {
				if($width>125) {
					$cnt =  125 / $width;
					$t_width = 125;
					$newh2 = $height * $cnt;
				}
			}
					 
			 //nieuwe afbeelding creeëren
			 $destimage = imagecreatetruecolor($t_width,$newh2);
			 //image kopieren, en resamplen 
			 imagecopyresampled($destimage, $srcimage, 0, 0, 0, 0, $t_width, $newh2, $width, $height); 
			 ob_start();
			 
			 imagejpeg($destimage,'',100);
			 $buffer = ob_get_contents();
			 ob_end_clean();
			 $handle = fopen($filename, 'ab'); 
			 fwrite($handle, $buffer); 
			 fclose($handle);
			 $filename = $dbfilename;
		}

hij controleert eerst op landscape/portrait, is de breedste kant het langst dan is het landscape, is de hoge kant het langst dan is het portrait. --> 125 = de lengte naar waar hij resized. dus hoogte wordt 125 of breedte 125, dit getal is vrij aan te passen...

Waarde is in pixels ;)

zabulus

Legacy Member
Begin al maar met $HTTP_POST_FILES te vervangen door $_FILES

Blue Thunder

Legacy Member
ok alvast bedankt voor de hulp, dit ga ik eens bekijken en uittesten, als er nog mensen zijn die ideeen hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan