Archief - Site van school

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Killertweety

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik had graag geweten wat jullie vinden van deze website van onze school:

http://www.ursulinenmechelen.be/

Er gaan op school stemmen op om de lay-out volledig te herwerken omdat hij al 'meer dan 3 jaar oud is'. Dat is ook zo, maar ik ben altijd voorstander geweest van sobere, duidelijke sites.

Wat denken jullie? Toch hier en daar wat updaten? En op welke manier? Bewegende flikkerdingen toevoegen vind ik overigens maar niks!
Ik had al gedacht om de navigatie bovenaan een soort 'fade-over' effectje te geven (ik gebruik misschien niet de juiste term!), maar aan het originele concept zou ik niet veel veranderen. Ik zou zeggen, test zelf eens uit hoe snel je informatie vindt op onze site, want daar draait het in principe om denk ik... .

Bedankt voor de goeie raad!

Killertweety

PS: het merendeel van de pagina's is voorlopig nog in pure html geschreven, maar dat wordt binnenkort hoogstwaarschijnlijk PHP...

Obliv`

Legacy Member
Killertweety zei:
Bewegende flikkerdingen toevoegen vind ik overigens maar niks!
Ik had al gedacht om de navigatie bovenaan een soort 'fade-over' effectje te geven (ik gebruik misschien niet de juiste term!)

-ge hebt groot gelijk, blijf weg van die ******* dinges :) (animated gifs meestal ;))
-het andere waarop je doelt, noemen we 'hovers' ;).
Dit doe je zo
Code:
xhtml:
<a href="link.asp">click</a>

css:
a:link, a:visited, a:active
{
   text-decoration: none;
   color: #000000;
}

a:hover
{
   text-decoration: none;
   color: #FFFFFF;
}

als ge dan over die link gaat zal de zwarte tekst wit worden
http://www.w3schools.com is een handige site voor allerlei webdesign tutorials.

zeer mooie overzichtelijke website overigens. kzou hem hier en daar wat aanpassen, maar grote veranderingen zou ik niet echt doorvoeren

ostillopaat

Legacy Member
mss klein beetje aanpassen
vindt hem nu wel goed
wat ik zou veranderen
--> de knop " Onze school "
die knop komt er deels niet door in firefox
greetz

Radiance

Legacy Member
Persoonlijk vind k dat een vrij goede site, ziet er véél beter uit dan de gemiddelde schoolsite, die percies gemaakt is door de 8-jarige zoon van de directeur.

Een paar kleine aanpassingen, waar je hier wel hints voor zult krijgen, niet meegerekend zou ik hem behouden.
Dingen die ik anders zou doen:
- verwijder de :: en .: it's not done
- op een aantal pagina's zit er links ineens zo'n wit-blauwe kleurovergang, doe die weg
- in FF zitten bij de "studiewaaier" alle richtingen wat teveel naar links (komen uit de kaders)

Niets houd u tegen van de backend coding aan te passen, en de site makkelijker te beheren te maken natuurlijk, maar qua design is er imo vrijwel niks mis mee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan