Archief - search: gallerij(software) a la coppermine

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Ik ben op zoek naar gallerijtemplates of gallerijsoftware. Heb al gezocht op google en hier op search, maar de resultaten waren niet wat ik zocht. ik zoek dan ook dan iets heel specifieks.
dit voorbeeld van coppermine geeft eigenlijk heel goed weer wat ik wil.

Nu zou ik natuurlijk coppermine kunnen installeren, maar die heeft vrij veel vereisten. mysql en php hebben de meeste webhosts uiteraard wel, maar gd of ImageMagick is niet altijd beschikbaar. (of kent er iemand mss een (free?) webhost waar die enabled zijn?)

Verder heeft het eigenlijk teveel functies en features. Dat registratie, mijn favorieten, commentaren en albumlijst gedoe is er teveel aan.

Die "x aantal keer bekeken" mag er dan weer wel inzitten

XanT0s

Legacy Member
ik gebruik dit: http://celerondude.com/script_galleryv2
vrij simpel en gemakkelijk aanpasbaar van layout & zonder mysql,
wel "GD version 2 and up enabled if you want to automatically generate thumbnails, otherwise a generic icon will be used."

en het heeft niet die x aantal bekeken functie

Preske

Legacy Member
XanT0s zei:
ik gebruik dit: http://celerondude.com/script_galleryv2
vrij simpel en gemakkelijk aanpasbaar van layout & zonder mysql,
wel "GD version 2 and up enabled if you want to automatically generate thumbnails, otherwise a generic icon will be used."

en het heeft niet die x aantal bekeken functie

het is die "x aantal keer bekeken" functie die ik juist wil

keNzo`- zei:

daar heb ik al tussen zitten zoeken, maar ik vind daar niet echt m'n goesting tussen. Moet ze nog wel allemaal afgaan.

Preske

Legacy Member
bedankt :)
er is mij ondertussen opgewezen dat ge bij spgm door middel van een plugin toch zo'n "aantal keer bekeken" kunt krijgen. dus die zal het worden denk ik.

GuntherDW

Legacy Member
ge weet toch da da "#x aantal keren bekeken" gedoe enorm makkelijk is om te implenteren eh :)

Preske

Legacy Member
waarschijnlijk wel :) Maar ik pruts niet graag in andersmans code, (vooral omdat ik er nog niet al te thuis in ben)

maar dan nog, ik was sowieso al ni content over m'n huidig systeem. Het updaten ging vrij lastig, en hier is het haast autmatisch.

oud systeem = 75mb
nieuw systeem = 45mb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan