Archief - Q : Wat is het gemakkelijkste?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Waggel

Legacy Member
Ik zou graag beginnen met het "beter-maken-van-sites" , html is zo te gewoon dus ik wil dat alles een beetje "automatsich" moet gaan dus :
Met PHP werken of met ASP.NET ?
(liefst gemakkelijkste of wat het beste is om mee te beginnen als "noob" )
:)
thx

***edit***
heb dus wel ervaring met html :)

Lashknife

Legacy Member
beter maak je je site er niet mee, wel dynamischer/interactief en/of eenvoudiger updatebaar

kies voor php, omdat het opensource is en er meer hosts voor te vinden zijn voor een voordeligere prijs.

asp.net kies je omwille van de MS possibilities (bv interactie met exchange of directory services op intranetsites)

ik noem slechts 1 voorbeeld voor asp.net, zoek meer info rond beide talen op het net.

tikketim

Legacy Member
php heeft als voordeel ook dat er veel tutorials over te vinden zijn

RpR

Legacy Member
php net is het makkelijkste de basis dingen maar dan komen er echt beu stukken in tabellen ordenen. Ik raad php aan.

En lashknife,

Je kan met php ook aan exchange mits de juiste protocollen!

BertG

Legacy Member
php is gewoon makkelijker te leren als programeer taal en platform.

ASP.NET is eigenlijk enkel maar een "web-gui" voor een echt programma dat je zou schrijven. ASP.NET apps zijn vooral bedoeld voor echte "grote" sites.

PHPdaarentegen is ook handig voor kleinere sites en specifiek gericht voor websites. Ook is het veel makkelijker aan te leren, en kan je veel voorbeeld code vinden online om van te leren.

DJ_Trash

Legacy Member
ikzelf ben asp(.net) liefhebber omdat ik het al voro den helft kon toen ik eraan begon (wegens vb ervaring)

ik heb ook C ervaring en de syntax die mickeysoft gebruikt vind ik persoonlijk overzichtlijker

de kwestie is: uw vraag is verkeerd. ge kiest geen taal omwille van moeilijkheidsgraad maar omwille van uw doelen, beschikbare resources, omgeivng waari ntegratie dient te gebeuren etc... NI omwille van de leercurve

zabulus

Legacy Member
Toch even een ander vraagje want niet echt met de thread te maken heeft,
maar is het bv mogelijk via php aan een FileMaker database aan te roepen?

dJeez

Legacy Member
@TS: Het hangt ervan af wat je precies wil bereiken. Wil je snel zelf een website kunnen uitbouwen en heb je daar een klein budget voor, ga dan voor PHP. Wil je echter gewoon kennis opdoen, dan weeg je de keuze af op basis van het nut dat je zelf toekent aan beiden. Die keuze zal je dan echt wel zelf moeten maken :p.

zabulus zei:
Toch even een ander vraagje want niet echt met de thread te maken heeft,
maar is het bv mogelijk via php aan een FileMaker database aan te roepen?
Ja, dat is in principe wel mogelijk, maar wat wil je precies doen? En eigenlijk had je daar beter een aparte thread voor opgestart...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan