Archief - REQ: .gif transparant maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhostRider_007

Legacy Member
Zou er iemand aub zo lief kunnen zijn om volgend gifje transparant te maken? Ik heb al geprobeerd met gifworks maar dan worden die ringen en die tekst wat blokkerig. Voor diegenen dat het kunnen is dit waarschijnlijk 10sec werk maar ik ben niet thuis in zo'n dingen.



Bedankt.

Deefees

Legacy Member
bedoelt ge zo iets? Kzijn nie zeker ^^
audi.gif

GhostRider_007

Legacy Member
Neen, ik bedoel dat ik die .gif als avatar kan gebruiken op een forum en dat je die witte rechthoek niet meer ziet... enkel maar het logo en de letters. Dus eigenlijk gewoon het witte gedeelte moet weg. Geen idee of het mogelijk is maar ik kan maar proberen.

Holy Paladin

Legacy Member
ge moet het witte in et blauw van et forum zette, nie transparant

GhostRider_007

Legacy Member
Ah ok, bedankt.

Toch een goede poging sudden_striker. :)

Deefees

Legacy Member
Lol, ja da transparant hoe da jij wou ging ik nie weten hoe dat moest ;)

R.Winters

Legacy Member
Niemand precies door hoeda em het moet doen? Kzal es zien ofk iets kan doen (ben nogal moe voor de moment)

Gvd, imageshack bolt nie.

Deefees

Legacy Member
Blauwe achtergrond maken is peace of cake, maar tis mss nie voor dit forum..

GhostRider_007

Legacy Member
De kleur is 5C769C. Ik heb de kleur al veranderd, maar ik heb nog altijd die blokjes rond het logo en de letters. Maar dat zal ik er maar bijnemen dan.

R.Winters

Legacy Member
GhostRider_007 zei:
De kleur is 5C769C. Ik heb de kleur al veranderd, maar ik heb nog altijd die blokjes rond het logo en de letters. Maar dat zal ik er maar bijnemen dan.
Denk nie dat ie de kleur wilt, maar gwn transparant.

GhostFire

Legacy Member
huh, nen helen topic over dit ?

tis toch gewoon een afbeeldingske pakken, plaatsen die ge transparant wilt deleten in fotosoep en opslagen als ne gif, mss moete de randjes wat aanpassen dat ze hniet te geblokt zijn, ma meer zalt niet zijn he....

of ben ik de zoveelste die het niet snapt ?...:s

FEW

Legacy Member
GhostFire zei:
huh, nen helen topic over dit ?

tis toch gewoon een afbeeldingske pakken, plaatsen die ge transparant wilt deleten in fotosoep en opslagen als ne gif, mss moete de randjes wat aanpassen dat ze hniet te geblokt zijn, ma meer zalt niet zijn he....

of ben ik de zoveelste die het niet snapt ?...:s
nee, buite mij zijt gij volgens mij de eerste die het wel snapt...:x

Holy Paladin

Legacy Member
jaja dat hebben we allemaal door, maar wat jullie nie doorhebben is dat als ge et transparant maakt, het een lelijke blokkerige rand gaat krijgen, en ge lost dat op door het niet transparant te maken maar gewoon de juiste achtergrondkleur te geven zodat het transparant lijkt

GhostFire

Legacy Member
is da niet te doen als ge der ne layer onder zet die ge nen blur van een paar pixel geeft ?

Stimpy

Legacy Member
Holy Paladin zei:
jaja dat hebben we allemaal door, maar wat jullie nie doorhebben is dat als ge et transparant maakt, het een lelijke blokkerige rand gaat krijgen, en ge lost dat op door het niet transparant te maken maar gewoon de juiste achtergrondkleur te geven zodat het transparant lijkt

en als ge dat als avatar wilt gebruiken op een foruml waar ze van tint veranderen tussen posts

licht-donker-licht ...

transparant make en der ne blur of feather of zette of zelf wat bijgommen tot het goed is lukt wel denk ik

Line Bender

Legacy Member
2 seconden werk:

http://users.pandora.be/bogaard/temp/audi.gif

Eerst naar www.brandsoftheworld.com geweest en daar een goei audi logo gezocht. Ze staan er allemaal in vector formaat.

Dan in Photoshop dit logo geopend, omdat het in .ai formaat stond kon ik het goed groot importeren (zo groot als ge wilt omdat het vectors zijn).

Dan gewoon met de magic wand al het wit eruit gehaald en verkleind naar 64 X 64 pixels. Omdat de afbeelding zo groot was zijn de artefacts van de magic wand tool verdwenen bij het verkleinen.

Een betere maar tragere oplossing is gewoon met curves een pad rond het logo tekenen, naar een selectie omzetten, selectie inverteren en knippen. (wel eerst uw layer unlocken).

p.s. die lelijke randjes die ge in mijn logo ziet komen van transparency matting, de kleur van die lelijke randjes zijn de kleur van dit forum, dus als ge da logo als avatar instelt zou dat er proper uit moeten zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan