CtrlAshDel
Legacy Member
ok mensen ik heb nu al een tijdje dit fototoestel en ik ben er een beetje content van maar niet zo heel erg, ik studeer architectuur en heb het volgende probleem eigenlijk en ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel aan te doen is. naar de randen toe van mijn foto's die ik maak wordt alles heel bol, soms erger dan andere keren, ik weet niet hoe dit komt, maar het is mss zo'n lens, ik weet het niet, mss een verkeerde instelling maar ik weet niet precies aan wat het zou kunnen liggen. misschien enkele tips om dit te verbeteren? ook wanneer krijg ik wazige fotos?veel ruis?rode ogen?overbelichting? wat zijn de beste instellingen, etc... is er ergens mss een goede cursus of zo? of hanleiding die me dit allemaal kan duidelijk maken?
edit: hier een voorbeeld van die bolle randen http://users.pandora.be/ash/temp/DSCN0391.JPG (ik heb al erger geweten)
edit: hier een voorbeeld van die bolle randen http://users.pandora.be/ash/temp/DSCN0391.JPG (ik heb al erger geweten)