Archief - SEARCH: Voorbeelden van goede, informatieve bedrijfswebsites

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yohannes

Legacy Member
Ik ben op zoek naar voorbeelden van goede, informatieve bedrijfswebsites. Meer specifiek van computerwinkels. Dus zonder online winkel systeem. Het gaat dus over een zuiver informatieve site, niet een waar de nadruk ligt op online produkten verkoop.

Een site waar je kan lezen welke diensten worden aangeboden. En uiteraard ook alle bedrijfsgegevens op terug te vinden zijn.

Uiteindelijk wil ik zo visueel kunnen laten zien wat voor site ik zelf wil laten maken. De grafische layout van een site vind ik heel belangrijk. Maar met de beste wil van de wereld kan ik niet beschrijven hoe die site er dan precies uit zou moeten zien. Het zou dus veel makkelijker zijn als ik een voorbeeld van een site heb en kan zeggen 'kijk zo'n site ongeveer'.

Het gaat er dus niet om een andere site te copieren. Maar wel om de stijl van de site, de uitstraling ervan te kunnen tonen.

Eens ik 1 of meerdere voorbeelden heb van dergelijke sites, kan ik in een nieuw topic vragen wie een dergelijke site kan maken. Want dat is m'n doel.

Om toch al een beetje vooruit te lopen: Het gaat om een site voor een 1 mans computerbedrijfje met 18 jaar ervaring. Waar de nadruk ligt op het verlenen van diensten.

Het lijkt in eerste instatie misschien een beetje een rare vraag, maar ik hoop me toch duidelijk te hebben gemaakt waar ik uiteindelijk naartoe wil.

Johannes

Rvl

Legacy Member
ik snap het alvast niet
Eens ik 1 of meerdere voorbeelden heb van dergelijke sites, kan ik in een nieuw topic vragen wie een dergelijke site kan maken. Want dat is m'n doel.
, waarom moet jij info hebben als je zelf niet eens de site gaat maken? dan geef je toch gewoon je hele probleem door aan iemand anders door zonder dat jij er ook maar iets van moet afweten. Enkel zou je de content moeten verzorgen dus snap nie wat je wil.

-V-i-r-u-X-

Legacy Member
hij weet niet hoe hij al die dingen moet uitleggen, en wil dus met een visueel voorbeeld duidelijk maken aan de designer in welke richting hij wil gaan...

simpel toch....:niceone:

Rvl

Legacy Member
We bieden U de mogelijkheid om op een zeer goedkopen manier aanwezig te zijn op het internet, aanvraag domeinnaam en hosting.
maar goed is iets anders ;)
edit: 1 van de slechtere websites ivm computers vind ik persoonlijk. De site uit al duidelijk tekens van geen professionaliteit, vakwerk, het thema van de layout heeft ook nog eens niets te maken met pc's (als er dan al een thema is). Alles staat los van elkaar. Eigelijk alle punten die een site niet mag bevatten zitten hier wel in. En ja ook de flash intro die op niets trekt
Verder om op u thread te antwoorden, ooit al eens de moeite gedaan om "pc winkel", "computer winkel", "pc store", ... in te geven. Ik denk da ik het aantal zoekresultaten maar niet zal zeggen want dan kan je maandenlang sites beoordelen ;), zoek gewoon een degelijk webdesign bedrijf en zeg wat je wil en zei zullen wel de rest doen. Dat is toch waar ze voor opgeleid zijn uiteindelijk.

orez

Legacy Member
Yohannes zei:
Ik ben op zoek naar voorbeelden van goede, informatieve bedrijfswebsites. Meer specifiek van computerwinkels. Dus zonder online winkel systeem. Het gaat dus over een zuiver informatieve site, niet een waar de nadruk ligt op online produkten verkoop.

Een site waar je kan lezen welke diensten worden aangeboden. En uiteraard ook alle bedrijfsgegevens op terug te vinden zijn.

Uiteindelijk wil ik zo visueel kunnen laten zien wat voor site ik zelf wil laten maken. De grafische layout van een site vind ik heel belangrijk. Maar met de beste wil van de wereld kan ik niet beschrijven hoe die site er dan precies uit zou moeten zien. Het zou dus veel makkelijker zijn als ik een voorbeeld van een site heb en kan zeggen 'kijk zo'n site ongeveer'.

Het gaat er dus niet om een andere site te copieren. Maar wel om de stijl van de site, de uitstraling ervan te kunnen tonen.

Eens ik 1 of meerdere voorbeelden heb van dergelijke sites, kan ik in een nieuw topic vragen wie een dergelijke site kan maken. Want dat is m'n doel.

Om toch al een beetje vooruit te lopen: Het gaat om een site voor een 1 mans computerbedrijfje met 18 jaar ervaring. Waar de nadruk ligt op het verlenen van diensten.

Het lijkt in eerste instatie misschien een beetje een rare vraag, maar ik hoop me toch duidelijk te hebben gemaakt waar ik uiteindelijk naartoe wil.

Johannes

Ik denk dat je dan beter opzoek gaat naar gewone informatieve sites, die niet onmiddelijk iets met computerwinkels te maken hebben... Een layout aanpassen naar iets pc-achtig is dan ook niet zo een grote wil, ik denk persoonlijk dat het belangrijkste op een informatieve site, het "less is more" concept is... een zo min mogelijk design die er toch bovenuitsteekt.

Volgens mijn mening, vraag je het beste dat iemand iets dergelijks kan maken, en overleg je samen met de webdeveloper/designer over uw site. De persoon die uw site zal maken, zal zeker een site naar uw noden kunnen ontwikkelen, deze personen hebben namelijk ervaring in deze zaken (alé, als ge de juiste er uitpikt natuurlijk ;)).

Een informatieve site creëren op zich is niet moeilijk, maar een voorbeeld van een informatieve computerwinkelsite vinden eerder wel. Ik denk da deze soort sites zeldzaam zijn.

Je zoekt beter op grote fabrikanten denk ik van bv hardware, die zelf geen shop hebben , maar enkel hun producten maken, en daarover dus ook de nodige uitleg verschaffen.

blaZe

Legacy Member
flippoke zei:
www.avitechcomputers.be
is zonder webwinkel, is volgens mij eerder informatief

laat me raden, gij zjt van ressegem, de winkel ligt in ressegem...

spammer imho en behoorlijk zielig om bij elke gelegenheid een url'ke te placeren.
bij zo een winkel met zulk irritante intro en crappy site zal ik mijn hardware nooit kopen.

Rvl

Legacy Member
en we gaan weer off topic, in buy en sell forum zou dit misschien nog enige meerwaarde hebben maar hier :naughty: ;), nuja ik ken genoeg winkels me crappy sites maar wel degelijke kwaliteitsmerken, klantvriendelijk en hulp achteraf van in mijn streek, dus daar ga je niet echt op de layout af, bij onbekende winkels verderaf ga je je inderdaad meer door de site laten leiden of door reclame die je ergens ziet.
En idd wat orez zegt is juist, ik denk niet dat je veel louter informatieve sites gaat vinden over pc winkels aangezien pc winkels > internet > digitaal > hun medium om producten ten volste te promoten > internet shop

killgore

Legacy Member
niet kunnen uitleggen :wtf:

teken gewoon wat zwart wit kaderkes die uw basis framework weergeven en beschrijf dan wat er in elk kaderke apart komt. Zo doe ik da meestal toch en da werkt perfect :) en da kost verdomme minder tijd als een gelijkaardige site zoeken.

Yohannes

Legacy Member
orez zei:
Ik denk dat je dan beter opzoek gaat naar gewone informatieve sites, die niet onmiddelijk iets met computerwinkels te maken hebben... Een layout aanpassen naar iets pc-achtig is dan ook niet zo een grote wil, ik denk persoonlijk dat het belangrijkste op een informatieve site, het "less is more" concept is... een zo min mogelijk design die er toch bovenuitsteekt.

Volgens mijn mening, vraag je het beste dat iemand iets dergelijks kan maken, en overleg je samen met de webdeveloper/designer over uw site. De persoon die uw site zal maken, zal zeker een site naar uw noden kunnen ontwikkelen, deze personen hebben namelijk ervaring in deze zaken (alé, als ge de juiste er uitpikt natuurlijk ;)).

Een informatieve site creëren op zich is niet moeilijk, maar een voorbeeld van een informatieve computerwinkelsite vinden eerder wel. Ik denk da deze soort sites zeldzaam zijn.

Je zoekt beter op grote fabrikanten denk ik van bv hardware, die zelf geen shop hebben , maar enkel hun producten maken, en daarover dus ook de nodige uitleg verschaffen.

Hartelijk dank voor alle reactie.

Less is more. Inderdaad.

Veel van die site van grote fabrikanten zijn te professioneel, te 'slick', voor een kleine zaak als de mijne. Ik vind dat je website enigzins aan het imago van je zaak moet beantwoorden.

www.accel.be zoals Radiance vermeld gaat inderdaad de goede richting uit.

Je, enfin ik toch, vind ERG weinig van dergelijke, strakke, mooie, duidelijke, informatieve sites.

Zo moeten er toch nog zijn, dacht ik... Enfin ik ben in zeker zin al blij dat het niet aan mij ligt, want jullie schudden de voorbeelden ook niet uit de mouw blijkbaar.

Moet ik misschien beter meteen vragen welke websitebouwers in die stijl sites bouwen?

Johannes

Zero Grav

Legacy Member
Zelfde reply als Frenzal op Mertes zijn reply: "Hij vroeg achter goede sites, geen crap."

En dan doe ik hetzelfde als Blaze en wat zie ik dan, jouw emailadres is hetzelfde als die van de maker van de website.

Quilombo

Legacy Member
Mertes zei:
wat gaat een klein ventje gelijk gij mij beletten?
Is't in u kleine hersenen mss nog ni doorkruist dat er meerdere mensen voor die maker kunnen werken & dat ikzelf die site dus niet gemaakt heb.

En wat zeg ik dan. :o "Wat ben jij een dikke loser, die nog héél hard op zijn bakkes gaat gaan int leven seg!"

:rofl:

maakt toch ni uit wie die site gemaakt heeft, feit is dat hij achter goeie sites vroeg niet achter crap.. of gij die nu gemaakt hebt of ni heeft daar niks mee te zien, rot op ipv zg uit te schelden, em heeft alvast meer kaas gegeten van designen dan degene die gij ervoor hebt aangesproken (als ge t zelf ni bent natuurlijk)

keivriendelijk tegen 'potentiële' klanten ovirgens :p

dJeez

Legacy Member
Mertes zei:
http://www.***.be/

vind ik persoonlijk informatief...
Informatief? Wablief? Waar is die informatie dan ineens naartoe?

Een lege nieuwspagina is wel erg informatief, net zoals producten met "geen naam ingegeven" en "geen informatie ingegeven". Oerdegelijke informatie voor de bezoekers :ironic:.

Pure spamming. "Zoals gewoonlijk".

orez

Legacy Member
Mertes > laatste waarschuwing, betrap ik je nog op iets dergelijks krijg je usernote. (uw post is gedelete, en link ook...)
Zero_Grav... ook beetje intomen met de uitspraken.

@ Anderen, je mag accel.be ofzo niet onmiddelijk gaan afbreken, omdat topicstarter deze nu goed vindt in zijn ogen. Argumenteer en overtuig hem er dan van WAAROM deze site nu net niet goed is ;)

Now... back on topic

Mertes

Legacy Member
tevens mijn eerste waarschuwing...

maar ben het niet eens met de andere forumgangers.
als ik die site nu voorstel, is het toch aan de topicstarter om te bepalen of hij die "goed" vind of niet, is het toch aan hem of dat dat de "stijl" is naarwaar hij op zoek is...

En ja hij is ook op zoek naar wie zo'n site kan maken. Dus hij slaat 2 eventuele vliegen in één euhm.. topic, ipv nog een 2de thread te starten.


@ quilombo: inderdaad niet vriendelijk, maar dat moet ge ook ni altijd zijn.
@djeez: wat de klanten met de invulling doen is hun geheel eigen controle, reden te meer dat je het informatief kunt laten zijn.

Ik gaan niet beginnen over de (trouwens al jaren-durende) mentaliteit van die enkelingen of haantjes de voorsten op dit forum want dan zijn we weer ettelijke posts bezig.

blaZe

Legacy Member
Ik gaan niet beginnen over de (trouwens al jaren-durende) mentaliteit van die enkelingen of haantjes de voorsten op dit forum want dan zijn we weer ettelijke posts bezig.

je hebt ook van die mensen die nooit van zich laten horen en er toch constant een irritant ventje tegen zijn schenen tikt dag in/uit.
op een dag draait die zich eens om en geeft een klap op da ventje zijn bakkes.
impact op dat moment veel groter dan 'één' tik tegen de schenen.
wie is dan meeste in fout of beter gezegd wie zijn reactie lijkt het meest gerechtvaardigd?

imho zijn diegene die op jouw schaamteloze zelfpromotie post reageerde enkel mensen die zich vandaag eens omdraaide.
maar het is positief dat je in jezelf blijft geloven! (door mensen als jij hebben weer genoeg idool2006 bloopers)


Yohannes: echt waar, het best is dat je op google eens "computerwinkels" intypt en rondsurft. kwalitaitief blijkt voor sommige hier heel subjectief te zijn dus die keuze maak je nog best zelf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan