Archief - raar .htaccess probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Op een development subdomain van me gebruik ik .htaccess en een .htpasswd file om de root met een paswoord af te schermen.

M'n .htaccess ziet er zo uit:
Code:
php_flag display_errors on
php_value error_reporting 7

AuthName "Restricted Area" 
AuthType Basic 
AuthUserFile /var/www/vhosts/bramme.net/private/.htpasswd 
AuthGroupFile /dev/null 
require valid-user

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /index.php/$1 [L]
Als ik deze code gebruik wordt alles wat ik weergeef soms wit. Er wordt gewoon niets geladen. Wacht ik enkele uren, dan is het probleem opgelost.

Knip ik
Code:
AuthName "Restricted Area" 
AuthType Basic 
AuthUserFile /var/www/vhosts/bramme.net/private/.htpasswd 
AuthGroupFile /dev/null 
require valid-user
eruit, dan werkt alles perfect normaal. Zet ik het terug, dan is heel de boel weer weg.

Heeft iemand ENIG idee wat dit kan veroorzaken?

exxhal

Legacy Member
Hoi, Waarom staat er : AuthGroupFile /dev/null ?

Waarvoor dient deze ?
Probeer anders eens met de regel weg te laten ?

Bram

Legacy Member
geen idee waarom, ik had de code van een online generator en dat stond er ook in...

Anyhoo, ik denk dat ik het probleem ontdekt heb. Ik gebruik normaalgezien E-texteditor voor m'n development, maar dat ziet geen .htaccess bestanden online, dus downloadde ik die met ipswitch ftp naar een temp folder, opende ik die, edit, save en uploadde ze opnieuw. Vanuit ipswitch werden die geopend met Notepad++, niet met E. Ik vermoed dat er iets fout gaat met de encoding in notepad++, want als ik dezelfde .htaccess creeër vanuit e (dat lukt wel) dan is alles opgelost...

killgore

Legacy Member
tip: je kan encoding selecteren in notepad++ :p (format bovenaan).

dJeez

Legacy Member
/dev/null is eigenlijk "het grote zwarte gat", of net zo goed als zeggen, laad nu eens dat bestand dat eigenlijk niet bestaat (het geeft nl. een lege input stream terug en data die je er naar zou schrijven verdwijnt gewoon).

Nu, aangezien een AuthGroupFile steeds verplicht is geef je dus standaard /dev/null op als je geen gebruikersgroepen gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan