Archief - Q: Welke pc voor render

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bobby.Digital

Legacy Member
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in het hardware-forum. Verplaats maar indien het hier niet mag.

Wat voor pc is ideaal voor programma's zoals photoshop, vectorworks en dergelijke? Wat voor cpu? Hoeveel ram? Mac? Ik heb iets gelezen over die nvidea-kaarten, Quadro, hoe zit het daarmee?
Geld is niet echt een probleem.

Belgianbonzai

Legacy Member
vooral ook een snelle HD als scratch disk gebruiken...

Bobby.Digital

Legacy Member
400.000 fr zal iets te veel zijn denk ik.
100.000 mag het kosten, wat meer zal wel geen probleem zijn.

Ik wil vooral weten waar ik op moet letten, wat belangrijk is.

Zoals die dual cores, een raptor, hoeveelheid ram, 3d-kaart, ...

Holy Paladin

Legacy Member
vooral een sterke cpu en veel ram, de rest is van minder belang, 3dkaart zal nie veel helpen bij uw 2d software (en zelfs bij 3d software)

ge moet nu wel geen goeikoop moederbordje kopen dat alles bottleneckt :p
kzou het toch maar vragen op et hardware forum

gravendelver

Legacy Member
geen intresse in mijn laptop uit sig? Heel geschikt voor 3D werk (zwaar cpu, veel ram, hoge resolutie, firegl graka,...)

moest ge intresse hebben, stuur maar eens een pm, ben mss van plan em te verkopen (te grote overkill voor mij :))

dresse

Legacy Member
voor 2D is veel ram geheugen belangrijk. vooral after effects zuigt ram geheugen ene keer als ge gaat previewen. Ma ook cpu is belangrijk voor berekeningen in photoshop enzo. denk dat grafische kaart voor 2D minder belangrijk is...

voor 3D is het wel belangrijk dat ge een goede grafische kaart hebt die vooral goed is in opengl, ge gebruikt opengl bij het werken in uw viewport dus hoe beter u graka hoe meer da ge al realtime kunt zien van fancy effectjes.

eigenlijk komt het erop neer dat ge nergens in moet bezuinigen. Als er 1 zwakke schakel is in u systeem gaat de rest niet op volle power kunnen draaien.
maar voor 3D zou'k geen workstation kaart zoals de quadro ofzo gaan kopen, een 6600gt of hoger is goed genoeg. (heb wel een lichte voorkeur precies voor nvidea kaarten, heb ondervonden dat deze precies beter presteren op opengl)

Holy Paladin

Legacy Member
mja ik heb een firegl in men laptop, vriend van me heeft ongeveer zelfde pc maar met ne oude radeon9500pro (mijn firegl is op die kaart gebaseerd), viewport performance is zowat gelijk (en ik gebruik een speciale firegl driver voor max)

dresse

Legacy Member
de performance zal hetzelfde zijn in viewport, maar sommige oudere opengl kaarten ondersteunen bepaalde effecten niet in de viewport denk'k. ma de snelheid en schokken vermeiden is idd hoofdzakelijk processor

Reinhart

Legacy Member
Wat wel minder is bij die Firegl is da em een bepaalde optie nie kan opzetten. Eentje voor de textures in viewports duidelijk te maken ipv van pixelerig en ongedetialeerd, waardoor ze moeilijker te zien zijn. En aangezien dat nogal veel van toepassing is bij het gebruiken van blueprints ...

Ironpole

Legacy Member
Ik had een FX 5600, dan overgeschakelt naar een Ati 9800 Pro en ik voel geen enkel verschil in viewport of renderen eigenlijk.

MSI 915P NEO2 FR SOCKET 775
101,90
INTEL 830 SOCKET 775 BOXED MET KOELER
380,00
KINGSTON 512MB DDR2 PC4200 VALUERAM KVR533D2N4/512
4x 59,90 = 239,60
ASUS EN6600GT SILENCER HDTV 256MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600GT
265,50
WESTERN DIGITAL 74GB 8MB SATA150 10000RPM RAPTOR
186,90
ANTEC SMARTPOWER 450WATT 2.0
85,50
NEC 4550 16X ZWART DVD-RW
46,00
BENQ FP91V+ 19 INCH LCD 6MS GTG
2x 399,00 = 798,00

Totaalbedrag € 2103,40

Heb er ook schermen bijgedaan, ik wist niet of dat nodig was.

Freaky 7

Legacy Member
NVIDIA Quadro FX 4000 SDI PCI-e [+$6842]

omg man wie dat koopt is niet goed wijs

Anoniem0

Legacy Member
ik zou dienen valueram toch laten vallen zelle en ram kopen met wa strakkere timings.

ozc of zo???
voor die 50 of 100 euro meer:crazy:

dresse

Legacy Member
iemand die komt vragen welke pc em nodig heeft gaat waarschijnlijk niet overklokken. wie niet gaat overklokken heeft genoeg met value ram. Geen enkele reden om ocz te gaan kopen. dan kunt ge da geld beter steken in nog een extra latje value da ge ne gig en half hebt ofzo :)

FEW

Legacy Member
Freaky 7 zei:
NVIDIA Quadro FX 4000 SDI PCI-e [+$6842]

omg man wie dat koopt is niet goed wijs
wie da koopt heeft geld bij hopen waarbij 7000$ geen reet zal uitmaken ;)

Ironpole

Legacy Member
dresse zei:
iemand die komt vragen welke pc em nodig heeft gaat waarschijnlijk niet overklokken. wie niet gaat overklokken heeft genoeg met value ram. Geen enkele reden om ocz te gaan kopen. dan kunt ge da geld beter steken in nog een extra latje value da ge ne gig en half hebt ofzo :)


Ik dacht net hetzelfde.

Als ge hetzelfde aantal ram wilt in OCZ-formaat dan bende al 't driedubbele kijwt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan