Archief - SEARCH: Image resizer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foirzie

Legacy Member
Hallo,

ik zoek een programma waarmee ik eender welke foto met eender welke resolutie kan omzetten naar een kleinere resolutie op een snelle gemakkelijke manier
bv fotos van 220x170 omzetten naar 128x128

Zonder kwaliteitsverlies zoals in paint
Ik weet dat dit gaat met photoshop maar ik gebruik dat programma niet omdat het eigenlijk te groot is voor enkel fotos te resizen
ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om ook gifs om te zetten

hopelijk kunnen jullie mij helpen

danku

Foirzie

Legacy Member
ik heb die gezien
maar ben precies niet ver genoeg naar beneden geweest :)
er stond nog iets van PIXresizer
ga dat nu eens testen

Foirzie

Legacy Member
ik heb het net getest
het werkt tamelijk goed

het enige probleem is dat wanneer ik een gif doe hij het niet bewegend houdt
en dat wanneer ik een gif die beweegt resize in een gif dan is het lelijk :)

maar het is exact wat ik zoek, zonde van de gif moest iemand daar iets op weten :)

alvast bedankt

Tsjernobyl

Legacy Member
gewoon op microsoft site een powertool downloaden, de image resizer.

gewoon in explorer foto's selecteren, rechtermuisknop, resize images, gewenste resolutie aanklikken of instellen in advanced mode en op Ok drukken.

klaar is kees, en de standaard jpeg compressie is goed.
makkelijker kan echt niet, ik gebruik het erg veel omdat het zo simpel is.

Jixop

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
gewoon op microsoft site een powertool downloaden, de image resizer.

gewoon in explorer foto's selecteren, rechtermuisknop, resize images, gewenste resolutie aanklikken of instellen in advanced mode en op Ok drukken.

klaar is kees, en de standaard jpeg compressie is goed.
makkelijker kan echt niet, ik gebruik het erg veel omdat het zo simpel is.
thx dervoor, tis al iets sneller dan pixresizer
en tis powertoys btw

McPoophead

Legacy Member
Die powertoys zijn idd nog dikke fun. Anders is IrfanView nog een goed gratis programma. Kan je ook al je fotos in 1 maal converteren en hernoemen zelfst. (met veel meer opties voor het formaat)

Anendel

Legacy Member
Je moet eens op de site van Belgiumdigital.com kijken en zoeken naar BDresizer. Daar kan je je maten enz ingeven, gaat snel en zonder kwaliteitsverlies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan