Archief - Q: Toelatingsproef Grafisch Ontwerp, hoe aanpakken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Ook voor 3D je geen illusies maken hoor. Je gaat veel meer bereiken met zelf 3D voor games te leren dan die halve gare opleiding op het PHl, waar echt bijna niks van info over te vinden is, let alone voorbeeldwerk van studenten om de kwaliteit te beoordelen...
Om het te illustreren: in DAE geven ze ons redelijk uitgebreide 3D, maar met enkel dat kom je er ook niet. De 3D die ik in mijn portfolio zet en waarmee ik een job zou vinden, zijn vooral dingen die ik zelf heb uitgezocht en in de vrije tijd heb gemaakt.
Jij lijkt zo iets te hebben van "ze leren mij op school wel awesome stuff maken", maar dat is een mentaliteit die hier in DAE, een richting die zichzelf wel al wat begint te bewijzen, helemaal niet werkt. Als je dan nog eens denkt aan zo'n richting die in mijn ogen 0,0 credibiliteit heeft op het vlak van games en 3D, denk ik dat dat ook hard kan gaan misgaan.

KenSpectre

Legacy Member
dus beste doe ik mn informatica af (programmere en netwerken) en doe het grafische in vrije tijd?

Dus met zelfstudie proberen een sterke portfolio op te bouwen en lukt dit niet kan ik terugvallen op mn informatica studies. Hmmm, das nog geen slecht gedacht :)

Saint of Swords

Legacy Member
Ik ben naar de opendeurdag geweest van PHL voor de richting gamedesign een beter te bekijken.
Heb er ook met twee leerkrachten van die richting gesproken, was wel interessant.
In juni ga ik mijn toelatingsexamen doen.
Ik zie wel wat het word =p

KenSpectre

Legacy Member
dan zie ik u mss daar :p
gans probleme met docente op huidige richting, echt een domme school.

Skizzy

Legacy Member
Ik ga ook toelatingsexamen doen komende donderdag.

Naart schijnt valt het nog wel mee, heb gepraat met iemand die de richting al een jaar volgt.

Maar hopen dat het meevalt :).

Cheers

Xoliul

Legacy Member
Bestaat die gamedesign richting op PHL al een jaar ? Valt er dan ergens iets van werk te zien van die studenten ofzo ?

DieselPower

Legacy Member
wa zoudt ge graag zien? 3D werk sta in de render topic en hieronder is nog een forum over programmeren en gamedesign :)

Xoliul

Legacy Member
Je begrijpt het niet beste Diesel. Ik doe zelf DAE en ik ben gewoon benieuwd wat ze voortbrengen daar in die richting op het PHL, ter vergelijking met mijn eigen richting. Maar ik heb nog wat opgezocht, en blijkt dat die richting pas volgend academiejaar begint. Op de site van PHL zelf vond ik alleszins maar bar weinig info, ook handig.

DieselPower

Legacy Member
Oh my bad, ik begreep het idd niet, ik had PIH gelezen ipv PHL :)

ReSiC

Legacy Member
dan kom ik u wss tegen :) ik ga morgen ook ingangsexamen afleggen, daarna zie ik nog wat ik ga doen

tomh

Legacy Member
PHL aiai.. wa moest ge doen? simpsons en VTM logo tekenen?
en ne fiets? ^^

ReSiC

Legacy Member
ja :p , maar geene fiets, stillevens schetsen (gewoon blokken met ne bol) en een gesprek met leerkrachten en wa werk tonen

KenSpectre

Legacy Member
Khad zogezegd nie genoeg creativiteit? :unsure:

Opt gesprek (bij de achterste jury) zei ik nog maar datk gamedesign wou gaan doen en die begonne me al raar aan te kijke :s
en dan kwame ze af van: ge begint met een beetje van alles he
ik: ja da weetk, en benk ook bereid allemaal te lere enzo; ma ik weet al wat ik in de toekomst wil kieze

keke ze me al scheel aan :s echt rare docente daar ze, ene zei alles en de andere niks, die was precies nie eens op aant lette

tomh

Legacy Member
KenSpectre zei:
Khad zogezegd nie genoeg creativiteit? :unsure:

Opt gesprek (bij de achterste jury) zei ik nog maar datk gamedesign wou gaan doen en die begonne me al raar aan te kijke :s
en dan kwame ze af van: ge begint met een beetje van alles he
ik: ja da weetk, en benk ook bereid allemaal te lere enzo; ma ik weet al wat ik in de toekomst wil kieze

keke ze me al scheel aan :s echt rare docente daar ze, ene zei alles en de andere niks, die was precies nie eens op aant lette

PHL is ook geen goei school voor grfische , bij mij in de klas zitte er die daar hebben gezeten.. die leerkrachten, ook veel te 'stijf'.. op MDA zijn ze losser
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan