Archief - SEARCH: CMS non-open source

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
een ding waar je enorm moet voor oppassen met die opensource CMS'en en mss betalende ook... is een feature die in belgië zeer belangrijk is maar waar veel cms'en geen rekening mee houden.. Meertaligheid.

Drupal biedt momenteel geen ondersteuning voor een site meertalig te maken. Joomla biedt daar ook nog geen 100% functionaliteit in.
Hou daar zeker rekening mee.
Donderdag is het govCamp in brussel waar in de namiddag een uitgebreide discussie wordt gehouden over het gebruiken van drupal voor overheidssite's, meer bepaald taalissue...

passero

Legacy Member
frenzal zei:
meertaligheid in drupal is wel mogelijk via i8n http://drupal.org/project/i18n iets wat standaard in de nieuwste release zit geloof ik

Neenee toch niet. Daar zijn veel te veel bugs mee en kan niet deftig worden geïntegreerd. Hetgeen je daarbij hebt is een meertalige interface maar het koppelen van het juiste artikel aan de juiste taal is nog iets waar veel bugs inzitten. Ook al kan je een taal kiezen tijdens input, het werkt niet naar behoren.
Kijk eens wat op het programma staat voor drupalconn deze week, dit weekend:
http://drupalcon.org/node/59
Moet toch een deftige reden zijn waarom ze dit plannen hé.
Ik heb contact gehad met iemand die een site volledig meertalig had gemaakt in drupal en die zei dat hij enorm veel heeft mogen prutsen in de core van drupal om het deftig te doen werken.

KoenDK

Legacy Member
oké, thx for the info :s
wist niet dat Drupal nog zoveel bugs bevatte,
zeker niet met zo'n positieve naam !


ondertussen al bij firstserved beland, en een customized CMS systeem lijkt me het beste te zijn,
desnoods laten we een freelancer ons CMS bouwen,
zo zal het steeds een CMS zijn, aangepast aan onze specifieke eisen / noden


(onder andere taalswitch tussen ieder artikel :p )

KoenDK

Legacy Member
Xavez zei:

werkt ook niet

dat is dus een duidelijk verschil met first-served en panoptic en ...
ik heb nog steeds geen contact kunnen maken met iemand (verkoper) van Drupal (email telefoon skype, geen reactie)
terwijl we reeds bezoek hebben gehad van FS. en Pan.
wat trouwens een goede indruk heeft nagelaten :niceone:


anyway, ik wou dit toch even vermelden

zo ook, op het forum van Drupal krijg ik van niemand te horen dat er bepaalde problemen kunnen opduiken qua meertaligheid
integendeel, het is allemaal geen enkel probleem :eek:
terwijl je bij objectieve meningen toch andere zaken te horen krijgt :s




the search goes on, ik laat wel iets weten wat het uiteindelijk is geworden :)

passero

Legacy Member
Als je wil kan ik je het mail adres van een van de core developers van Drupal geven, die zal wel gepast reageren en een duidelijk antwoord/offerte kunnen maken.

drupal.be wordt momenteel niet zo heel veel gebruikt maar we zijn aan het werk om de community een boost te geven zodat het wel wat actiever wordt ;)

Ik heb de laatste tijd redelijk wat ervaring gekregen in drupal en mijn mening is serieus veranderd... ook naar de meertaligheid. Er zijn redelijk wat site's die zonder problemen meertalige content hebben. Sommige modules geven echter wel conflicten. daarom is er ook een group opgestart: http://groups.drupal.org/i18n die ervoor zal zorgen dat die problemen opgelost worden. Er wordt dus aan gewerkt.

Mijn ervaringen zijn meer dan positief over drupal en ik kan het je enkel maar aanraden. Er zijn consulenten genoeg die er verstand van hebben en je deftig kunnen begeleiden.

Strangler

Legacy Member
Als je hetgeen opgeeft wat er aanwezig moet zijn, kan er misschien iemand van hier u helpen?

Jezter

Legacy Member
gij precies ook :)

.. On Topic, wordpress is best wel knap geworden op deze periode (2006 - nu)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan